GH/hostel van tevoren boeken?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
HenkJan81
Vakantieganger

GH/hostel van tevoren boeken?

Bericht door HenkJan81 »

Over twee weken richting Thailand, is het raadzaam om voor de 1e 5 dagen, als ik in Bangkok ben, al van tevoren een guesthouse te bespreken? LP raad het wel aan, hoe is jullie ervaring?
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Re: GH/hostel van tevoren boeken?

Bericht door Moira »

Hallo,

Ik zou alleen de accomodatie in Bangkok regelen bij aankomst. Waarom omdat je na een lange vlucht best wel moe bent en je natuurlijk met rust wil aankomen. Dan is het raadzaam om wat te hebben en daar gewoon naar toe te reizen.
Voor de rest gewoon niets regelen kan makkelijk daar.

gr van Moira
Nanneke
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nanneke »

Vooraf regelen geeft inderdaad wel de rust als je uit het vliegtuig stapt dat het geregeld is. Maar meestal is er ergens wel een plek te vinden. Populaire guesthouses (bv. Lamphu House) zit wel vaak vol, maar er zijn meer dan genoeg alternatieven. Probeer ook alles zelf te boeken. Als je het zo'n TAT-bureau laat doen, betaal je altijd meer dan dat je het zelf regelt.
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Ik boek meestal niet van te voren. De laatste 7 maanden van deze reis heb ik nog maar een paar keer meegemaakt dat het lastig was om accomodatie te vinden. 1 keer was dat op een eiland waar veel toeristen waren en de slaapplekken beperkt (anders dan Bangkok). De andere keer was het ergens waar een toernooi was en waar veel kinderen in de hostels sliepen. Na een klein beetje moeite lukte het daar ook.

De eerste dag dat ik ergens aankom boek ik soms wel wat uit gemak. Maar vaak is het niet echt nodig.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
HenkJan81
Vakantieganger

Bericht door HenkJan81 »

weet iemand nog een goede site voor het boeken? Waar ik ook een beetje de ligging e.d. kan zien?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

op een site als http://www.hostelworld.com kun je boeken, en zien waar de guersthouses liggen. je doet dan een aanbetaling van 10%, en de rest betaal je gewoon bij aankomst.

je kan ook kiezen om de LP erbij te pakken, en een mailtje te sturen naar het GH waar je interesse in hebt. ook dan is het duidelijk waar het GH ligt, vaak nog duidelijker, omdat je in een oogslag ALLE GHs in de omgeving ziet, plus alle attracties.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
backpackdaddy

Bericht door backpackdaddy »

Helemaal eens met Nanneke. TAT-offices zijn schurken :). Drukte in Bangkok verschilt per periode. Vanaf eind januari t/m mei is het een stuk rustiger dan november t/m januari. Vooraf boeken in niet noodzakelijk, wel prettig. Maar let op:
de meeste rechtstreekse vluchten vanuit Amsterdam komen in Bangkok vroeg in de morgen aan. Met bus AE2 reis je danwel heel goedkoop en snel naar Khao San Road. Maar de check-out tijd van de meeste hotel is tussen 10:30 en 12:00 waarna kamers nog schoongemaakt moeten worden.

Vertrek je uit NL op bijv. 5 januari, en kom je op 6 januari tussen 5:00 en 7:00 aan, dan zou je een kamer willen hebben op 6 januari natuurlijk. Die kamer is mogelijk pas ergens tussen 12:00 en 14:00 beschikbaar = uur of 6 wachten en dat is niet comfortabel na een 11 uur durende vlucht. Een echte oplossing heb ik hier nog niet eerder voor bedacht behalve een extra nacht boeken voor aankomst zodat je direct je kamer in kunt. Of gewoon hopen dat het niet druk is, en je kamer niet bezet is.
Plaats reactie