Wat een toffe reis!
Van Bangkok naar Cambodja is sowieso geen probleem. Ik weet niet hoeveel je van Cambodja wil zien maar 2-4 weken kun je er prima besteden. Van Cambodja naar Kuala Lumpur/Maleisië is wel een heel stuk, wil je dit gaan vliegen? Het kan ook over land, dan zou ik het wel in een paar stukken delen zodat je in Thailand ook nog wat kan zien. Handige van bussen is dat je in het noorden van Maleisië kunt uitstappen en daar de eilanden kunt bekijken.
Aangezien Borneo bij Maleisië hoort en je dus toch al een visum hebt zou ik vanaf KL daar naartoe vliegen. Ik denk dat je ook het Maleisische deel wil bezoeken of niet? Je kunt daarna wellicht weer terug naar KL om zo af te dalen, nog wat te ontspannen in het zuiden en dan vanaf Singapore naar Jakarta of eventueel Yogyakarta vliegen. Binnenlandse vluchten zijn in Indonesië heel goedkoop. Ik ben van Bali naar Jakarta gevlogen voor nog geen 50 euro, dat was een weekje van te voren geboekt. Als je vanuit Jakarta weer naar Nederland vliegt zou ik gewoon kijken in Indonesië hoe ver je daar komt en dan ter plaatste een ticket naar Jakarta boeken om terug te vliegen. (Of als je ergens anders vandaan naar NL vliegt even kijken hoe de vlucht prijzen zijn).
Ik weet niet hoeveel tijd je overal wil besteden maar ik denk dat het in vier maanden wel te doen is. Natuurlijk is Indonesië heel erg groot, maar je kunt toch niet alles in een keer zien

. Ben zelf trouwens niet in Borneo geweest maar als je een maand voor Cambodja en reizen naar Maleisië uittrekt, 2/3 weken Maleisië vaste land, 3 weken Borneo (? geen idee), Singapore een dag of 2. Dan zou je nog ongeveer 1,5 maand voor Indonesië hebben, wat mij een mooie tijd lijkt.