Hoe lang van tevoren vaccineren

Heb je vaccinaties of misschien malaria pillen nodig? Welke ziektes zijn er in een land? Maar ook alle andere vragen over je gezondheid zijn hier te vinden.
Carmen
Reiziger

Re: Hoe lang van tevoren vaccineren

Bericht door Carmen »

Hmm lekker dan.. Ik heb dus geen bloedtest gedaan na de derde prik. Dus het zou zelfs eventueel zo kunnen zijn dat ik nu helemaal geen antilichamen heb en dus de prikken opnieuw moet doen?
Naja ik heb toevallig morgen een afspraak bij de GGD dus ik kan dan altijd nog kijken wat te doen!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Het percentage mensen bij wie de vaccinaties niet aan slaan, is heel erg klein. Ik heb geen harde cijfers tot mijn beschikking, dus ik ga geen uitspraak doen.

Mijn moeder is een van die mensen bij wie het vaccin niet aangeslagen heeft. Na 3 prikken is haar titer bepaald, en deze was te laag. Ze kreeg een 4de spuit, maar ook dat was zonder resultaat. Toen is de vaccinatiereeks gestopt, wat niet gaat dat gaat niet. Uit eigen ervaring (ik heb stage gelopen bij een grootschalig vaccinatieprogramma in Indonesie een aantal jaar geleden) kan ik echter zeggen dat voor veel mensen 2 spuiten al voldoende zijn - niks om je al te veel zorgen over te maken dus.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Carmen
Reiziger

Bericht door Carmen »

Maak me ook niet echt zorgen hoor, zou t alleen zonde vinden van t geld voor de spuiten :P
Kan ook zo gauw niets vinden op internet over de kans dat het niet aanslaat. In ieder geval, ik zal het morgen nog eens aankaarten bij de GGD (een andere dan die het me laatst hebben verteld), wie weet wat zij te vertellen hebben..
Plaats reactie