Ervaringen Huis verhuren via bijv. Rots Vast Groep

Plaats hier het overige wat je niet kwijt kunt onder de continent-hoofdstukken. Bijvoorbeeld vragen over tickets of tips die je graag wilt horen over je volgende reis.
bolletjeom
Reisexpert

Re: Ervaringen Huis verhuren via bijv. Rots Vast Groep

Bericht door bolletjeom »

direct wonen op de vingers getikt!! WOW!
goed om te lezen. je denkt dat ze betrouwbaar zijn maar ik had al vaker gezien en gehoord dat ze niet alles volgens de regels doen.
Op zich kan dit juist erg fijn zijn omdat je dan je huis kunt verhuren zonder toestemming van een woningbouwvereniging en toch via een "betrouwbare" partij die de boel ik de gaten houdt. Aan de andere kant denken de meeste mensen dan dat ze alles goed geregeld hebben terwijl ze gewoon iemand betalen om iets illegaal te doen waarvoor ze gewoon gestraft kunnen worden.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
drogt

Bericht door drogt »

Onze zoon is een paar maanden naar Barcelona en had zijn appartement verhuurd via Perfecthousing. Helemaal mis, het bureau vangt eerst de borg trekt daarvan af al zijn kosten van het lopende contract in dit geval 6 maanden courtage. De rest wordt na ongeveer 1 maand overgeboekt naar de rekening van onze zoon. Toen er na anderhalve maand geen huur binnenkwam hebben wij aan de bel getrokken bij Perfecthousing en kregen we te horen dat we bij de huurder moesten zijn. Die had een verkeerd telefoonnummer opgegeven. Na veel speurwerk achter het adres en telefoonnummer van de huurder gekomen en na sommatie tot betalen van huur kregen we te horen dat er geen geld was. Gelukkig heb ik deze huurder eruit gekregen en wat bleek was dat het appartement vol had gezeten met illegale chinese prostituees. Volledig versmeerd en uitgewoond. Kon het vlgs Perfecthousing professioneel laten schoonmaken maar moesten dat wel zelf betalen uit de rest van de gestortte borg. Uiteindelijk hebben we de smeerboel zelf opgeruimd en schoongemaakt. Het bureau Perfecthousing doet dus echt niets en naar ik begrepen heb is bij ROTSVAST dezelfde procedure van toepassing. WEES DUS GEWAARSCHUWD!!!!!
Jacob

Qreply

Bericht door Jacob »

Goede ervaringen met Rots-Vast. Geen bemiddelingskosten voor verhuurder en goede service. Althans bij beheer. Wij hadden de zaak uit handen gegeven aan Rots-Vast. Kost 8 % maar dan ben je ook lekker vrij!
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Beste Jacob, ik kan mij voorstellen dat wanneer je bij Rots-vast werkt je positieve ervaringen hebt. Echter hebben deze mensen andere ervaringen met het bedrijf. Wilt u de volgende keer gewoon als Rots-vast registreren in plaats van als "klant".
stevenl
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door stevenl »

Ik moet zeggen dat ik ook goede ervaringen heb met Rotsvast. Was wel enige tijd geleden, in 2001. Er waren geen problemen met de verhuurder, dat maakt de zaken gemakkelijker natuurlijk.
charlesvanderheijde

Qreply

Bericht door charlesvanderheijde »

Als verhuurder ben ik op zich wel tevreden over de service van Rotsvast, maar niet over hun betaalgedrag. Vóór afgelopen 1 september voldeed mijn huurder netjes aan Rotsvast 1 maand provisie, 1 maand huur en 1 maand borgsom. Rotsvast heeft mij tot op heden nog steeds niets doorgestort, ondanks diverse tel. aanmaningen. Vorig jaar precies hetzelfde liedje.
PerfectHousing

Bericht door PerfectHousing »

Ik weet dat dit een late reactie is, toch voel ik me geroepen om hierop te reageren. Om enkele misvattingen op te helderen: Een (goede) verhuurmakelaar maakt goede foto's van uw woning, investeert in het adverteren hiervan, zoekt tijdelijke bewoners (expats), checkt hun inkomen, regelt de bezichtigingen, zorgt voor de juridische afhandeling, en garandeert 2 maanden borg (en soms de 1e maand huur). Het is aan de verhuurder om de aangeboden huurder te beoordelen, en zorg te dragen voor de verdere huurperiode. Wilt u meer zekerheid tijdens uw huurperiode? Dat kan, wij bieden bijvoorbeeld onze verhuurders altijd de mogelijkheden aan van een beheerder (zoals [verwijderd]). Dit wil niet zeggen dat het vervelend is wat u zoon is overkomen. Echter is het ten onrechte dat de schuld bij Perfect Housing wordt gelegd, daar waar wij verhuurders altijd informeren over de voordelen en mogelijke risico's van verhuren.
Laatst gewijzigd door Erik op 13 jun 2012 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: link verwijderd
Plaats reactie