Van Nepal naar India (Calcutta)

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
Plaats reactie
Saf

Van Nepal naar India (Calcutta)

Bericht door Saf »

Heey,

Ik vertrek twee november naar India. Ik land 3/11 in Calcutta. 9/11 heb ik een vlucht gepland naar Chennai en 21/11 heb ik een vlucht van Chennai naar Udaipur (Dus tijd genoeg om Chennai te leren kennen en graag zou ik ook in de stad Puducherry geraken) Vanuit Udaipur wil ik met trein/bus naar Jodhpur, Jaisalmer en indien mogelijk ook naar Agra zeker meepikken.

Nu ik zou graag midden december naar Nepal (Pokhara) reizen om een vriend te bezoeken en ik zou dan ten laatste 27 december terug in Calcutta moeten zijn. Er bestaan geen rechtstreekse vluchten van Kathmandu naar Calcutta.
Twee concrete vragen:

- Is er via Noord-West India een directe weg naar Pohhara? (dus zonder dat ik eerst via Kathmandu moet, want dat lijkt op de kaart een omweg?)
- Hoe geraak ik het best terug van Pokhara of Kathamandu naar Calcutta?

Iemand die mij daar een antwoord op kan geven?

Iemand met toevallig met ongeveer dezelfde plannen, want reisgenoot altijd welkom :)

Vuur uw meningen maar af!!

Groeten,

Saf
tom
Reisexpert

Re: Van Nepal naar India (Calcutta)

Bericht door tom »

vanuit agra lijkt de grensovergang bij nepalganj dichterbij, heb hier echter geen ervaring mee, durf dan ook niet te zeggen hoe de wegen daar aan de nepalkant zijn (best wel een uithoek waar je dan zit)
beste bet is denk ik naar de sunauli grens gaan (via gorakhpur), vandaar kun je in een dag naar pokhara, idd zonder langs kathamndu te gaan (hele mooie weg! als je niet de toeristenbus neemt iig, die doet een andere 'veiligere' route)

je andere vraag heb ik helaas geen ervaring mee
amassakoul
Saf

Bericht door Saf »

Hey Tom,

Dankje voor je reactie.

Niet toeristische bus klinkt nice, maar hoe gaat dat dan in zijn werk? Liften?
Nog tips and tricks die ik zou moeten weten voor mijn reisje naar India?

Greetz,

Saf
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

niet liften hoor, t is wel gewoon een normale bus alleen nog een stuk crappier dan de toeristenbus.
wij waren eigenlijk van plan de toeristenbus te nemen omdat die de veilige omweg deed. ik was er in t regenzeisoen en dus modderlawines enzo. natuurlijk ging er van alles niet goed waardoor we uiteindelijk een dag moeste wachten of de localbus nemen. enige keer tijdens mijn reizen dat ik even echt bang was. al rijdend over een modder/steen lawine hing de bus helemaal schuin over de afgrond. toen alle passagiers inclusief chauffeur begonnen te bidden en schreeuwen dacht ik wel ff shit. maar dus wel supermnooie uitzichten! en in december moet dit goed te doen zijn.

trick voor india; laat t allemaallekker over je heen komen. hou niet te strak vast aan je planning en go with the flow...anders kan india je echt gek maken. enjoy
amassakoul
Plaats reactie