Waarop selecteer jij je hostel?

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
Erik
Site Admin

Waarop selecteer jij je hostel?

Bericht door Erik »

Ik ben benieuwd naar de manier waarop jullie (op internet) jullie hostels selecteren om te overnachten. Wat zijn de doorslag gevende factoren naast de prijs?!
  • beoordelingen reizigers van het hostel
  • foto's van het hostel
  • Of een vriend of vriendin het hostel is bevallen
  • Ligging van het hostel (centraal nabij party places etc)
  • Iets anders namelijk....
Zouden jullie deze punten eens in volgorde van belangrijkheid (is dat Nederlands?) willen plaatsen en eventueel toelichten?
estelle
Wereldreiziger
Contacteer:

Re: Waarop selecteer jij je hostel?

Bericht door estelle »

ik boek haast nooit hostels via internet, maar soms wel gedaan. Naast altijd eerst de prijs te checken wanneer ik echt met budget reis is dit mijn volgorde:

- foto's van het hostel
- beoordelingen reizigers van het hostel
Ik vertrouw best snel een beoordeling van ervaren reiziger als bv rudi, commentaren zijn altijd fijn.
- Ligging van het hostel (centraal nabij party places etc)
- Iets anders namelijk....
Of er bijvoorbeeld mogelijkheid of inbegrepen ontbijtje bij zit.
- Of een vriend of vriendin het hostel is bevallen
Niet veel vrienden die dezelfde kant op waren gegaan
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Ik ga het je niet makkelijk maken Erik het hangt namelijk af waarom ik op reis ga.

Voorbeeldje voor een weekje alleen in Marrakesh of boedapest kies ik een hostel vooral op, plek om mensen te ontmoeten, relax ruimtes in hostel en lekker centraal. Prijs is dan iets minder belangrijk.

Bij samen met mijn vriend reizen dan eerder op budget, centraal, foto's van de kamers.

Beoordelingen op hostelworld lees ik altijd wel. Maar bijv in marrakesh een hele "slechte" beoordeling maar vanwege luidruchtig en mensen die in de gang hangen is dan weer goed voor wat ik zoek.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

estelle schreef:ik boek haast nooit hostels via internet, maar soms wel gedaan.
Het boeken is bij deze ook minder belangrijk, maar meer de dingen waar je op let om een overnachtingsplek te kiezen. Dit kan eventueel ook uit de Lonely Planet of andere reisgids.
tikva schreef: Voorbeeldje voor een weekje alleen in Marrakesh of boedapest kies ik een hostel vooral op, plek om mensen te ontmoeten, relax ruimtes in hostel en lekker centraal. Prijs is dan iets minder belangrijk.
Je zou dus ook willen kunnen kiezen of het hostel geschikt is om gemakkelijk mensen te ontmoeten?
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

@ Erik, ja dat vind ik (soms) wel een belangrijke reden waarop ik hostel kies.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Nanneke
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nanneke »

Meestal boek ik hostels niet via internet, maar als ik een volgorde aan zou moeten geven:

* De prijs
* Beoordeling van reizigers
* Ligging
* Foto's

Als ik iemand ken die er geweest is, dan is het m.n. nog de prijs. Overige info krijg je meestal van die persoon.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Vooral beoordelingen van andere reizigers. Waar ik ook op let is of het een kleuterhostel is of niet :-)

1. beoordelingen. Let speciaal op opmerkingen over kwaliteit bedden, herrie, smerigheid enzo....
2. gezelligheidfactor. Dan speelt het publiek idd mee. Te gezellig met alleen maar puberende kleuters = niet goed.
3. ligging. Het liefst eigenlijk een rustige maar toch centraal gelegen wijk (soms moeilijke combi)
4. soms: excursies. Bv voor Torres del Paine wel handig. Als je ergens heel makkelijk 13 in een dozijn excursies kunt regelen, dan maakt dit niet uit.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik let op

- prijs
- beoordeling enzo. Wat mensen er over zeggen zegt veel. Maar ik vind het dan ook belangrijk dat er meerdere reacties staan zodat ik het verschil een beetje kan zien. De ene persoon vind iets smerig terwijl de andere dat niet vind. Soms haak ik af als het een partyhotel is en soms is dat juist wat je zoekt
-ligging vind ik vaak erg belangrijk. als de prijzen ongeveer gelijk zijn zit ik het liefste centraal of op een mooie plek
- foto's zijn toch ook altijd leuk om een indruk te krijgen
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Nu ga ik over het algemeen voor hotels i.p.v. hostels, maar dezelfde criteria zijn daarvoor van toepassing:
1) locatie, locatie, locatie. En dan met name ten opzichte van OV, liever een goede metrohalte recht voor de deur dan een paar bezienswaardigheden op loopafstand maar voor de rest afhankelijk zijn van taxi's. Wanneer ik over eigen vervoer beschik maakt het echter nauwelijks uit.
2) prijs, het moet wel een beetje leuk blijven uiteraard. En als er ontbijt inbegrepen is dan is dat aardig, maar zeker in hartje stad ook niet meer dan dat. Eerder een verplichting die soms goed, maar soms ook slecht uitpakt.
3) beoordelingen op internet, en dan niet zozeer cijfers of sterren, maar een oordeel in tekst. Want ik weet niet met wat voor verwachtingspatroon sommige mensen reizen, enig realisme is vaak erg ver te zoeken.

Foto's zijn best leuk en een plaatje van de buitenkant soms zelfs erg praktisch, maar verder onbelangrijk. Als je zulke foto's moet geloven bestaan er geen slechte hotels, geen bouwvallige kamers. Behalve dan uiteraard net die ene kamer die jij dan krijgt...
myrte
Wereldreiziger

Bericht door myrte »

Toevallig vandaag voor het eerst meerdere hostels op internet bekeken/geboekt (daar ik morgen naar Israel vertrek).

Eerste selectie: prijs.
Daarna kijk ik naar ligging en routebeschrijving. Ik prefereer een hostel wat te vinden is op een kaartje in de lonely planet, of een erg duidelijke routebeschrijving heeft. Dan is het wenselijk dat het hostel én in de LP staat, en op internet (met reviews). Zodat ik niet allemaal losse papiertje met adressen en routebeschrijvingen meeneem.
Afhankelijk van de bestemming bekijk ik ook of een hostel bijvoorbeeld fietsen verhuurt.

Ohja, en ik vind het handig als een hostel op hostelworld staat ivm reserveren. Of via site van hostel, zonder creditcard gegevens te hoeven achterlaten.

Foto's doen me weinig, zeker als het er allemaal gelikt uitziet.

Eigenlijk vind ik het het leukst om zonder plan ergens heen te gaan (zeker als ik de tijd heb en zeker weet uiteindelijk wel wat te vinden). Maar internet en reviews zijn eigenlijk toch ook wel erg handig.
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Was prijs vergeten. Dat is voor mij vaak reden voor keuze eigen kamer of hostel. In goedkope landen ga ik vaak voor eigen kamer, maar in het algemeen wil ik eigenlijk echt niet meer uitgeven dan 20 Euro per nacht. Als het een dorm wordt dan moet de rest perfect zijn, en neem ik de duurste dormbedden. Dus: goed hostel, centraal gelegen, goede bedden, bij voorkeur niet meer dan 4 pers dorm. Ik ga dan niet bezuinigen door dan ook nog eens een of ander ranzig, cheap hostel te nemen.
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

- prijs,
- locatie (vink eigenlijk het belangrijkste),
- beoordelingen (alleen om te beoordelen of het een beetje schoon is),
- niet te grote dorms.
Dali
Vakantieganger

Bericht door Dali »

Ik boek zelden via het internet maar als ik op hostelwordl ofzo kijk dan meestal op prijs en op waardering. Zo'n cijfer of sterren systeem maar dan ga ik er pas waarde aanhechten als er meer dan 10 reacties ofzo zijn.
Commentaar van eerdere bezoekers kan je soms ook veel uit opmaken.
Lokatie kan belangrijk zijn maar lang niet altijd.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Het valt op dat vooral naar de lokatie en prijs gekeken wordt, interessant :) Want hoe bepaal je dan of de lokatie geschikt is? Een aantal dingen zijn al genoemd zoals in de buurt van de metro en centrale plek. Maar centraal voor wat? De bezienswaardigheden? De stad zelf? Uitgaansgelegenheden? Ik zou daar wat meer over willen weten.
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

evanerp schreef:Het valt op dat vooral naar de lokatie en prijs gekeken wordt, interessant :) Want hoe bepaal je dan of de lokatie geschikt is? Een aantal dingen zijn al genoemd zoals in de buurt van de metro en centrale plek. Maar centraal voor wat? De bezienswaardigheden? De stad zelf? Uitgaansgelegenheden? Ik zou daar wat meer over willen weten.
ligt aan waar(om) je (ergens) heen gaat.

kan centraal in de stad/uitgaansgebied zijn (citytrip), kan in buurt metro zijn (altijd goed), kan rustige buurt zijn of juist in het drukste/meest toeristische deel, kan in de buurt van vliegveld zijn (als ik maar heel ff blijf, doorreis/1 daggie).
Plaats reactie