Meest gestelde Thailand visum vragen

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
annethailand

Re: Visum Thailand

Bericht door annethailand »

Dat klopt Moira, ik had vorige week een visum aangevraagd voor Thailand omdat ik geen retourticket heb, dus alle regeltjes gevolgd en mijn paspoort met 30 euro aangetekend verstuurd, krijg ik zojuist mijn paspoort (inclusief visum) en de 30 euro terug met een briefje dat het visum op dit moment gratis te verkrijgen is in nederland. ^O^

Als ik dat geweten had, had ik meteen meerdere entries gevraagd! Deze info staat nog niet op de website van het consulaat, maar is dus wel zo handig om te weten. Nu kun je sowieso wel vast een visum aanvragen en kun je tijdens je reis nog maar zien hoe je het verder aanpakt!
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

zoals ik al schreef. Je kunt onderweg bij bv een ambassade van Thailand in Maleisie ook nogmaals een visum aanvragen en dan eventueel meerdere entries.

gr van Moira
nienke en vivian

Bericht door nienke en vivian »

hallo Allemaal! Ik ben deze ochtend naar de Ambassade geweest voor een visum voor Thailand en deze is inderdaad op dit moment gratis! ( alle touristenvisums dus ook die van 2 of 3 entries). Deze is geldig tot april 2010. Dus voor wie nog een visum nodig heeft....
SuperSan
Reiziger

Re: Vraag over ticket naar Bangkok

Bericht door SuperSan »

Ik ben ook een goedkope ticket aan het zoeken naar ZO-Azie. Na het doorlezen van dit topic ben ik maar eens op de site van Airasia gaan kijken. Tot mijn grote verbazing vind ik daar een enkeltje London - Kuala Lumpur voor 190 euro! Spotgoedkoop dus! Hebben jullie ook dergelijke prijzen gezien of kijk ik ergens gigangisch overheen?
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

het is een hele goede prijs maar het kan wel kloppen. het is de enige route buiten Azie die ze vliegen en ter promotie gaat die soms voor een heel lekker prijsje weg. Snel boeken zou ik zeggen!!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
SuperSan
Reiziger

Bericht door SuperSan »

:D Deze ga ik dan inderdaad zeer snel boeken, tnx voor je reactie.

Door alle verhalen en vragen over het visum zie ik door de bomen het bos niet meer haha. Doen ze in Maleisie ook moeilijk over een enkele ticket? Ik ben namelijk sowieso van plan om meteen aansluitend een retourtje bangkok te boeken aangezien ik eerst vietnam, loas, cambodja en thailand wil doorreizen en via maleisie wil afgleiden naar Indonesie.
Het is namelijk nog niet eens mogelijk om nu al een retourticket te boeken met als vertekdatum augustug 2010.
bolletjeom
Reisexpert

op het moment dat je in het vliegtuig stapt naar Maleisie toe moet je een ticket in handen hebben die aantoont dat je het land gaat verlaten. Of van te voren een visum halen bij de ambassade
SuperSan
Reiziger

Bericht door SuperSan »

Dus als ik dan een retour ticket Kuala Lumpur - Bangkok kan tonen zit ik in principe goed. Ik ga dan doorreizen. Vervolgens kan ik na een aantal maanden nog een ticket boeken die aantoont dat ik na terugkomst in Kuala Lumpur het land weer verlaat.

Heb ik het zo goed begrepen?
bolletjeom
Reisexpert

Voor maleisie wel. Thailand wil ook graag bewijs zien dat je het land in 30 dagen gaat verlaten. Tenminste als je vliegen binnenkomt. Wanneer je over land binnen komt vragen ze er niet naar maar krijg je maar een 15 dagen visum dat je ergens moet gaan verlengen als je langer wilt blijven
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

SuperSan schreef:Ik ben ook een goedkope ticket aan het zoeken naar ZO-Azie. Na het doorlezen van dit topic ben ik maar eens op de site van Airasia gaan kijken. Tot mijn grote verbazing vind ik daar een enkeltje London - Kuala Lumpur voor 190 euro! Spotgoedkoop dus! Hebben jullie ook dergelijke prijzen gezien of kijk ik ergens gigangisch overheen?
Vind het niet zo heel goedkoop. Als je retour wilt, dan is het 190x2=380e, plus ticket naar londen, plus ticket naar BKK. Reken de overstaptijden erbij als inconvenience en, belangrijker, de ryanair vertragingen zodat je mogelijk je vlucht mist. Ik wilde in november naar BKK maar kon niet weg van mn werk, had een ticket gezien via Emirates. Directe vlucht naar BKK voor 520 of 550e all in geloof ik. Dat vind ik dan wel een veel betere deal, ook gezien de maatschappij waar je mee vliegt. Laten we eerlijk wezen, ryanair blijf wel ryanair...
SuperSan
Reiziger

Bericht door SuperSan »

Dexter schreef:
SuperSan schreef:Ik ben ook een goedkope ticket aan het zoeken naar ZO-Azie. Na het doorlezen van dit topic ben ik maar eens op de site van Airasia gaan kijken. Tot mijn grote verbazing vind ik daar een enkeltje London - Kuala Lumpur voor 190 euro! Spotgoedkoop dus! Hebben jullie ook dergelijke prijzen gezien of kijk ik ergens gigangisch overheen?
Vind het niet zo heel goedkoop. Als je retour wilt, dan is het 190x2=380e, plus ticket naar londen, plus ticket naar BKK. Reken de overstaptijden erbij als inconvenience en, belangrijker, de ryanair vertragingen zodat je mogelijk je vlucht mist. Ik wilde in november naar BKK maar kon niet weg van mn werk, had een ticket gezien via Emirates. Directe vlucht naar BKK voor 520 of 550e all in geloof ik. Dat vind ik dan wel een veel betere deal, ook gezien de maatschappij waar je mee vliegt. Laten we eerlijk wezen, ryanair blijf wel ryanair...
ik ga niet met Ryanair naar Londen want ik ben al in Londen aangezien ik terug kom uit Argentinie die dag. Ticket naar Bangkok is 50 voor een retour. Mijn retour ticket ga ik pas boeken als ik daar ben dus ik weet niet vanaf welk vliegveld. Voor mij is dit dus een geweldige optie!
nini333
Reiziger
Contacteer:

Re: [Thailand] Geen visum nodig met doorreisticket!

Bericht door nini333 »

dank voor jullie uitzoekwerk, dat scheelt mij weer ;)

Weet iemand toevallig of je ook buiten Nederland een visum kunt krijgen van 60 dagen voor Thailand, specifiek: kan ik bij het Thaise consulaat in Delhi (India) dit visum ook krijgen? Anders moet ik even snel worden om dit in Nederland nog te regelen.
Enne, weet iemand hoe lang je visum geldig is, hoe lang na afgifte je het land binnen kunt bedoel ik dan? Ik vlieg volgende week naar India en vertrek pas half januari naar Thailand...
Zin om meer te lezen? check mijn blog: www.seasonyourlife.nl/blog
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Op het moment dat je het visum hebt verkregen heb je 3 maanden de tijd om het land in te reizen.

gr van Moira
bolletjeom
Reisexpert

je kunt in principe overal ter wereld een visum halen. Dus als Nederlander ga je naar de ambassade van thailand in....India, of Vietnam, of zuid-Afrika. En dan vraag je een visum aan. Geen enkel probleem.
green944

Bericht door green944 »

gisteren een ticket naar Bangkok vanaf schiphol geboekt bij china airlines voor 650, vertrek 8 december. Ik heb op veel websites gekeken maar geen enkele ticketvergelijker kwam met tickets onder de 1000 euro. De ticketprijzen varieren per dag, een dag te vroeg of te laat boeken kan 300 euro schelen. Als je ruim van te voren boekt zijn er goedkopere mogelijkheden met

eva air of
mahan air. Deze iraanse maatschappij heeft wel veel negatieve reacties op internet

Een reis vanaf schiphol zonder tussenstop vind ik wel wat extras waard. Maar als je ruim in de tijd zit en het low budget moet kan je met wat minder comfort ook in Thailand komen.
Plaats reactie