To do List NZ

Stel hier al je vragen over Nieuw-Zeeland. Van het Noordereiland tot het Zuidereiland en van vulkanen tot grotten.
Plaats reactie
WannabeeKeewee

To do List NZ

Bericht door WannabeeKeewee »

Hey

ik ben van plan om begin volgend jaar voor max. 3 maanden naar NZ te gaan. Ik ben me nu aan het orienteren qua tickets en visum. Het is voor mij voor het eerst dat ik zo'n reis ga ondernemen, dus alles is nieuw. Spannend maar enorm leuk, nu al de kriebels! Het is de bedoeling om daar gewoon heen te vliegen en alles over me heen laten komen, maar bepaalde zaken zijn uiteraard een must om geregeld te hebben. Daar werken is geen must, maar wel leuk om wat contacten op te doen.

Zou wel wat hulp kunnen gebruiken in de vorm van een lijstje, wat moet ik allemaal regelen en hoe en waar?

Visum?
Verzekeringen?
Goedkoop ticket?

Ik ben natuurlijk al aan het rondsnuffelen geweest hier en op andere fora, maar zou graag van een ervaren iemand alles op een rijtje hebben.

grtzz Arie

msn: ariedekruijf@hotmail.com
Ralph
Reisexpert

Re: To do List NZ

Bericht door Ralph »

Vragen stellen is makkelijk, eigen input is een plus. Al op https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/ gekeken? En zoeken op het forum op verzekeringen/visum etc zou zeer zeker iets op moeten leveren. Zeker voor deze relatief populaire streken.
WannabeeKeewee

marshall schreef:Vragen stellen is makkelijk, eigen input is een plus. Al op https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/ gekeken? En zoeken op het forum op verzekeringen/visum etc zou zeer zeker iets op moeten leveren. Zeker voor deze relatief populaire streken.
Thnx voor je snelle reactie, ik zal het maar niet onvriendelijk opvatten. ;) Uiteraard ben ik volop aan het rondkijken op het www, en doe ik daar een hoop op. Alleen al die info bij elkaar is nogal veel, vandaar mijn vraag.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Als je wil dat alles voor je geregeld wordt kun je het beste een pakket aanvragen bij http://www.travelactive.nl http://www.australianbackpackpackers.nl of een van de vele andere opties. Zij regelen dan een visum, vliegticket en andere zaken. Wanneer je zelf e.e.a. wil regelen kun je het beste jezelf even inlezen op deze pagina https://www.aroundtheglobe.nl/reizen/nieuw-zeeland/
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

voor ticket vraag even bij travelmap.nl een offerte aan. kijk even bij vliegticket in dit forum. dan heb je een idee wat de prijs gaat doen.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Op deze site staat bij Alles Over een hoofstuk voorbereidingen
idd met een helehoop subhoofdstukken. Maar niemand zegt dat voorbereiden een eitje is 8-) Er is erg veel waar je aan moet denken. zeker als je het voor het eerst doet. Dus een korter lijstje dan die reeks hoofdstukken kan ik echt niet voor je maken
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Janneke
Reisexpert

Bericht door Janneke »

Nog een (wellicht overbodige) tip voor een vliegticket:
Een Round The World ticket kan goedkoper zijn dan een retourtje Nieuw Zeeland. Je kunt dan bijvoorbeeld een tussenstop maken in Azie of Noord-Amerika. Wel een RTW ticket boeken maar geen gebruik maken van de extra stops is ook een optie.
WannabeeKeewee

Ondertussen ticket geboekt! Over mijn vorige post, er staat inderdaad zeer veel nuttige info op deze site, heb erg veel gelezen. Heb inmiddels besloten om echt te gaan backpacken, dus rugzak om, lonely planet mee, en gaan! Er zijn een paar vraagjes naar boven gekomen waar ik het antwoord nog niet op heb kunnen vinden:

- Als ik alsnog besluit om daar te gaan werken, kan ik dan ter plaatse een working holiday visum regelen? Of is dit erg tijdrovend...?

- Zijn er in de hostels vaak kluisjes oid te vinden? Is het vertrouwd om je backpack in een hostel achter te laten als je een dagje de stad in wil zonder te zeulen?

- Mobiele telefoon: is het handig om ter plekke een prepaid telefoon te kopen? Dit voor contact met hulpdiensten, andere reizigers, etc. Of zijn de tarieven wel te doen met een Nederlandse telefoon.
hariejak
Reisexpert

Bericht door hariejak »

Je krijgt terplekke een toerist visum.

Even kijken be "Reisinformatie" "Reisverzekeringen".

Tickets weet ik niet. Dat regelt mijn eega altijd. ;)

Heb je tijd om te werken?

Mobiel zou ik niet meenemen.

Verder is alles goed geregeld in Nieuw Zeeland. Het wijst zich vanzelf.

Er zijn veel mogelijkheden voor meerdaagse trekkings. Ik zou ook even goed naar mijn uitrusting kijken.
Angela82
Reisexpert

Bericht door Angela82 »

Wokring Holiday Visum zou ik van tevoren regelen. Heb ik ook gedaan. FF via internet invullen en twee dagen later (of misschien was het er maar eentje) was ie approved. Only easy dus!

Kluisjes is wisselend. Afhankelijk van het hostel. Heel veel heb ik er niet gezien. Voornamelijk zitten ze in de grotere hostels, grotere steden.
Ik heb een kluisje alleen de eerste 5 dagen gebruikt, daarna eigenlijk niet meer.
Had mijn paspoort, bankpas, rijbewijs, cc altijd bij me (I know, er wordt afgeraden alles bij elkaar te hebben, maar het is goed gegaan). Had ook een minilaptop mee en die bleef gewoon in mijn grote backpack. En die heeft menig uurtje onbewaakt op de kamer gestaan.
Je leeft met backpackers onder elkaar. Niemand wil dat er wat gejat wordt. Zorg er wel voor dat je geen losse dingen, zoals een telefoon, op je bed hebt liggen. Dat nodigt wel uit.

Ik heb daar een Vodafone kaart aangeschafd. In NZ kan je een kaart kopen waarmee je voor nog geen 5 cent per minuut naar NL kan bellen en vanuit NL bestaat er ook een speciaal nr om jou goedkoop te bellen. De kaart die je koopt, kan je elke keer opwaarderen.

Heel veel plezier daar! Maar dat zal vast goedkomen ;)
't Is in ieder geval een makkelijk land om te backpacken
funnyflower
Reiziger

Bericht door funnyflower »

je Kan een Working Holiday Visum in NZ regelen, mocht dat nodig zijn. Het gaat dan alsnog in per de dag dat je in NZ aankomt.
(geen idee hoeveel tijd je dit gaat kosten, maar als je ver van alle instanties af zit zal het best wel enige dagen kunnen kosten)

neem een simlock vrije mobiel mee, dan koop je in NZ een prepaid kaart en bel je voor een paar cent naar NL en houd je contact met andere backpackers en boek je je hostels.
Home is where the heart is, away is where the soul sings!
Wijzeman
Contacteer:

Bericht door Wijzeman »

Hoi!

Kijk anders eens op mijn around the globe:

http://mannie-gaat.aroundtheglobe.nl

ik heb er een kort en krachtig lijstje staan met zaken die ik heb geregeld / nog moet regelen. ga zelf namelijk over 4 weken weg :)
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

nieuw zeeland whv kost 120 nz dollar is net iets minder dan 60 euro.
houd er wel rekening mee dat niet iedereen hem binnen 2 dagen krijgt,
heb hem zelf ook net aangevraagd maar moest een xray laten maken van me borstkast omdat ik te veel gereisd heb in landen waar het risico hoger is om tbc te krijgen. volgens hun bepaling.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Plaats reactie