vaccinatieboekje

Heb je vaccinaties of misschien malaria pillen nodig? Welke ziektes zijn er in een land? Maar ook alle andere vragen over je gezondheid zijn hier te vinden.
Plaats reactie
puk

vaccinatieboekje

Bericht door puk »

Moet je je vaccinatieboekje meenemen op reis, of is vaccineren iets wat je eigen verantwoordelijkheid is en wordt daar verder niet na gevraagd? Heb me wel gevaccineerd overigens, maar vroeg me af of het boekje mee moet.
eVeLiEnSkI
Wereldreiziger
Contacteer:

Re: vaccinatieboekje

Bericht door eVeLiEnSkI »

Voor de meeste vaccins heb je geen bewijs nodig en is het meer je eigen verantwoordelijkheid maar voor bepaalde gebieden moet je een stempel van bijvoorbeeld Gele Koorts kunnen aantonen, anders mag je het gebied of land niet in. In West Afrika was dit bijvoorbeeld het geval.
Ook voor Cholera geldt dit geloof ik.
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Ik heb zelf mijn vaccinatieboekje wel bij me maar wel 1 keer gebruikt. Was wel leuk bij de grens van Vietnam wilde ze geld hebben 1 US dollar voor een gezondheidsverklaring die je moest invullen dat je gezond zou zijn. Wij wapperen met ons vaccinatieboekje en hij keek erin en we mochten doorlopen scheelde ons weer 2 US dollar. Ja we moesten wel aan de douane koffiegeld betalen dat begon bij 6 US dollaar hebben we kunnnen onderhandelen naar 2 US dollar. Ja ze weten in Vietnam wel hoe ze makkelijk geld kunnen verdienen.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

in de praktijk hoef je hem zelden ergens te tonen maar toch kan je hem beter wel bij je hebben.
OA om die gele koorts aan te tonen maar stel dat je ziek bent dan kan je in een ziekenhuis laten zien welke vaccinaties je gehad hebben waardoor ze misschien wat dingen kunnen uitluiten als ze bezig zijn een diagnose te stellen.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

nou toen ik de laatste x in nl bij de apotheek kwam wisten ze niet eens wat alles betekende wat ze bij mij in australia er in hadden geschreven. ik blij dat ik de rekeningen had bewaard en het dus kon op zoeken. anders heb je er nog weinig aan. Dus misschien handig om eventueel ook je rekeningen mee te nemen of er zelf even wat bij te schrijven in het boekje zodat jij weet wat elke inenting is.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Plaats reactie