Transmongolie express, tibet, nepal en india

Stel hier je vragen over India, Nepal en Sri Lanka.
Plaats reactie
Marjorie

Transmongolie express, tibet, nepal en india

Bericht door Marjorie »

Hallo mede-reizegers,

Dankzij al jullie vragen en antwoorden zijn er bij mij al een hoop vraagtekens verdwenen! Ik vraag me alleen nog een ding af. In maart 2010 start ik samen met mijn vriend onze reis. We willen alleen de transmongolie express boeken (wat volgens mij ook niet anders kan) en dan verder met de trein richting Tibet door naar Nepal om vervolgens door te treinen naar India. Wat ik begreep hebben we voor alle landen visums nodig, de visums voor Rusland, Mongolie en China zijn volgens mij goed te regelen, maar dan....
Hebben jullie tips hoe ik het beste een permit voor Tibet kan regelen? Moet ik de visums voor India in Nederland al regelen? We hebben ongeveer een maand voor India gepland en willen dan doorvliegen naar Bangkok of misschien eerst Sri Lanka, maar we hebben en willen eigenlijk verder niets concreets plannen en kijken waar de reis ons brengt. Is dit wel aan te raden? Hoe regel ik dit met de visums, aangezien je vaak een boekingsbevestiging of kopie van je ticket nodig hebt?

Ik hoop dat jullie tips voor me hebben! Alvast heel erg bedankt!

Marjorie
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Transmongolie express, tibet, nepal en india

Bericht door Tikva »

Wanneer je het ticket in nederland haalt het 6 maanden geldig vanaf moment van uitgifte. Je geeft niet aan hoelang je in china, nepal etc wil blijven. Als dat niet te lang is en je haalt het visum in NDL niet te vroeg voor je vertrek dan kom je nog wel zo uit dat je met een maand reizen in India binnen de geldigheidsduur van je visum blijft.
(tip zorg dat je gelijk bij opening bij de ambassade bent!, anders kan je de volgende dag terug komen omdat je niet meer voor 12 uur aan de beurt bent)

Anders kan je een visum voor India in Nepal halen. Zelf geen ervaring mee maar van andere reizigers daar begrepen dat dit prima kan maar wel een paar dagen duurt.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Karin.kamai
Reiziger

Bericht door Karin.kamai »

De regels voor het visum voor India zijn heel recent aangepast. Je kan in NL alleen nog een visum voor India krijgen voor 3 maanden en ook sowieso geen multi/entry visum meer. En hij is inderdaad geldig vanaf de dag dat ie in je paspoort gezet wordt, dus let goed op wanneer je hem haalt!
Voor meer info zie: http://www.indianvisaservice.nl/pages/N ... ionals.php
tinusinazie
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door tinusinazie »

Marjorie schreef:Hebben jullie tips hoe ik het beste een permit voor Tibet kan regelen? Moet ik de visums voor India in Nederland al regelen?
Visum (en een tour) voor Tibet kun je gemakkelijk regelen in Chengdu in China, mits Tibet op dat moment niet gesloten is voor toeristen. Mocht je een handig adres hiervoor willen hebben, dan laat maar weten. Vanuit Chengdu kun je ook de 2-daagse treinreis starten naar Lhasa.

Visum voor India kun je in Kathmandu (Nepal) in ong. 6 dagen regelen, zelf geen ervaring mee, maar diverse reizigers erover gehoord.
tom
Reisexpert

Bericht door tom »

tinusinazie schreef:
Marjorie schreef:Hebben jullie tips hoe ik het beste een permit voor Tibet kan regelen? Moet ik de visums voor India in Nederland al regelen?
Visum voor India kun je in Kathmandu (Nepal) in ong. 6 dagen regelen, zelf geen ervaring mee, maar diverse reizigers erover gehoord.
Ik heb dit gewoon in een dag gedaan. stap in kathmandu een willekeurig reisbureautje binnen, zij bellen naar de ambassade. gast van het reisbureau bracht mij snel op zn motor naar de ambassade en daar moet je een paar uur wachten. taxi nemen kan ook. easy
amassakoul
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

toen wij er waren konden we niet die kant op. Je moet een groep vormen ofzo en toen waren er niet voldoende mensen geintresseerd. we spraken iemand die al 2 weken zat te wachten tot er een groepje vormde. Wij zijn toen niet blijven wachten.Niet om je te ontmoedigen maar dat je weet dat dit ook kan gebeuren.
EN!!!
Tibet gaat de laatste jaren ieder jaar voor een tijdje dicht voor toeristen. Ergens tussen mid september en begin Oktober (handig om te weten voor je planning)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
hildo
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door hildo »

Een groep kan ook bestaan uit 1 persoon! Zo heb ik het toen gedaan in Chengdu. De burotjes daar helpen je erg graag. Al kun je daar soms niet onderuit om een startpakket te kopen voor het tibet permit. Je hebt dan een vlucht of trein en 1 dag in een hotel daar. Je moet even kijken of je dat kunt om zetten naar een 'dorm' kamer. Al is een hotel kamer de eerste nacht best wel handig. Het is nog wel een schok om in een keer van grond niveau naar 3700 meter te gaan.

Ik weet dat sims cozy guesthouse dit kan regelen, maar er zijn er meer. Mbt de reisperiode moet je even kijken of je niet in gevoelige chinese periodes komt. De twee belangrijkste liggen rond februari/maar en september/october. Maar alles wat met de onafhankelijk van Tibet te maken is een gevaarlijke periode om dat tibet dan op slot zal gaan voor buitenlanders.
nini333
Reiziger
Contacteer:

Bericht door nini333 »

Karin.kamai schreef:De regels voor het visum voor India zijn heel recent aangepast. Je kan in NL alleen nog een visum voor India krijgen voor 3 maanden en ook sowieso geen multi/entry visum meer. En hij is inderdaad geldig vanaf de dag dat ie in je paspoort gezet wordt, dus let goed op wanneer je hem haalt!
Voor meer info zie: http://www.indianvisaservice.nl/pages/N ... ionals.php
Gelukkig kun je ook bij de ambassade in Belgie een visum halen: wel gewoon 6 maanden, multi-entry.
En mocht je via het oosten van Nepal via Sikkim naar India willen reizen, dan kun je bij het aanvragen van je visum ook gewoon een stempel krijgen voor 18 dagen! (Je betaalt in totaal 82 euro voor je visum, ipv 65 in |Nederland).
Houd wel rekening met een lange wachttijd (10 dagen in Brussel op het moemtn) en het feit dat je visum voor India ingaat op de datum van afgifte!
Wat betreft Tibet: je kunt ook via Kathmandu reizen, dat ga ik in maart/april doen. Volgens de laatste berichten is de grens nu al open of pas in april, ik heb twee bronnen gevonden die dus wat anders zeggen.

Veel plezier en succes!
Zin om meer te lezen? check mijn blog: www.seasonyourlife.nl/blog
nini333
Reiziger
Contacteer:

Bericht door nini333 »

Oh ja, de link voor de ambassade in Brussel: http://www.indembassy.be/visa_information.html

En ja, zij mogen dus voor 32 euro extra ook paspoorten van andere EU landen in behandeling nemen. (In Nederland betaal je 15 euro voor de tussenkomst van een visumbureau, want de ambassade in Nederland doet visa niet meer rechtstreeks). Uiteindelijk ben je dus 17 euro extra kwijt voor 3 maanden en extra entries kwijt, geen slechte deal :)
Zin om meer te lezen? check mijn blog: www.seasonyourlife.nl/blog
Plaats reactie