Spanje: werken in Valencia

Stel hier je vraag over stageplekken of (vrijwilligers) werk in het buitenland.
Plaats reactie
Job

Spanje: werken in Valencia

Bericht door Job »

Dag allen,

Heeft er hier iemand ervaring met het zoeken naar werk/werken in Valencia? Ik ga misschien in januari naar Valencia om daar voor zo'n 4 maanden te gaan werken. Weet iemand hoe groot de kans op werk is in Valencia? Of er goede sites zijn? Het liefst zou ik werken in de horeca, heb zelf al horeca ervaring en beheers de Spaanse taal. Kan iemand me helpen?

Alvast bedankt!
Job

Re: Spanje: werken in Valencia

Bericht door Job »

Niemand die mij op weg kan helpen? Niemand die ook maar enige ervaring heeft met het vinden naar werk in Spanje?

Weet je iets waarvan je denkt dat het mij kan helpen, post het aub:P

Bedankt!
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Stuur eens een PM naar Ron. Die werkt in spanje maar niet in Valencia. Die kan je wellicht verder helpen.
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

hey job,

zie het bericht net, volg namelijk niet alle forums doordat ik daar geen tijd voor heb maar scroll ze soms wel even door.
ik werk zo als evanerp zegt op mallorca, ik ben hier terecht gekomen door te googlen, op werk spanje en toen mallorca, ik vond verschillende advertenties op marktplaats van nl eigenaren die hier bedrijven hebben. vervolgens heb ik er een paar gemaild en toen op reactie van hun gewacht en daar de beste uit gezocht. verder is het zo als je vroeg in het seizoen heen gaat kun je ook mazzel hebben om wat te vinden. ik weet niet wat de markt in valencia doet. dat kan heel anders zijn dan hier. dus mijn advies is ga gewoon eens en lang weekend heen en ga op zoek. je hebt 1 voordeel je beheerst de taal en dat doe ik niet dus ik zit echt vast aan de touristen streken.
nog een idee is om gewoon bedrijven te mailen daar en dan ook met de mededeling als zij nikt hebben maar nog wel iemand weten die iemand zoekt ze je dat willen laten weten. mijn ervaring met werk zoeken in andere landen is wel zo dat als je daar bent het vaak stukken makkelijker gaat dan via de computer.

hoop dat het je lukt wat te vinden.

gr ron
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Job

Bericht door Job »

Ron, bedankt voor je antwoord. Snap dat het makkelijker is om werk te vinden wanneer je zelf in de plaats bent, helaas gaat het niet lukken om daar voor een lang weekend heen te gaan, van te voren. Ga wel eerst een maand erheen om mijn Spaans bij te schroeven, ga in Mei het dele examen, examen Spaans voor buitenlanders, doen en daar is ontzettend veel Spaanse kennis voor nodig dus vandaar. Wil in die maand dus werk zoeken, paar maanden fulltime werken, geen school, om dan vervolgens in Mei dus het dele examen te doen. Zal maar eens verder gaan zoeken op internet dan en bedrijven mailen. Weet je of weet iemand of het een probleem is dat ik 17 ben? Je mag neem ik aan wel werken op je 17e of zijn daar vervelende regels aan verbonden?

Bedankt in ieder geval voor jullie reacties, hoop er nog meer te krijgen ;)
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

weet het niet zeker maar hou even de regels van nederland aan!!!
oftewel je mag maar een aantal uren per dag werken, geen drank verkopen. dit zijn nl regels en verbaasd me niks dat dat ook zo is in spanje. ik werk hier op mallorca ook alleen met mensen van 18 of ouder.
dit jaar 1 van 17 maar die stond in de afwas. maar ga er niet van uit dat je dat wil.

gr ron en sterkte, ik denk dat je wel wat vind.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
woutersl
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door woutersl »

Een laat bericht en ik weet niet of je inmiddels iets hebt gevonden, maar je zou nog eens op wereldwerk.eu kunnen kijken. Daar staan momenteel 4 vacatures voor Spanje.

Succes!
Op zoek naar leuk vakantiewerk of vrijwilligerswerk kijk dan op http://www.wereldwerk.eu Op deze website kan je zelf reageren op werkgevers of tegen een kleine vergoeding gekoppeld worden aan vrijwilligerswerk.
Plaats reactie