Hoe zet je reizen op je cv?
-
- Reiziger
- Contacteer:
Hoe zet je reizen op je cv?
Over een paar maanden zijn wij weer terug in Nederland na een jaar lang gereisd te hebben. Om deze reis te maken hebben we beide onze (vaste) baan opgezegd. Bij terugkomst begint de sollicitatiemolen dus weer. Vandaar de vraag: Hoe zet je een jaar reizen op je cv? Of zet je het er niet op?
Iemand ervaring hiermee? En wat zijn jullie ervaringen met reacties van potentiele werkgevers op het reizen?
Iemand ervaring hiermee? En wat zijn jullie ervaringen met reacties van potentiele werkgevers op het reizen?
Re: Hoe zet je reizen op je cv?
Bij mij heeft er destijds ook bijna een jaar tussen gezeten. En ik moest dus ook erna gaan solliciteren met een overlapping van een jaar 'niks'. Maar ik heb het niet in mijn CV gezet, maar in mijn sollicitatie brief. Toen ik op gesprek ging, werd het ook nog even aangehaald op een positieve manier omdat ze nieuwsgierig waren naar wat ik allemaal gedaan en beleefd had. 

Het staat bij mij gewoon als sabbatical op m'n CV hoor. Eigenlijk alleen maar positieve reacties op gehad. Ok, misschien dat er hier en daar mensen waren die het eigenlijk maar niks vonden, maar dan durfden ze het kennelijk niet te zeggen. Oh ja, er was 1 vogel die zei dat ik die tijd ook nog een studie had kunnen doen......ja, eh, alsof ik nog niet hoog genoeg opgeleid ben 

- bolletjeom
- Reisexpert
wij hebben het ook gewoon in de CV staan. Beter in je CV al duidelijkheid over een periode dan vragen oproepen omdat ze een gat zien. We hebben het ook heel kort omschreven. Dus iets van Reizen van .. 2004 tot.... 2006. Zelfstandig rondtrekken door Azië, Afrika en bladiebla. Vrijwilligerswerk gedaan in Thailand, Lesotho en Zuid-Afrika.
We hadden het idee dat het aanhalen van het vrijwilligerswerk als positief gezien werd bij de gesprekken die we daarna voerde.
We hadden het idee dat het aanhalen van het vrijwilligerswerk als positief gezien werd bij de gesprekken die we daarna voerde.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ik houd het ook kort hoor. Gewoon noemen en niet teveel aandikken enzo. Krijgen ze het idee dat je eigenlijk helemaal niet meer wilt werken 

wat ook zo is!!!El Niño schreef:Ik houd het ook kort hoor. Gewoon noemen en niet teveel aandikken enzo. Krijgen ze het idee dat je eigenlijk helemaal niet meer wilt werken
Heb het op mijn CV gezet. Gewoon de periode dat ik weg ben geweest en in welke landen in gereisd heb. Het verklaart in elk geval meteen wat je gedaan hebt, het zegt ook e.e.a. over persoon en ik merk dat het meestal wel een gespreksonderwerp is tijdens het sollicitatiegesprek. Een persoon beweerde dat ik mijn carriere toch wel ernstig op het spel had gezet door te gaan reizen. De meeste reacties waren positief (mensen die iets vergelijkbaars hebben gedaan of aangeven er respect voor te hebben).
Ik heb het reizen zelf nooit op mijn CV gezet, maar wel vrijwilligerswerk wat ik in het buitenland heb gedaan. Tijdens recente sollicitatie gesprekken heeft men dit altijd als iets positiefs ervaren, en soms zelfs genoteerd als een stukje extra werkervaring.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
-
- Wereldreiziger
- Contacteer:
Ik zou het sowieso op je CV aangeven. Begin datum tot eind datum , waar en wat je gedaan hebt. ( wel beknopt uiteraard) Beter een verklaring voor een inactieve periode dan een gat van een aantal maanden. Zeker als je nog iets van (vrijwilligers) werk gedaan hebt.
Het bewijst trouwens dat je initiatief neemt, zelfstandig bent, ondernemend, open minded, vaak goede talenkennis ... Meestal wordt het positief onthaald!!
Succes met jullie terugkomst!
Het bewijst trouwens dat je initiatief neemt, zelfstandig bent, ondernemend, open minded, vaak goede talenkennis ... Meestal wordt het positief onthaald!!
Succes met jullie terugkomst!
Een gat op je CV roept juist vragen op. Want dan kunnen mensen ook denken dat je een jaar lang werkeloos op de bank hebt gelegen om alle belspelletjes te volgen. Dus gewoon noemen. Wanneer je net terug bent van je reis kun je het ook al in je brief zetten in de trant van 'Na een wereldreis van een jaar ben ik nu op zoek naar een nieuwe uitdaging' of iets anders natuurlijk... Ik heb geen enkele negatieve reactie gehad. En op de vraag of je niet meteen weer vertrekt zeg ik eerlijk dat het reizen blijft trekken maar dat het geld op is
, dat je toch niet 'zo maar' een jaar weggaat en dat daar heel wat planning vooraf voor nodig is.

Dat vroegen ze mij ook. Hoe ze er zeker van konden zijn dat ik niet over een paar maanden weer mijn tas zou pakken en op reis zou gaan. Heb toen ook gezegd dat het geld op is.
Bij mij staat het op de cv. Van toen tot toen gereist. Ik was na de reis alweer na een aantal dagen aan het werk. Eerst via het uitzendbureau en na 1,5 maand nieuwe baan met vast contract. Wel bij mijn oude wergever maar op een andere locatie. Bij mij is werkervaring toch de belangrijkste factor. Ik denk dat het vooral belangrijk is om van jezelf te weten wat je kwaliteiten zijn. Dat goed kunnen overbrengen is ook belangrijk.
Ze hebben mij ook gevraagd wat mijn plannen waren maar dat heb ik in het midden gelaten. Ik heb er uiteindelijk wel voor gekozen om langer te blijven werken en niet verder te gaan met de plannen die ik had.
Moet hierbij wel zeggen dat ik 13 jaar werkervaring had toen ik besloot de boel te laten.
Ze hebben mij ook gevraagd wat mijn plannen waren maar dat heb ik in het midden gelaten. Ik heb er uiteindelijk wel voor gekozen om langer te blijven werken en niet verder te gaan met de plannen die ik had.
Moet hierbij wel zeggen dat ik 13 jaar werkervaring had toen ik besloot de boel te laten.
- bolletjeom
- Reisexpert
Langer blijven dan het eerste plan was......en toch ga je ze vandaag of morgen vragen om onbetaald verlof....haha. Of niet dan schat? Bloed kruipt toch waar het niet gaan kan.
Ik zei ook altijd dat een grote reis niet iets is dat je meerdere keren in je leven doet. (wat uiteindelijk niet waar bleek)

Ik zei ook altijd dat een grote reis niet iets is dat je meerdere keren in je leven doet. (wat uiteindelijk niet waar bleek)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Als je meerdere reizen heb gedaan kan je ze er ook iets anders opzetten.
Bij 1 heb ik bijvoorbeeld Spaans leren en zelfstandig rondreizen
Bij 2 wereldreis
Lijkt het toch 2 verschillende dingen
Bij 1 heb ik bijvoorbeeld Spaans leren en zelfstandig rondreizen
Bij 2 wereldreis
Lijkt het toch 2 verschillende dingen

http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
- Ron
- Reisexpert
- Contacteer:
ik meld het gewoon op me cv, mede omdat ik tot nu toe tijdens mijn 2 reizen die ik heb gemaakt ook gewerkt heb.
en de baantjes die ik gedaan heb toegevoegde waarde hebben voor mijn cv omdat ze voor mij beroeps gerelateerd zijn qua werk wat ik altijd doe.
en de baantjes die ik gedaan heb toegevoegde waarde hebben voor mijn cv omdat ze voor mij beroeps gerelateerd zijn qua werk wat ik altijd doe.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
http://www.rocomo.nl