Low Budget, geen voorbereiding

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
mara
Vakantieganger

Re: Low Budget, geen voorbereiding

Bericht door mara »

Hoi Flow,

Je zou je ook nog eens kunnen verdiepen in de zeilwereld. Veel mensen die zeilen zoeken tijdelijk personeel. Je hebt van die sail organisaties waarbij ze met een hoop botel een bepaalde route afleggen. Ik heb mij er verder nooit in verdiept maar wel een paar keer terwijl we op een plek waren met veel zeilers, de vraag gehad of ik tijdelijk op een boot wilde werken. Zo kom je gratis van A naar B en zie je ook nog wat. Ik heb het zelt nooit gedaan want ik wordt snel zeeziek maar heb wel mensen ontmoet die zo rondreizen. Je moet ook maar net op het goede moment op de goede plaats zijn natuurlijk maar misschien is er op internet wel wat over te vinden.

En maak je geen zorgen, plannen en voorbereiden is niet hetzelfde, als je weet waar je info over visa ed kan halen en hoe het allemaal een beetje in z´n werk gaat dan hoef je verder nog niets te plannen.

Oh ja, bij de GGD moet je wel een afspraak maken (toch plannen...). En mijn ervaring is dat ze er niet zo blij mee zijn als je geen plan hebt, het is het beste iemand te zoeken die zelf ook veel reist en die je vooral veel informatie geeft dan je bang probeert te maken met allerlei enge verhalen. Er zijn meer reisdokters, bijvoorbeeld bij JOHO, www.joho.nl
Ik heb van mijn huisarts een overzicht met ziektes en waar die voorkomen, kan ik altijd even kijken of ik me zorgen moet maken als ik ziek ben.

Goede reis!
Mara
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

mara schreef: Oh ja, bij de GGD moet je wel een afspraak maken (toch plannen...). En mijn ervaring is dat ze er niet zo blij mee zijn als je geen plan hebt, het is het beste iemand te zoeken die zelf ook veel reist en die je vooral veel informatie geeft dan je bang probeert te maken met allerlei enge verhalen.
Informatie kun je op veel plekken krijgen, maar voor vaccinaties en medicatie moet je toch echt naar een arts of naar de GG&GD. Zelf heb ik overigens hele goede ervaring met de Travel Clinic Oost in Arnhem.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
mara
Vakantieganger

Bericht door mara »

Natuurlijk heb ik het dan over een arts, maar je hoeft niet perse naar de GGD, sommige huisartsen geven reisadvies of werken particulier via een organisatie, bijvoorbeeld de reisdokter. Deze houdt oa spreekuur in Breda en rotterdam.
Flow
Reiziger

Bericht door Flow »

mara schreef:Hoi Flow,

Je zou je ook nog eens kunnen verdiepen in de zeilwereld. Veel mensen die zeilen zoeken tijdelijk personeel. Je hebt van die sail organisaties waarbij ze met een hoop botel een bepaalde route afleggen. Ik heb mij er verder nooit in verdiept maar wel een paar keer terwijl we op een plek waren met veel zeilers, de vraag gehad of ik tijdelijk op een boot wilde werken. Zo kom je gratis van A naar B en zie je ook nog wat. Ik heb het zelt nooit gedaan want ik wordt snel zeeziek maar heb wel mensen ontmoet die zo rondreizen. Je moet ook maar net op het goede moment op de goede plaats zijn natuurlijk maar misschien is er op internet wel wat over te vinden.

Mara
dit is echt heel interessant!!!
dankje ik zal eens flink het internet uitkammen hierover! :D
Flow
Reiziger

Bericht door Flow »

omdat we met zn 3en gaan reizen word het moeilijk mee te reizen op een zeilboot
wel zouden we in november naar de canarische eilanden kunnen en daar een poging wagen omdat er dan allemaal zeilboten de overtocht maken daar het caribische gebied, dan komen we niet met zn 3en op 1 boot maar zien elkaar pas weer aan de overkant van de oceaan :P helaas om mee te kunnen eisen de meeste zeilers natuurlijk wel iemand die kan zeilen... wat ik "nog" niet kan... misschien is het eens tijd voor een cursus :)
Plaats reactie