Route bepalen...

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
NoaFloa
Reiziger

Route bepalen...

Bericht door NoaFloa »

Wij willen volgend jaar maart/april/mei/juni (4 maanden) reizen door onderstaande landen:

Thailand, Cambodja, Vietnam, Maleisië, Singapore en Borneo of Sumatra. Nu vragen wij ons af wat het beste te doen is....en welk land we beter kunnen kiezen: Borneo of Sumatra (qua bereikbaarheid en natuur).

Is dit te doen in 4 maanden? Of moeten we er langer voor uit trekken?

Bedankt alvast!
Voer eendjes, geen oorlog
Sjaak
Wereldreiziger
Contacteer:

Re: Route bepalen...

Bericht door Sjaak »

in 4 maanden kom je een heel eind, maar of je beter naar sumatro of borneo kan weet ik niet, omdat ik daar nog nooit geweest ben.
Groet,

Sjaak
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Sumatra en Maleisisch Borneo zijn beide goed te bereiken vanuit Singapore/Maleisie.

Voor Sumatra kun je in Singapore de boot naar Batam (IND) nemen, om daarvan een boot naar Dumai op Sumatra te nemen (~6 uur). Ook kun je vanuit Penang in Noord-Maleisie een boot naar Medan nemen. Bovendien kun je met Air Asia goedkoop van het Maleisische schiereiland naar Sumatra vliegen.

Vanaf Joroh Baru (Maleisie, vlak bij de grens met Singapore) en Kuala Lumpur kun je goedkoop naar Borneo vliegen. Ik weet niet waar de boot vertrekt en hoelang die er over doet. Voordeel van een bezoekje naar Maleisisch Borneo is dat je geen visum voor IND hoeft te kopen. (Wat overigens gewoon aan de grens te krijgen is voor US$ 25.)

Ik ben nooit in Sumatra geweest (op Batam na dan), maar de omgeving van Kuching op Borneo is prachtig! De natuur, de orang utans, de Dayaks, echt geweldig. Zie http://www.ikreis.net

Groet,

Jenny
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Ilonka
Reiziger
Contacteer:

Bericht door Ilonka »

Hoi,

Tijdens mijn korte sabbatical van vier maanden heb ik onder ander Maleisie, Borneo en Bali aangedaan. In ieder land hebben we ook tijd genomen om af en toe een paar dagen te relaxen. Maleisie hebben we in 2,5 week, Borneo in 3 weken (=ruim) en Bali in 1,5 week gedaan.

Zowel Borneo als Maleisie zijn goed bereisbaar met het openbaar vervoer. Dat kost echt geen drol. Alles dat volgens Lonely Planet meer dan zes uur met de bus was deden we vliegend met Air Asia.

Groetjes Ilonka
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik zat/zit met hetzelfde vraagstuk.
ben al op Borneo geweest maar alleen Sarawak en ik ben al op heel veel plekken geweest in Indonesie maar niet op Sumatra

Ik ben er in December....ik neig toch iets meer naar Borneo omdat ik denk dat het wat dunner bevolkt is en dat vind ik wel prettig. Java vond ik vrij druk namelijk
Maar de natuur en cultuur is op beide plekken erg uitnodigend
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
NoaFloa
Reiziger

Bericht door NoaFloa »

Bedankt! Toch denk ik na enig speur- en rekenwerk, dat het er waarschijnlijk niet van zal komen (Borneo/Sumatra).

Wel heb ik nog een ander vraagje. Wij hebben dit weekend het volgende bedacht:

We vliegen op Bangkok.... kleine maand door Thailand reizen....verder naar Laos. Vervolgens via Noord-Vietnam naar Zuid-Vietnam...Grens over naar Cambodja. En we hoopten eigenlijk dat we van daaruit naar Singapore of Kuala Lumpur konden vliegen (Is dat mogelijk?).

We zijn van plan om een retourtje Bangkok te boeken (ivm kostenplaatje...toch het goedkoopst). Dus daar moeten we dan uiteindelijk ook weer uitkomen.

Wat vinden jullie als kenners van deze route? Gaat niet zozeer om de haalbaarheid qua tijd, meer om de haalbaarheid qua vervoersmogelijkheden (en uiteraarde de logica).
Voer eendjes, geen oorlog
Sjaak
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Sjaak »

NoaFloa schreef:We vliegen op Bangkok.... kleine maand door Thailand reizen....verder naar Laos. Vervolgens via Noord-Vietnam naar Zuid-Vietnam...Grens over naar Cambodja. En we hoopten eigenlijk dat we van daaruit naar Singapore of Kuala Lumpur konden vliegen (Is dat mogelijk?).
www.airasia.com

vanuit cambodja kun je vliegen naar kuala lumpur.
Groet,

Sjaak
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Silk Air vliegt rechtstreeks naar Singapore.

Wanneer je vroeg boekt is Air Asia goedkoper, Slik Air is vaak een betere optie wanneer je slechts een paar dagen van te voren boekt.

Groet,

Jenny
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Plaats reactie