Trip Azië

Stel hier je overige vragen over Azië, die niet opgenomen zijn in de andere sub-forums van Azië. Denk hierbij aan: Japan, Myanmar, Filipijnen, Korea, Singapore en de Stannen in Midden Azië.
Plaats reactie
Patrick87

Trip Azië

Bericht door Patrick87 »

Op dit moment zit ik in Australië en ik overweeg met nog een reisgenoot op de terugvlucht een stopover te doen in Singapore. Van daaruit een enkeltje naar Indonesië en daarna via Vietnam, Cambodja en Thailand weer terug naar Singapore.

Het zou gaan om de periode juni/juli tot half september 2010. Is het qua klimaat enigszins te doen op deze momenten? En hoeveel tijd zouden we globaal moeten uittrekken. We denken aan 2 maanden, maar tot 3 maanden zou ook mogelijk zijn.

Verder nog een vraagje aan een mod: Zijn er ook tekstbestanden beschikbaar van de landeninfo voor deze 5 landen. Er is hier niet vaak internet en het is vrij traag. En nu werkt het zo dat je elk onderdeeltje apart moet laden en moet kopiëren en plakken in word. Als deze gemaild zouden kunnen worden, zou dit echt helemaal geweldig zijn! De email is: pvandenhul_at_gmail.com.
bolletjeom
Reisexpert

Re: Trip Azië

Bericht door bolletjeom »

Indonesie kom je niet binnen met een enkeltje. Je zult een ticket nodig hebben dat aan toont dat je het land weer gaat verlaten. Op zich geen probleem aangezien je het land toch een keer uit wilt en er geen landsgrenzen zijn dus je zult toch een keer een vlucht moeten nemen.

Hoeveel tijd....nou. Wanneer je Vietnam eer aan wilt doen en van noord naar zuid wilt reizen (of andersom) dan heb je de 4 weken die je op je visum krijgt nodig. Misschien een paar dagen minder maar dat is het toch wel. Cambodja kan in 1 tot 1,5 week wanneer je alleen de 3 hoogtepunten gaat zien/doen (wat de meeste mensen doen). Indonesie kan je 4 maanden zoet brengen of 1 weekje Bali. Het is maar net wat je er van wilt zien. Java heeft toch echt minimaal 2 weken nodig. liever 3 ...en zo zijn er nogal wat eilanden.

heb je dat ticket naar Singapore al? anders kan je ook van Darwin naar Timor vliegen en zo via Indonesie naar Singapore (en verder) reizen.

ik zal zo even kijken of ik die teksten in een wordbestandje kan knippen en plakken voor je en je toesturen
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Patrick87

Re: Trip Azië

Bericht door Patrick87 »

Bedankt, dit geeft al wat inzichten, we gaan ons inlezen!
Plaats reactie