Waarschuwing grens Thailand/Cambodja
- bolletjeom
- Reisexpert
Waarschuwing grens Thailand/Cambodja
Op dit moment is er een conflict tussen Thailand en Cambodja.
De gevluchte ex primier van Thailand (Thaksin) heeft onderdak gekregen in Cambodja. Thailand eist uitlevering en Cambodja weigert die en heeft Thaksin zelfs een positie aangeboden in hun regering.
Thailand dreigt nu de landsgrenzen met Cambodja te sluiten en heeft zijn ambasadeur al terug gehaald uit Cambodja.
Dit kan dus als gevolg hebben dat je Cambodja niet in kunt vanuit Thailand of Thailand niet in vanuit Cambodja
Op dit moment zijn het nog dreigementen maar hou ter plekke het nieuws goed in de gaten. in Nederland is er geen nieuws over te vinden maar lokaal staan de kranten er vol mee.
Overigens zag ik aan de Thailand kant van de grens een briefje hangen dat ze GEEN VISA ON ARRIVAL meer uitgeven omdat ze hun systeem eerst willen controleren
De gevluchte ex primier van Thailand (Thaksin) heeft onderdak gekregen in Cambodja. Thailand eist uitlevering en Cambodja weigert die en heeft Thaksin zelfs een positie aangeboden in hun regering.
Thailand dreigt nu de landsgrenzen met Cambodja te sluiten en heeft zijn ambasadeur al terug gehaald uit Cambodja.
Dit kan dus als gevolg hebben dat je Cambodja niet in kunt vanuit Thailand of Thailand niet in vanuit Cambodja
Op dit moment zijn het nog dreigementen maar hou ter plekke het nieuws goed in de gaten. in Nederland is er geen nieuws over te vinden maar lokaal staan de kranten er vol mee.
Overigens zag ik aan de Thailand kant van de grens een briefje hangen dat ze GEEN VISA ON ARRIVAL meer uitgeven omdat ze hun systeem eerst willen controleren
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Re: Waarschuwing grens Thailand/Cambodja
Staat hier ook in de kranten hoor, maar goed dat je het opmerkt. Ik denk wel dat het economische belang te zwaar weegt voor beide landen om de grenzen te sluiten. Overigens een vrij slechte zet van die Thaksin, kenmerkt zijn moraal.
- bolletjeom
- Reisexpert
Cambodja draagt thaksin op handen. Ze leveren hem niet uit omdat hij in hun ogen een politiek vluchteling is en geen crimineel. Daarnaast verwachten ze in Cambodja dat hij bij een volgende verkiezing weer gekozen zal worden aangezien hij nog steeds een zeer grote aanhang in Thailand lijkt te hebben.
Het sluiten van de grenzen is voor Thailand veel schadelijker qua export. 160 miljoen tegenover 11 miljoen. Maar de klap voor het veel armere Cambodja zal zeer groot zijn als de toeristen niet meer makkelijk hun land binnen kunnen komen.
Het sluiten van de grenzen is voor Thailand veel schadelijker qua export. 160 miljoen tegenover 11 miljoen. Maar de klap voor het veel armere Cambodja zal zeer groot zijn als de toeristen niet meer makkelijk hun land binnen kunnen komen.
De vraag is natuurlijk ook of het echt een crimineel is. Ik zit niet heel diep in de materie, maar volgens mij is hij alleen beschuldigd. Vervolgens is hij, als democratisch herkozen premier, afgezet door het leger. Dat fraudeverhaal is volgens mij ook wat geneuzel, corruptie en omkoop zou natuurlijk kunnen.bolletjeom schreef:Cambodja draagt thaksin op handen. Ze leveren hem niet uit omdat hij in hun ogen een politiek vluchteling is en geen crimineel.
Kleine annecdote die we zelf meemaakten ivm Thailand/Cambodja (niets met de premier te maken).
Toen we in Bangkok aankwamen merkten we op dat we de kamersleutel van onze slaapplaats in Siem Reap nog op zak hadden. Geen probleem dachten we, posten dan maar. Maar nee hoor, Thailand doet blijkbaar geen postwisseling met Cambodja

Toen we in Bangkok aankwamen merkten we op dat we de kamersleutel van onze slaapplaats in Siem Reap nog op zak hadden. Geen probleem dachten we, posten dan maar. Maar nee hoor, Thailand doet blijkbaar geen postwisseling met Cambodja

- bolletjeom
- Reisexpert
dat meen je niet?? geen post tussen Thailand en Cambodja?? bizar!
Of Thaksin corrupt is of niet. Tja. wie zal het zeggen. En dat is precies wat cambodja ook zegt. Kom eerst maar met bewijzen dan pas leveren we hem uit. Maar de Thai willen hem eerst hebben en dan in een rechtzaak bewijzen dat ie corrupt was. Een groot deel van de bevolking draagt hem nog steeds op handen omdat hij (ook) veel goeds heeft gedaan.
Of Thaksin corrupt is of niet. Tja. wie zal het zeggen. En dat is precies wat cambodja ook zegt. Kom eerst maar met bewijzen dan pas leveren we hem uit. Maar de Thai willen hem eerst hebben en dan in een rechtzaak bewijzen dat ie corrupt was. Een groot deel van de bevolking draagt hem nog steeds op handen omdat hij (ook) veel goeds heeft gedaan.
Hmm... dit had ik niet verwacht! Ik wil aanstaande zaterdag van Siem Reap naar Bangkok (ben nu nog in Phnom Penh). Het liefst met de bus want de vluchten zijn echt ver boven mijn budget. Want kan er in de kranten niet heel veel over vinden of je nu wel of niet de grens over kunt. En mensen die bustickets verkopen zeggen dat het mogelijk is, maar goed die willen natuurlijk ook gewoon hun tickets verkopen. En over het Visa on Arrival. Krijg je dat wel of niet aan de grens met Thailand? Normaal wel, maar nu ook met het conflict? Graag jullie mening!
Alvast bedankt!
Mirjam
Alvast bedankt!
Mirjam
Persoonlijk zie ik niet in waarom Thailand toeristen zou weigeren die vanuit Cambodja het land inkomen. Vrij krom.
Dexter schreef:Persoonlijk zie ik niet in waarom Thailand toeristen zou weigeren die vanuit Cambodja het land inkomen. Vrij krom.
Ok, bedankt voor je reactie! Ik was gewoon aroundtheglobe.nl aan het checken op tips om van Cambodja naar Thailand te komen en toen zag ik dit topic, dus toen dacht ik sh*t... Maar denk dat ik het gewoon maar ga proberen. Zal mijn ervaring in ieder geval hier posten!
- bolletjeom
- Reisexpert
dat briefje bij de grens dat ze geen visum on arrival geven voor thailand hing er afgelopen vrijdag. Geen idee of het dan ook betekend dat ze geen visa geven. voor het zelfde geld hangt dat briefje er al tijden.
en wat betreft de grens. in PP en Siem Reap zijn engelstalige kranten te vinden. Voor zover we het hier in Nederland kunnen volgen zijn de grenzen vooralsnog open maar 1 verkeerde opmerking van cambodiaanse kant en het kan zo anders zijn.
Koop gewoon een kaartje en als je de grens niet over kunt ga je gewoon via Laos
en wat betreft de grens. in PP en Siem Reap zijn engelstalige kranten te vinden. Voor zover we het hier in Nederland kunnen volgen zijn de grenzen vooralsnog open maar 1 verkeerde opmerking van cambodiaanse kant en het kan zo anders zijn.
Koop gewoon een kaartje en als je de grens niet over kunt ga je gewoon via Laos
Of neem gewoon vanuit Siem Reap een taxi tot aan de grens. Zo deden wij het vorige week en betaalden 16 dollar voor de achterbank. (1 zitje kost 7 dollar dacht ik). Net over de grens met tuktuk naar busstation. Geen enkele problemen ondervonden.
- bolletjeom
- Reisexpert
naar de grens komen is ook geen enkel probleem. bussen genoeg.
en de grens overkomen ook niet....zolang ie open is.
Dit bericht is om mensen er op attent te maken dat er hommeles is tussen de twee landen en dat ze over een weer dreigen om de grens dicht te gooien. Men moet het nieuws dus in de gaten houden.
@vikken: heb je aan de grens met cambodja/thailand bij Poipet een visa on arrival voor Thailand kunnen krijgen?
en de grens overkomen ook niet....zolang ie open is.
Dit bericht is om mensen er op attent te maken dat er hommeles is tussen de twee landen en dat ze over een weer dreigen om de grens dicht te gooien. Men moet het nieuws dus in de gaten houden.
@vikken: heb je aan de grens met cambodja/thailand bij Poipet een visa on arrival voor Thailand kunnen krijgen?
Ja, voor 15 dagen.
Ik ben vandaag met de bus van Siem Reap naar Bangkok gereisd en heb geen problemen ondervonden. Ook kreeg ik gewoon een visa on arrival voor 15 dagen. Er was alleen een hoop gedoe met het wisselen van de bussen en een te kleine bus etc. Dus tot nu toe geen problemen met het overgaan van de grens van Cambodja naar Thailand. Ik weet niet hoe het is van Thailand naar Cambodja.
En we wilden via Laos gaan, maar we waren in Siem Reap en we hadden nog geen visum voor Laos en dat heb je wel nodig als je vanuit Cambodja over land naar Laos wil.
En inderdaad denk ik dat een taxi tot de grens een goede optie is als je met meerdere personen bent. Met de bus kom je allemaal op hetzelfde tijdstip aan bij de grens (met meerdere bussen) en daarom moet je dus heel lang in de rij staan. Met de taxi ben je sneller en je komt op een rustiger tijdstip aan. Wij kwamen er te laat achter (toen we al een uur in de bus zaten) dat de taxi ook een goede optie is.
En we wilden via Laos gaan, maar we waren in Siem Reap en we hadden nog geen visum voor Laos en dat heb je wel nodig als je vanuit Cambodja over land naar Laos wil.
En inderdaad denk ik dat een taxi tot de grens een goede optie is als je met meerdere personen bent. Met de bus kom je allemaal op hetzelfde tijdstip aan bij de grens (met meerdere bussen) en daarom moet je dus heel lang in de rij staan. Met de taxi ben je sneller en je komt op een rustiger tijdstip aan. Wij kwamen er te laat achter (toen we al een uur in de bus zaten) dat de taxi ook een goede optie is.
Wij reden er een 2u over. Jullie ?