maandje in thailand

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
HenkJan81
Vakantieganger

maandje in thailand

Bericht door HenkJan81 »

Ik ga dus een maand, en wil eigenlijk de little bit of everything tour uit de lonely planet volgen. Daar zou je dus ongeveer een maand voor nodig hebben. Maar volgens mij moet je dan aardig haasten! Voor een globale planning, hoeveel dagen moet je ongeveer uittrekken voor onderstaande spots?

Bangkok 4
Ayuthaya 3
Lopburi 2
Sukhothai 3
Chiang Mai 3
Pai 2
Trekking rondom Chiang Rai 4

Naar de stranden
Koh Samui 3
Koh Pha-Ngan 3
Koh Tao 3
Koh Phi-Phi 3
Krabi 3
Terug naar het Midden
Khao Yai park 2
Bangkok 2

Ik heb er al achter gezet wat ik denk dat ik kwijt ben aan dagen voor bezichtiging en er heen reizen enz. Zit ik nu al aan 37 dagen! Nu blijven er dus voor mij wat vragen over:
- Is 3 dagen per eiland wat veel?
- Is 11 dagen voor Ayuthaya/Lopburi/Sukhothai/Chiang Mai niet te ruim ingeschat?
- Ben ik nog ergens anders optimistisch/pessimistisch geweest?
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: maandje in thailand

Bericht door Tikva »

Ik mis overal de reisdagen !!!

3 dagen per eiland is zeker niet te veel. Zou het zelf echt te weinig vinden. Je moet er toch op rekening dat je met van je eiland naar de ferry naar weer een ander eiland een hele dag mee kwijt bent. Dus 3 dagen is dan eigenlijk maar 1,5 of 2 dagen de rest zit je in busjes of op de boot. Ko samui en ko phagnan zijn de mooie stranden ook niet vlakbij de ferry terminal.

Zou 1 van de eilanden kiezen aan de oostkust voor 7 dagen ofzo (dus 5 effectief en 2dg reizen)en daar blijven. Krabi vond ik zelf nogal tegenvallen dus als je nu al tijd te kort komt zou ik die laten zitten. Ook hier hou weer rekening met 1dg reizen van de oost kust naar de west kust of naar bangkok.

Ook voor je eerste stuk kan wel. 3dg Ayuthaya is wel wat veel maar incl reistijden kan het wel. Van en naar Pai in 2dg zou ik ook niet doen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Nightfoxy

Bericht door Nightfoxy »

Ik sluit me een beetje bij Tikva aan w.b. de stranden: kies 1 kant (oost of west) want dat scheelt je veel reistijd (en geld :P ). Je bent echt wel een tijdje onderweg van de ene naar de andere kust.. Ko Samui heeft inderdaad een mooi strand en je vindt er veel Engelse en Duitse toeristen. Je kunt ook voor Krabi en Phi Phi gaan, maar ik zou niet beide kusten gaan doen. Drie dagen per eiland lijkt me redelijk hoor!

Ik zou minder dan 4 dagen in Bangkok blijven na aankomst: hooguit 3 dagen en daarna snel verder gaan. Dat heb ik ook gedaan en ik ben voor de terugreis nog een paar dagen daar geweest om souveniers te kopen en de tips van andere reizigers op te volgen.. Vond dat prettiger dan andersom. Dan ben je ook zeker weten op tijd voor je terugreis :)

Van BKK naar Ayutthaya is goed te doen met de trein en vanuit daar kun je naar Lopburi. Daar is alleen niet zo heel veel te beleven dus je zou ook een dagje kunnen gaan (met de bus). Sukothai ben ik niet geweest dus dat weet ik niet.. Voor Chiang Mai 3 dagen kan, ligt eraan wat je er wilt doen maar als je geen trekking doet dan is het ok. Houd alleen idd rekening met je reistijd want ik neem aan dat je met de trein gaat? Hoe dan ook kost dit je zeker een halve dag! Chiang Rai is mooi en Pai schijnt ook zeker de moeite waard te zijn, dus 4 dagen CR klinkt goed, Pai weet ik niet??

Have fun!
Raimon

Bericht door Raimon »

HenkJan,

ik denk niet dat ik snel meer naar Lopburi ga.

's nachts heb je 1000 ratten, ze krioelen over de straten, onder auto's, in putten en afval enz enz.
Het leuke aan Lopburi is de overvloed aan apen! ze zijn overal door de hele stad.

Mijn advies: trek 4 uur uit om het apen spektakel in de stad te zien, maar ga daarna snel weer weg.

succes, Raimon
TRB
Wereldreiziger

Bericht door TRB »

Ik zit nu al een tijdje in Bangkok en als je veel wilt zien ben je rustig een week verder. Als je je beperkt tot de hoogtepunten (Wat Phra Kaew en grand palace, Wat Pho, tochtje over de Chao Phraya rivier, Golden Mount, Wat Arun) dan heb je aan 4 dagen denk ik net genoeg. Als je de skytrain neemt en een mini-van ben je zo in Ayutthaya. Je bent dan niet gebonden aan onduidelijke vertrektijden met de trein. In Ayutthaya kun je met diverse tourtjes in 2 dagen onwijs veel (voor mijn gevoel bijna alles) zien. Ik heb dit toevallig afgelopen 2 dagen gedaan. Denk eraan dat je niet overal alle tempels moet willen zien. Na een tijdje heb je hier genoeg van en is het niet speciaal meer. Wat betreft de rest van Thailand: dat moet ik zelf nog gaan ondervinden ;) Succes!
thomasvo

Bericht door thomasvo »

Ik zou toch zeker 3 dagen voorzien voor Chiang Mai. Er is niet superveel te zien maar het is een gezellig stadje met een leuke sfeer. Ik kan je aanraden om in spicythai backpackers hostel te verblijven! Ik ben daar vorig jaar geweest, eerst 4 of 5 dagen ongeveer, dan ben ik naar Ko Tao voor enkele dagen gegaan en dan ben k terug naar Chiang Mai naar Spicy Thai gegaan omdat het er zo leuk was. Het beste hostel waar ik al verbleven heb! http://www.spicyhostels.com/STB/Spicyth ... ckers.html

Veel plezier alleszins!
Plaats reactie