Enkeltje Vietnam + Visa
Enkeltje Vietnam + Visa
Als ik vanuit BKK een enkele vlucht wil nemen met Airasia, krijg ik de vermelding dat ik een bevestiging moet kunnen voorleggen dat ik een retour heb. Anders krijg je geen visum.
Is dat zo? Hoe kan je dit dan toch regelen indien je over land wil terug reizen naar Thailand.
('t is niet voor mij, maar voor een kameraad)
Is dat zo? Hoe kan je dit dan toch regelen indien je over land wil terug reizen naar Thailand.
('t is niet voor mij, maar voor een kameraad)
- bolletjeom
- Reisexpert
hi Kohraya
is dit een melding van de luchtvaartmaatschappij? mijn ervaring is dat het alleen een waarschuwing is dat je officieel moet aantonen dat je ook weer het land gaat verlaten. Dat er niet echt op gecontrolleerd word.
Als je namelijk in 1 van de buurlanden een visum aanvraagt voor Vietnam word je niet gevraagd hoe en wanneer je het land weer gaat verlaten.
Ik heb dan ook het idee dat de vraag niet gesteld gaat worden en als die wel gesteld gaat worden en het antwoord is " ik ga over land terug naar Thailand" dat dit dan voldoende is.
Als er dan ook nog eens een andere terugvlucht naar europa ofzo bewezen kan worden vanaf bijvoorbeeld Bangkok dan zal het helamaal wel los lopen
is dit een melding van de luchtvaartmaatschappij? mijn ervaring is dat het alleen een waarschuwing is dat je officieel moet aantonen dat je ook weer het land gaat verlaten. Dat er niet echt op gecontrolleerd word.
Als je namelijk in 1 van de buurlanden een visum aanvraagt voor Vietnam word je niet gevraagd hoe en wanneer je het land weer gaat verlaten.
Ik heb dan ook het idee dat de vraag niet gesteld gaat worden en als die wel gesteld gaat worden en het antwoord is " ik ga over land terug naar Thailand" dat dit dan voldoende is.
Als er dan ook nog eens een andere terugvlucht naar europa ofzo bewezen kan worden vanaf bijvoorbeeld Bangkok dan zal het helamaal wel los lopen
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
- bolletjeom
- Reisexpert
al googelend kwam ik dit antwoord tegen op een prikbord/forum
check het wel even hoor!!! dit is ook maar gewoon een antwoord van een reiziger, niet van een officiele instantie
groetjes rudi
kan je hier wat mee???Visa-on-arrival bestaat wel in Vietnam. Zelf ben ik de laatste jaren ook steeds op die manier Vietnam binnengekomen.
Maar daarvoor moet wel e.e.a. van tevoren geregeld zijn: een organisatie (travelagent, bedrijf) in Vietnam moet dat voor je regelen en die bevestiging aan je toesturen (faxen). Met die bevestiging meld je je bij aankomst en dan krijg je (ook nog eens relatief goedkoop) je visum (die bevestiging moet je ook vaak laten zien om de luchtvaartmaatschappij ervan te overtuigen dat je aan boord mag zonder visum).
Vragen op dit prikbord gaan impliciet vaak over de vraag of je onaangekondigd op een vliegveld bij aankomst een visum kunt krijgen. Dat kan dus NIET (althans voorlopig nog niet, er zijn wel plannen...)
check het wel even hoor!!! dit is ook maar gewoon een antwoord van een reiziger, niet van een officiele instantie
groetjes rudi
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
- Ron
- Reisexpert
- Contacteer:
hey rudi,
je kunt inderdaad via het internet je visum aanvragen, heb dit zelf net gedaan vanuit australia en heb net een mail terug met een letter van een bedrijf uit vietnam, die moet ik laten zien op het vliegveld en dan krijg ik me visum in me paspoort.
de site waar ik hem aangevraagd heb is:
http://www.stayinvietnam.com/Visa/VisaInfo.aspx
veel reisplezier, zelf nog 3,5 weken werken en dan naar bali
mzzls ron
je kunt inderdaad via het internet je visum aanvragen, heb dit zelf net gedaan vanuit australia en heb net een mail terug met een letter van een bedrijf uit vietnam, die moet ik laten zien op het vliegveld en dan krijg ik me visum in me paspoort.
de site waar ik hem aangevraagd heb is:
http://www.stayinvietnam.com/Visa/VisaInfo.aspx
veel reisplezier, zelf nog 3,5 weken werken en dan naar bali
mzzls ron
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
http://www.rocomo.nl