slaapzak mee naar thailand?

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Plaats reactie
Cowgirl

slaapzak mee naar thailand?

Bericht door Cowgirl »

Ik heb vandaag mijn rugzak gewassen...ja ja hoe creatief onder de douche.
Ik bewaarde mijn slaapzak ook altijd in mijn tas en toch vond hij het niet zo leuk om in de schuur te liggen. Nu had ik vorig jaar al mijn twijfels of de slaapzak nog wel voldeed, hij is immers bijna 10 jaar oud en ik heb het idee dat de vulling wel een beetje 'op' is.
Op de label stond dat hij op 30 graden gewassen kon worden...maar nu hij uit de machine is denk ik echt dat het gebeurd is met hem -O-

Nu ga ik a.s zondag voor 3 weken naar Thailand en vraag me af of ik dat ding nodig heb of dat ik bv met een fleece zak zou kunnen doen.
Mijn route is als volgt: Bangkok, Chaing mai + jungletour, suratthani, koh Samui (daar wat eiland hoppen) en dan terug naar Bangkok.

wat zeggen jullie. het gaat mij met name om de jungle tour en de dagen dat ik op de eilanden verblijf (blokhuttjes).

En als ik een nieuwe moet..in thailand kopen? en waar? of gewoon thuis.
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Re: slaapzak mee naar thailand?

Bericht door Ron »

voor guesthouses en hutjes heb je het niet nodig daar hebben ze bedden goed,
de jungle tour geen idee, ligt er aan hoe de accommodatie is e en wat er in de voorwaarden staat.
mocht je het niet snel koud hebben dan heb je aan een lakenzak misschien wel genoeg eventueel gewoon in je kleren slapen.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Ik heb in Chiang Mai een jungle trekking gedaan. Ik had alleen mijn lakenzak en had het nog warm. Het word daar echt niet onwijs koud in de bergen. Je hebt dus aan je lakenzak genoeg is mijn mening.
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Ik heb trektochten gedaan bij Chiang Mai en bij Pai. 't Was toch serieus koud hoor (er kwamen wolkjes uit mijn mond, en neen, niet van de opiumpijp).
Maar de 'gastheer' heeft voldoende dekens.
Geen slaapzak meenemen dus. Een lakenzak is wel nuttig (lees: proper) en voor een anti-anti-malaria-pillenslikker alweer een hulpmiddel tegen de muggen daar waar nodig.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik zou minimaal een lakenzak meenemen naar Thailand, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik ook regelmatig een slaapzak heb gebruikt. Dat was zo'n dun ding van Fleece, weegt bijna niks en is toch lekker warm. Als je ruimte hebt in je tas zou ik zeker overwegen zo eentje mee te nemen!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
eefje
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door eefje »

Ik heb altijd genoeg gehad aan een lakenzak (deze was vaak nog te warm ook). Ik zou deze wel altijd meenemen aangezien niet alle lakens zo fris zijn en je dan wel altijd je eigen schone dekentje hebt:)
Nanneke
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nanneke »

Heb nog nooit een slaapzak meegenomen. Mijn ervaring is dat in Thailand een lakenzak inderdaad meer dan voldoende is.
wrd
Vakantieganger

Bericht door wrd »

Niet meenemen, maar zeker een goeje fleece en dergelijke. Kan op sommige plaatsen toch redelijk koud worden. Dit weekend was het in Khao Yai bv maar een 13 graden en dat kan serieus aankomen na een tropische gewenning :)
liquid_ice

Bericht door liquid_ice »

misschien een rare vraag, maar wat is een lakenzak?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

een lakenzak kun je qua vorm het beste vergelijken met een slaapzak, alleen is hij niet gemaakt van dik dons maar van lakens.

voordeel van een lakenzak in combinatie met een slaapzak is dat je slaapzak langer schoon en fris blijft (je gaat eerst in de lakenzak liggen, welke goed te wassen is). voordeel van een lakenzak in Aziatische landen is dat je altijd in een compacte vorm je eigen beddengoed bij je hebt. (schoon) beddengoed is daar niet altijd aanwezig!
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Nanneke
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nanneke »

Je hebt lakenzakken die in de vorm van een mummy zijn, maar ook die de vorm van een rechthoek hebben. Ze zijn er in katoen en in zijde. Die laatste zijn ontzettend licht van gewicht en compact. Ik vond het ideaal om bij me te hebben.
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

ik heb een mummy lakenzak van zijde en hem eigenlijk altijd mee, hij is zo licht en klein dat ik er zeker geen last van heb en hij is toch al geregeld goed van pas gekomen!
Plaats reactie