Geldzaken

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
Renee
Vakantieganger

Geldzaken

Bericht door Renee »

Dag allen,

Over anderhalve wk vertrekken mijn vriend en ik naar Azie met als 1e bestemming Kuala Lumpur, Maleisie. (Ieeeh.. zo'n zin in!) Heb even een vraag over geld.
Is het verstandig om hier in Ned alvast wat geld om te wisselen naar Maleisische Ringgit of zullen we daar gewoon pinnen? of optie 3: euro's meenemen om daar om te wisselen? Op zich maakt het natuurlijk niet heel veel uit, het komt ook wel goed, maar ik vroeg het me gewoon af en wie weet zegt iemand van jullie wel dat het heel veel geld kost om daar te wisselen of hier etc. :)
Dus mocht iemand hier iets vanaf weten, ik hoor het graag!
Danku!!

Renee.
tijn1980

Re: Geldzaken

Bericht door tijn1980 »

daar gewoon pinnen natuurlijk. beste koers, lekker makkelijk. neem voor de zekerheid wat extra dollars mee, wellicht dat je niet direct een geldautomaat kan vinden, dan kun je nog wat wisselen ter plekke.
Renee
Vakantieganger

Bericht door Renee »

Okeeee danku :)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

In Myanmar, Cambodja en Vietnam heeft men een voorkeur voor dollars, maar voor alle andere Aziatische landen zou ik gewoon euro's meenemen (en voor Laos Thaise Bath). De euro is op dit moment een sterkere valuta dan de dollar, dat ziet men in Azie inmiddels ook in.

Een aantal jaar geleden heb ik voor mijn eigen lange reis dollars ingeslagen, ik ben nog steeds aan het wachten totdat die krengen weer meer waard gaan worden :(
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Als je op het vliegveld van Kuala Lumpur aankomt dan struikel je over de Pin automaten je kunt in een keer 1500 ringgit per keer pinnen dat is ongeveer 295 euro. Ik zou wel wat euro's meenemen voor het geval dat je geen pin in de buurt zou hebben. Ik zou dan zo'n 250 euro meenemen

gr van Moira
tijn1980

Bericht door tijn1980 »

Jenny schreef:Een aantal jaar geleden heb ik voor mijn eigen lange reis dollars ingeslagen, ik ben nog steeds aan het wachten totdat die krengen weer meer waard gaan worden :(
Dit is dus een goede tijd om dollars te kopen, aangezien je nu zo'n 1,5 dollar voor 1 euri krijgt. Koop er idd niet te veel, maar zorg dat je een reserve voorraadje hebt voor noodgevallen, ik neem zelf altijd 200 dollar mee die verstopt zit in een naad van mijn rugzak.

Nog een geldtip: Om extra te besparen vraag je bij je bank na wat pinnen in het buitenland kost, en of je misschien kunt veranderen van betaalpakket om zo de (hoge) pinkosten te besparen. Dit kan bij een aantal banken, uit ervaring weet ik dat het bij ABN het in elk geval kan, als je een Young Professional pakket neemt. Berekent je bank hoge kosten, dan moet je dus een keuze maken, of de kosten accepteren, of hoge bedragen in 1 keer opnemen en daardoor kosten besparen maar wel met meer geld op zak rondlopen.
Plaats reactie