chili - bolivia - argetinie

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
ilonadv

chili - bolivia - argetinie

Bericht door ilonadv »

Hallo!

Ben nog steeds een beetje mijn trip aan het bekijken en plannen. Had nu het idee om vanuit Chile: San pedro de atacama door te gaan naar uyuni voor de zouvlaktes en daar voor paar daagjes blijven om vervolgens met de bus de grens over te steken naar argetinie richting Salta..Zijn er mensen die dit gedaan hebben? Of weten hoe dit het beste kan etc?? Hoor graag!!

Ilona
El Niño
Reisexpert

Re: chili - bolivia - argetinie

Bericht door El Niño »

De meest logische route is anders: Uyuni, met Jeep langs zoutvlakte, laguna's, niet retour Uyuni maar bij Laguna Verde (ongeveer) overstappen op bus naar San Pedro. Niet retour Uyuni dus. Van San Pedro is er een dagbus naar Salta. pas op: maar 3 keer per week ofzo.

Maar je zult ook wel San Pedro- zoutvlaktes - San Pedro kunnen boeken lijkt me hoor.
Een paar dagen in Uyuni blijven doet niemand :-). En volgens mij is Uyuni-Salta omslachtig.

Een alternatief is via Tupiza. Maar da's ook weer niet handig als je begint in San Pedro.
eVeLiEnSkI
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door eVeLiEnSkI »

Moet je vanuit Chili vertrekken of zijn andere opties ook mogelijk??

Wij zijn begonnen in Salta. Hebben daar een autootje gehuurd ( valt mee van prijs maar hakt wel in je budget ..) en hebben zo de omgeving verkent. Net niet over de grens met Chili geweest maar zeer gelijkaardige natuur en dorpjes gezien. De Berg met de 7 kleuren, Cafayate, Cachi, de route van de tren de las nubes, Molinos, ... Na het terugbrengen van de auto hebben de we de bus richting Tupiza genomen en van daaruit naar Uyuni met uiteraard een trip naar de Salaar. Rondhangen in Uyuni is inderdaad af te raden. Hooguit één dagje om wat prijzen van tourtjes te vergelijken, tour doen, en daarna nog hooguit één nachtje om te bekomen.

Veel plezier!
ilonadv

Bericht door ilonadv »

Hey bedankt voor de tips!!

Voor mij is het wel handig om vanuit pedro de atacama te vertrekken. Daarvoor doe ik namelijk voor een maand spaanse cursus in santiago de chile en ga van daaruit omhoog trekken. Het leek mij daarom makkelijk om tussen chile en argentinie nog even de zoutvlakte mee te pakken in bolivia (en met een paar daagjes daar is idd om prijzen te vergelijken, trip doen en mogelijk als t kan gelijk door en anders nog nachtje slapen ;-)..) Als het vanf uyuni te omslachtig word (wat kan ik me daar precies bij voorstellen?) dan zal ik een trip vanuit chile doen, weer terug en vanaf pedro de atacama door naar salta argentinie..dit beter idee?

Groetjes
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Beter idee idd. Probeer maar eens uit te zoeken hoe je vanuit Uyuni naar Salta kunt. Als ik me goed herinner is dat omslachtig.

Update: met een snelle Google search vond ik dit:
Reckon it´s around 6-8 hours from Uyuni to the border with Argentina. From Tupiza to the border is only 3 hours. Villazon is the Bolivian side and the Argie side is called La Quiaca. Buses run every few hours and if you can´t get one to Salta you can probably get a connecting one through Jujuy. La Quiaca to Salta is around 6 or 7 hours. To Jujuy is around 3 or 4.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

En dit:
We did the 4 days, got back to Uyuni and got on the night train to Tupiza (we booked our train ticket through the company we did the Salar tour with). Arrived into Tupiza at 5am again. You can then get a bus to La Quiaca/Villazon at the border, I think this took around 4-5 hours. From here you can get a bus to Salta

Bear in mind to check the bus you get on carefully which is heading to Salta, some take 8 hours and are direct, others like the one we mistakenly got on took more like 12 hours and we had to change buses.
Janneke
Reisexpert

Bericht door Janneke »

Je kunt vanaf San Pedro een toeutje boeken naar de zoutvlaktes - ik begrijp uit je vraag dat je denkt dat je dat tourtje in Uyuni moet boeken maar dat is dus niet zo!
Wij zijn vanaf San Pedro de Atacama via de lagunes en zoutvlakte naar Uyuni gegaan om vervolgens verder te trekken in Bolivia. Maar in ons tourtje zaten ook mensen die een tripje San Pedro-lagunes - zoutvlakte -Uyuni-San Pedro hadden geboekt. Het is namelijk vrij lastig om vanuit Uyuni naar Salta te komen. Wanneer je terugkeert in San Pedro kun je vrij gemakkelijk een bus naar Argentinië (Salta of Juy juy) nemen. Het is ook mogelijk om eerst vanuit San Pedro naar Salta te gaan en dan vanaf Salta een trip naar de zoutvlaktes te boeken en terug te keren naar Salta. Houd er wel rekening mee dat je dan nog een flinke afstand moet afleggen en dus behoorlijk lang in de auto zit.
In San Pedro de Atacama heb je maar een paar bureautjes die naar de zoutvlaktes gaan. Check het boek bij de toeristeninfo voor aanbevelingen. Sommige bureautjes zijn namelijk echt slecht (slecht eten, onderdak maar belangrijker nog dronken gidsen/chauffeurs etc). Wij hadden een super tourtje maar ben even de naam van het bureau kwijt...
ilonadv

Bericht door ilonadv »

Bedankt voor de aanbevelingen etc!! Als je nog op de naam komt van dat bureautje daar in de atacama dan hoor ik het graag!!
Plaats reactie