Waar kopen, slotjes voor op je rugzak.
Waar kopen, slotjes voor op je rugzak.
Natuurlijk ben ik weer eens de sleutels van de slotjes kwijt. Dus vlug nog even nieuwe kopen.
Eerst naar de Kathmandu maar daar betaal je 10 euro voor 2 slotjes. Dan de Hema daar zijn ze 4,50 voor 2 slotjes al een stuk beter maar ze hadden ze nog maar 1 pakje. Toen dacht ik ingeving gaan gewoon naar de karwei, daar hadden ze wel heel veel slotjes en handig met 1 sleuteltje om meerdere slotje maar echt knetter duur, 5 slotjes voor 25 euro. Als laatste nog de perry sport geprobeerd en daar was en 2 slotjes voor 3,99.
Maar goed uiteindelijk kost het kopen van van een paar slotjes dus veel te veel tijd..
Dus voor de volgende keer ben ik wel benieuwd of iemand nog een tip heeft voor (goedkopere) slotjes.
Eerst naar de Kathmandu maar daar betaal je 10 euro voor 2 slotjes. Dan de Hema daar zijn ze 4,50 voor 2 slotjes al een stuk beter maar ze hadden ze nog maar 1 pakje. Toen dacht ik ingeving gaan gewoon naar de karwei, daar hadden ze wel heel veel slotjes en handig met 1 sleuteltje om meerdere slotje maar echt knetter duur, 5 slotjes voor 25 euro. Als laatste nog de perry sport geprobeerd en daar was en 2 slotjes voor 3,99.
Maar goed uiteindelijk kost het kopen van van een paar slotjes dus veel te veel tijd..
Dus voor de volgende keer ben ik wel benieuwd of iemand nog een tip heeft voor (goedkopere) slotjes.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
-
- Vakantieganger
- Contacteer:
Re: Waar kopen, slotjes voor op je rugzak.
Hoi!
Ik heb ze bij Bever vandaan, duur maar wel goed...
Heb trouwens slotjes zonder sleutel (cijferslot).
Lijkt dat je niets?
GRTZ!
Ik heb ze bij Bever vandaan, duur maar wel goed...
Heb trouwens slotjes zonder sleutel (cijferslot).
Lijkt dat je niets?
GRTZ!
Wij zijn onderweg! Kijk ook eens op http://www.onzedroomreis.nl
Let er bij cijferslotjes wel altijd op dat ze diefstal niet tegen gaan. Ligt je tas lang uit je zicht (in een hotelkamer of tijdens een busrit) dan is er genoeg tijd om zo'n slotje te kraken. Ik snap dat ze sleutelslotjes ook altijd open kunnen knippen maar dit is dan zichtbaar.
Bij mij is mijn ipod uit mijn tas gestolen toen ik een tourtje deed. Ik had een cijferslotje en de mensen hebben maar 3 kwartier de tijd gehad, toch is het ze gelukt. Wanneer ik een slotje met sleutel had gehad, had ik dit meteen kunnen zien waardoor ik de mensen erop aan had kunnen spreken. In mijn geval zie je dit pas later waardoor je meteen een groter probleem hebt.
Ik zou in het vervolg dan dus toch voor die lastige sleutelslotjes gaan, toch veiliger naar mijn gevoel!
Bij mij is mijn ipod uit mijn tas gestolen toen ik een tourtje deed. Ik had een cijferslotje en de mensen hebben maar 3 kwartier de tijd gehad, toch is het ze gelukt. Wanneer ik een slotje met sleutel had gehad, had ik dit meteen kunnen zien waardoor ik de mensen erop aan had kunnen spreken. In mijn geval zie je dit pas later waardoor je meteen een groter probleem hebt.
Ik zou in het vervolg dan dus toch voor die lastige sleutelslotjes gaan, toch veiliger naar mijn gevoel!
- bolletjeom
- Reisexpert
ik ga voor cijferslotjes omdat ik die veel veiliger vind. Een 4 cijferige code kraken...knap als het ze lukt (zeker als het start met een 7 ofzo)
anyway. Slotjes met sleuteltjes van het cheappy soort kan je bij knaakwinkels/euroshoppers kopen. Of in die aanbiedingenbakken bij bouwmarkten, schoenmakers en sleutelmakers hebben ze ook wel.
De betere koop je bij Bever of Perry etc
enneh, Tikva...moet jij niet druk zijn met andere zaken? Een jurk strijken, schoenen poetsen, etc
anyway. Slotjes met sleuteltjes van het cheappy soort kan je bij knaakwinkels/euroshoppers kopen. Of in die aanbiedingenbakken bij bouwmarkten, schoenmakers en sleutelmakers hebben ze ook wel.
De betere koop je bij Bever of Perry etc
enneh, Tikva...moet jij niet druk zijn met andere zaken? Een jurk strijken, schoenen poetsen, etc

Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ik dacht er ook zo over en waarschuw mensen dus even! Natuurlijk moet iedereen zelf bedenken wat hij/zij fijner vindt.
- Globeskater
- Reisexpert
- Contacteer:
ik heb ook cijferslot, zodat ik onderweg niet dat sleuteltje kan kwijt raken en niet eens in mijn eigen tas kan komen
ik heb trouwens mijn cijferslotjes bij de Xenos weg..

ik snap dat niet waarom je er een slotje op zou doen... als junkies iets willen jatten snijden ze je tas wel gewoon open denk ik zo...
junkies? er zijn vele soorten dieven, het merendeel van hen zal niet verslaafd zijn. in sommige gevallen zijn het locals, maar niet zelden ook medereizigers.
tuurlijk kan men een tas open snijden, maar dat is erg opzichtig. bovendien kost het tijd, een slotje levert vertraging op.
ik heb zowel cijferslotjes als dingen met sleutels gehad. mijn eerste cijferslotje ging tijdens mijn reis binnen een maand of 2 kapot. super irritant, wanneer je zelfs met de juiste code je tas niet in kan. nu heb ik een ander slotje met cijfers, maar eigenlijk heb ik deze bijna nooit gebruikt. geen idee dus of dit slot beter is... het komt iig van de bever.
tuurlijk kan men een tas open snijden, maar dat is erg opzichtig. bovendien kost het tijd, een slotje levert vertraging op.
ik heb zowel cijferslotjes als dingen met sleutels gehad. mijn eerste cijferslotje ging tijdens mijn reis binnen een maand of 2 kapot. super irritant, wanneer je zelfs met de juiste code je tas niet in kan. nu heb ik een ander slotje met cijfers, maar eigenlijk heb ik deze bijna nooit gebruikt. geen idee dus of dit slot beter is... het komt iig van de bever.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
- Ron
- Reisexpert
- Contacteer:
heb zelf cijferslotjes, maar let wel op welke je aanschaft, sommige modellen kun je open zonder dat je daar voor de code nodig heb en als ze dat goed doen hoef je het niet eens te zien dat die is open geweest.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
http://www.rocomo.nl
Kreeg net post van Ikea Family en ze hebben nu ook reisaccessoires te koop (tenminste, misschien hadden ze ze al, maar ik zie ze voor 't eerst). Er staan ook cijferslotjes bij, je krijgt er maar liefst 3 voor 3,99 (als lid 2,99!). Ik kan ze nog niet op de site van Ikea vinden helaas. Ze zijn echt veel goedkoper dan bijvoorbeeld slotjes bij Bever en ik ben wel benieuwd of ze een beetje ok zijn. Dus heeft iemand misschien ervaring met deze slotjes?
- bolletjeom
- Reisexpert
goede tip!!
de mijne zijn aan vervanging toe en ik kan altijd een excuus gebruiken om af te reizen naar de ikea
de mijne zijn aan vervanging toe en ik kan altijd een excuus gebruiken om af te reizen naar de ikea

bolletjeom schreef:goede tip!!

- bolletjeom
- Reisexpert
ja ik ben Ikea familielid
Ik ga van de week eens kijken of ze ze hebben

Ik ga van de week eens kijken of ze ze hebben
-
- Wereldreiziger
Ik ben nog in twijfel, vorig jaar zowel sleutelslotjes gebruikt en een cijferslot, gekocht bij v&d, maar dat ding weigerde steeds. Of het door de warmte kwam weet ik niet, maar de dingetjes die je rond moet draaien waar de cijfertjes op staan bleven vaststeken
Zo leek het dus steeds of ik in m'n eigen hostelkamer wilde inbreken
Misschien dus ook maar even naar Ikea van de week....

Misschien dus ook maar even naar Ikea van de week....

- bolletjeom
- Reisexpert
ik ben bij de IKEA geweest
en ik ben heeel trots op mezelf want ik heb niet meer gekocht dan waar ik voor kwam
Ik heb dus die cijferslotjes van €2.99 per 3
Ze zien er leuk uit. Lekker origineel. Geel / Groen / Zilver.
Ik heb ze net verandert van code en dat gaat allemaal soepel. Ik heb dus nog geen idee hoe lang ze het doen maar ik hou jullie op de hoogte. Voor dit geld in iedergeval de moeite waard om te proberen.
ik heb ook bagagelabels gekocht. 3 voor €0.99. Hardplastic ovalen labels in de kleuren zwart, geel en groen. Met een schuifje om je adres gegevens "onzichtbaar" in op te bergen.
Ik was nooit van de bagage labels maar zeker naar Cuba (klote airfrance) gaat het vaak mis. Dan is gebleken dat het helpt als ze op je label kunnen zien in welk hotel je verblijft of hoe ze contact met je op kunnen nemen,
Veel te veel mensen gebruiken zo'n label verkeerd. Zetten hun huis adres erop. Dat is alleen handig als je naar huis vliegt. Anders zet je er je hostel op of als je die nog niet weet je mobiele nummer of emailadres.
Ik ben er (door vermiste bagage) ook steeds meer een voorstander van geworden om voor de eerste dag/dagen wel iets vooruit te boeken. Toch handig als ze weten waar de bagage naar toe gestuurd moet worden

en ik ben heeel trots op mezelf want ik heb niet meer gekocht dan waar ik voor kwam

Ik heb dus die cijferslotjes van €2.99 per 3
Ze zien er leuk uit. Lekker origineel. Geel / Groen / Zilver.
Ik heb ze net verandert van code en dat gaat allemaal soepel. Ik heb dus nog geen idee hoe lang ze het doen maar ik hou jullie op de hoogte. Voor dit geld in iedergeval de moeite waard om te proberen.
ik heb ook bagagelabels gekocht. 3 voor €0.99. Hardplastic ovalen labels in de kleuren zwart, geel en groen. Met een schuifje om je adres gegevens "onzichtbaar" in op te bergen.
Ik was nooit van de bagage labels maar zeker naar Cuba (klote airfrance) gaat het vaak mis. Dan is gebleken dat het helpt als ze op je label kunnen zien in welk hotel je verblijft of hoe ze contact met je op kunnen nemen,
Veel te veel mensen gebruiken zo'n label verkeerd. Zetten hun huis adres erop. Dat is alleen handig als je naar huis vliegt. Anders zet je er je hostel op of als je die nog niet weet je mobiele nummer of emailadres.
Ik ben er (door vermiste bagage) ook steeds meer een voorstander van geworden om voor de eerste dag/dagen wel iets vooruit te boeken. Toch handig als ze weten waar de bagage naar toe gestuurd moet worden