ongeschreven hostelgedragregels? Poll?

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
Sjaak
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Sjaak »

@ Wendy

mocht je niet mee doen? :D
of wilde je het niet :wink:
Groet,

Sjaak
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Ja, Wendy, je kunt nu wel tegen Sjaak zeggen dat zijn vraag not done is, maar je begon zelf he, haha! Ik ben het trouwens helemaal met Sjaak eens...voor mij absoluut geen dorms, tenzij ik echt niks anders kan krijgen! En misschien een keer als de private rooms erg duur zijn, maar dan zal het echt een keertje zijn. Echt geen hele weken in een dorm ofzo...Ben ik nu een nep-backpacker :-)?
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

'Behandel een ander zoals je zelf behandelt wil worden.' Beknopt, maar het zegt genoeg.
Ik heb deze regel ook al eens om gedraaid in een dorm door 's morgens de lawaaimakers van 's nachts te wekken. 'Doe met een ander wat zij met u doen' ... En lol dat ik in mezelf had :lol:
Maar ja ... dat zal ook wel 'not done' zijn zeker? :oops:
Dorms dateren bij mij echter van mijn beginperiode als backpacker. Want single vind ik vaak slaapgelegenheid voor 3€ en daar is dan de prijs voor privacy bij inbegrepen. En als ik als koppel reis, vind ik privacy geen luxe (alhoewel ik ook al mét op dorms sliep).
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Haha, nee is absoluut terecht Kohraya! Jij geen slaap, die herrieschoppers ook geen slaap! Je hebt het toch niet al te subtiel aangepakt hoop ik? Gewoon sterke zaklamp midden in het gezicht lijkt me het mooiste!
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

leuke reacties weer!!

sex in een dorm is not done!!
licht aan gooien, deken er af trekken en een emmer koud water er over heen!!
( behalve als je zelf in het bed er onder slaapt :lol: )

Ik sleep meestal mijn tas de kamer uit als ik voor 9.00 weg moet. alles daarna heeft pech. ik doe wel stil ....als zij ook jun best hebben gedaan om stil te doen midden in de nacht maar je kunt niet dag en nacht je spullen klaar leggen. Als ik er vroeg uit moet ben ik ook goed voor bereid.

Is het niet mogelijk om dat gebliep uit te zetten van Sms'en?? zou toch moeten kunnen, lijkt me.

Kohraya...ik geef je helemaal gelijk! lekker terug klieren

enneh marijn...ruim uitstallen kan ik wel mee leven maar mijn bed in gebruik vinden als ik ergens aankom vind ik ook wel een beetje vervelend.

groetjes
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Wendy78
Contacteer:

Bericht door Wendy78 »

Inderdaad: die lawaaischoppers flink terugpakken!!
Ook een enorm irritatie punt vind ik backpackers die niks opruimen en te lui zijn om hun afwas te doen. Ik heb een tijdje in een hostel gewerkt en was het echt zoooo zat om andermans afwas te moeten doen en zooi op te ruimen :evil:
Helaas zijn er een heleboel luie en domme mensen op deze planeet!

Gelukkig bestaan er ook nog mensen die het wel snappen, hun zooi opruimen en normaal doen! I love them!!!
Mark
Vakantieganger

Bericht door Mark »

Dat mensen midden in de nacht met een flinke slok op binnen komen vallen.. tja dat weet je van te voren. Dat mensen lui zijn en niet al te veel nadenken en 's ochtends vroeg met een hoop gerommel opstaan kun je ook verwachten. Hoe irritant het soms ook is, als je daar niet tegen kunt moet je of niet gaan backpacken of een single room nemen.
Wat ik vervelender vind is als er mensen op de kamer je volledig negeren. Vooral als je bij een groep(je) op de kamer zit wil dat nog wel eens gebeuren (als het dan ook nog eens Engelsen zijn...)

Als ik vroeg op moet staan leg ik de kleren alvast klaar, evenals m'n toilettas. Omkleden doe ik wel gewoon op de kamer.. ik gedraag me beschaafd maar ga het niet overdrijven.
Maarten

Bericht door Maarten »

Tja, hostel gedragsregels...

Allereerst even over dorms:
Ik kan me niet voorstellen hoe het ookweer is om in je eentje in een lege kamer te slapen. Ik zit nu 8 maanden in Australie, en heb al die tijd in dorms gelegen. Natuurlijk zijn er ergenissen van mensen die het licht aan doen wanneer je in bed licht, maar ik ben daar heel makkelijk in. "Hey sorry I wanna sleep now, could you please turn off the light and sit somewhere else?". Als mensen dan daarna klieren, weten ze het meestal de volgende nacht wel. Want wanneer ik niet werk dan ga ik 's avonds wel uit en ben ik niet bepaalt de stilste wanneer ik de kamer binnenkom.
Dus 2 nachten klote, maar dan weten we allemaal wat we aan elkaar hebben, en is het allemaal top.
Verder heb je natuurlijk mensen die 's ochtends vroeg om 8-9 uur het wereldkampioenschap plastic-zakjes ritselen doen, maar ook daar wen je aan, en in het ergste geval doe ik m'n ipod in en dan hoef ik het niet meer te horen.
Verder pak ik m'n tas wel in de avond ervoor. Ook omdat ik nogal sloom in de ochtend ben. Maar ik sjou m'n tas echt niet de gang op. Je slaapt per slot van rekening in een dorm, en een beetje geluid van mede-backpackers moet kunnen. Duurt ook maar een kwartiertje en dan kun je weer in alle rust doorslapen.
En party's heb je natuurlijk niet in een dorm, maar dat doe je ergens anders.
Marco
Reiziger

Bericht door Marco »

ha ha wat een herkenning en leuk om te lezen. Zelf probeerde ik ook altijd zo veel mogelijk rekening te houden met andere al moet ik zeggen dat ik mezelf niet uitgebreid ging voorstellen als ik een kamer binnen kwam. Dat komt dan wel weer wanneer je mensen vaker tegenkomt en een soort klik hebt.

Wanneer ik echt moe ben gebruik ik ook oordopjes, geweldige dingen en daarmee weet je zeker dat je de uurtjes slaap pakt die je nodig hebt.

Wat ook altijd raar is om mee te maken zijn sexende stelletjes. Het lijkt wel of ik ze aantrek heheh. Altijd lastig om je daar een houding aan te geven, maar vind het eigenlijk not done, neem dan even een duurdere kamer.

Spullen op andermans bed leggen vind ik ook niet echt kunnen, je hebt toch je eigen bed?
Plaats reactie