Groentje kan wel wat tips gebruiken voor Thailand :)

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Ninke
Reiziger

Groentje kan wel wat tips gebruiken voor Thailand :)

Bericht door Ninke »

Hallo allemaal!

Ik ga eind januari voor het eerst alleen 19 dagen naar Thailand. Ik heb er erg veel zin in, maar heb nog nooit zo'n reis gepland.
Ik denk dat doe ik wel even, ben er voor gaan zitten met mijn lonely planet, al snel over gegaan naar het internet, nu aan het ploeteren door een reisgids, maar ik word er gewoon geen wijs uit. Er is zoveel moois te zien :) ha ha ha kan gewoon niet kiezen...

Ik heb voor mezelf bedacht dat ik graag een combinatie wil van cultuur & natuur en mijn droom is om te overnachten in een hutje aan het strand (al weet ik niet of dit slim is alleen). Heeft er iemand misschien tips welke route ik ongeveer zou kunnen volgen in deze dagen? Hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen :) Thanks alvast!!

Ninke
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Re: Groentje kan wel wat tips gebruiken voor Thailand :)

Bericht door Moira »

Hallo,

De eerste keer Thailand was voor mij 2005 toen ben ik met mijn man 3 weken naar Thailand geweest.
We hebben toen low budget rond gereisd. We zijn aangekomen in Bangkok daar gelijk weer vertrokken.
We zijn met de trein van Bangkok naar Chiang Mai gegaan daar een aantal dagen geweest en een trekking gedaan.
Toen langzaam naar beneden gereisd en uitgestapt in Lopburi en Sukothai en Ayutaja ik weet even niet meer hoe je het schrijft.
Toen terug naar Bangkok daar 1 nacht gebleven en doorgereisd met de nachttrein naar Chumphon en naar Koh Tao en daar een paar dagen verbleven. Daarna nog naar Koh Phi Phi geweest en terug naar Bangkok.
Daarna waren de 3 weken wel om.
bolletjeom
Reisexpert

Re: Groentje kan wel wat tips gebruiken voor Thailand :)

Bericht door bolletjeom »

De route van Moira is heel gebruikelijk. Alleen het langzaam afzakken niet. Maar als je dat leuk lijkt moet je het zeker doen.
Ik kan je aanbevelen om in Bangkok even een dag te acclimatiseren. Ga naar Ko san Road Of de straten er omheen en kom even bij. Boek bij 1 van de vele toerburotjes iets leuks voor een dag (floating market ofzo). Dat is makkelijk en kan je mensen ontmoeten.
Kanchanaburi zou je moeten zien (vind ik). bridge over the river Kwai enzo maar kies een tripje (of ga er zelf heen en regel het allemaal zelf) waarbij je ook naar Erewan NP gaat. mooie waterval en misschien je eerste aapjes.
Nachttrein naar Chiang Mai in het noorden is een idee en eventuele trekking daar. Dan trein naar het zuiden en uitstappen Ayuthaya. dagje rondkijken en als je tijd hebt naar Khao Yai NP. De enige kans om beesten te zien. Gibbons, grote toekans en misschien zelfs wilde olifanten!
Dan naar het zuiden om aftesluiten met strand. zoek even op ik welk seizoen je er bent. de ene helft van het jaar is er storm aan de Phuket kant en de andere helft van het jaar aan de Ko Tao kant.
Hutje bij het strand kan prima alleen...ook als meisje. Hoe alleen even in de gaten hoeveel je drinkt want je wil wel je hutje terug kunnen vinden en jezelf niet super kwetsbaar maken
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie