Tips voor goedkope Citytrip Londen

Stel hier al je vragen over backpacken in Europa. Van interrailen tot liften. En het reikt uit van het Oostblok tot aan de Griekse eilanden.
Anne
Wereldreiziger

Tips voor goedkope Citytrip Londen

Bericht door Anne »

Hoi allemaal,

Ik ga volgende week met mijn vriend vier dagen naar londen. Hotel en vervoer zijn al geregeld, maar nu was ik aan het bekijken hoe je londen een beetje budget maar toch goed kunt ontdekken. Ik ben er achter dat er verschillende kaarten zijn waarmee je voordelig gebruikt maakt van OV en attracties.

Heeft iemand ervaring met de London Pass, de London Travel Card of de Oyster Card? En welke is aan te bevelen?
De highlights van londen willen we wel zien, die zitten grotendeels bij de londen Pass inbegrepen, maar die is wel relatief aan de prijs. En kun je alle kaarten gewoon in Londen kopen (ook de London Pass with travel?) of moet je die in Nl al bestellen?

Ik hoor het graag, evenals goede tips voor Londen of tips over Groot Brittannië in het algemeen!

Groetjes Anne
bolletjeom
Reisexpert

Re: Tips voor goedkope Citytrip Londen

Bericht door bolletjeom »

in mijn ogen zijn die kaarten altijd te duur. ik vraag me altijd af of je ze er wel uit kunt halen.

In Londen is een hoop te zien en te doen en veel dingen kosten geen geld. Zo zijn er allerlei adressen die je gewoon van buiten kunt bekijken. Downing street, Trafalgar square, Whitehall( een straat) , De Admiralty arche, The Banqueting house, The house of parlaiment, de Big Ben, Westminster Abbey, Piccadilly circus, Buckingham Palace, De koninklijke stallen, Tate Britain of Modern, Londen Bridge, de Tower Bridge en Tower of London, St. Pauls Cathedral , Hyde park..enz enz enz

Vrijwel alle musea zijn gratis! De Tate musea zijn absoluut de moeite waard en een prima optie bij slecht weer.
whitewall walkingtour is een wandelroute uit de LP langs een hele hoop bezienswaardigheden. Wandelen kost niets
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

ik vind die ov passen eigenlijk wel te doen. De namen die jij noemt zeggen me ff niks maar je kan ze daar gewoon kopen. Kost voor mijn gevoel niet heel veel (al weet ik eerlijk gezegt niet meer hoeveel ik er in londen voor betaald heb).

Vaak neem ik in dit soort steden helemaal niet zo'n pas omdat ik altijd veel loop. Op die manier zie en voel je veel meer van de stad (vind ik). En lopen kost zoals hierboven al gezegt, helemaal niks (behalve dan veel energie, bloed, zweet en nou ja eigenlijk geen tranen). Lekker lowbudget dus :)

En als je alles hebt gezien wat bolletjeom heeft genoemt ben je al een heel ent denk ik. Verder blijft Londen natuurlijk een dure stad. Hapje eten en wat drinken kosten daar nou eenmaal wat meer dan hier. Zijn vast een paar low-budget plekken maar die weet ik niet zo 1,2,3. Gewoon ff goed de kaart bekijken voor je ergens gaat zitten :P

veel plezier
Anne
Wereldreiziger

Bericht door Anne »

Dat veel dingen gratis zijn wist ik inderdaad al, maar highlights als de tower of londen wil je toch zien he.
Nu heb ik een concrete vraag, hopelijk kan iemand me hiermee helpen.
Ik heb een en ander uitgezocht en nu blijkt dat wanneer je een papieren treinkaartje koopt (volgens mij mag dat ook een Travel Card zijn, indien je die gekocht hebt op een treinstation) dat dan de 2e persoon gratis toegang krijgt bij veel attracties.
Maar het is nogal vaag, als je (de in mijn ogen verder identieke) Travel Card bij een metrostation hebt gekocht zou het weer niet gelden. Weet iemand hoe dat zit?

Groetjes Anne
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Globeskater »

ik heb een oyster card toen genomen.. vond hem niet duur en omdat ik een eindje buiten centrum zat qua acco was het erg handig!
XXLaura
Vakantieganger
Contacteer:

Bericht door XXLaura »

Hoi,

Ik vond Speaker's Corner in Hyde Park ook zeer de moeite waard en bovendien gratis. Erg leuk om vlak bij elkaar communisten, orthodoxe Christenen, Moslims, atheisten, etc. hun mening vanaf een zeepkist/keukentrapje te horen verkondigen.

Verder is het in Hyde Park erg leuk mensen kijken, vooral als het lekker weer is.

Wandelen langs de Thames is ook een aanrader.
bolletjeom
Reisexpert

luchthavens rond Londen

waar moet ik op vliegen??
Ik kan kiezen uit Luton en Gatwick en ik moet dan een verbinding zoeken naar Heathrow voor de vervolg vlucht. iemand hier ervarin mee? Afstanden, openbaar vervoer en de eventuele prijs daarvan...
El Niño
Reisexpert

Re: luchthavens rond Londen

Bericht door El Niño »

Niet precies. Met de tube kom je er wel hoor, maar kan ff duren. London is groot. Zorg dus voor dat je veel tijd hebt.
Je hebt trouwens ook nog Stanstead. Noor London en eind uit de richting volgens mij. Luton gaat denk ik nog wel. Maar jij bent toch wel ervaren genoeg om dit uit te kunnen zoeken?

Heel simpele Google search......http://www.londontoolkit.com/travel/hea ... eapest.htm

3 uur bv....
bolletjeom
Reisexpert

ik heb al een tijdje zitten zoeken maar kom er niet echt uit welke van de 2 het handigste is
als je googled kom je alleen terecht bij directe shuttles in luxe touringcars terwijl het ook met het openbaarvervoer kan maar die info is bijna niet te vinden

Wij stonden ooit op Heathrow en moesten toen naar een andere luchthaven (weet niet meer welke). De shuttle kostte toen rond de 20 pond en was volgens de infobali de enige optie. Totdat iemand ons vertelde dat we een bus en een trein konden nemen. Duurde al met al wel bijna 2 uur maar koste ongever 6 pond
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Stansted kan je met de shuttle bus. Die is niet zo duur hoor als je tenminste laat afzetten bij dichtsbijzijnde tube station.
Gatwick is ook wel te doen met openbaar vervoer.

Luton geen ervaring mee.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Als je nu gewoon de vraag gesteld zou hebben: hoe reis ik met het OV in Engeland? 't Is niet dat ik ALLES op dit forum lees :?

Het antwoord op de vraag is te vinden op http://www.transportdirect.info/Web2/Ho ... tingloop=Y. Niet de meest snelle site, maar mijn ervaring is dat de info correct en volledig is.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
SuperSan
Reiziger

Bericht door SuperSan »

Ook ik ben aan het uitzoeken hoe ik het beste van Luton Airport naar London Heathrow kan komen.
Met zo'n speciale airport dienst is het rond de 23 euro. Nou heb ik op de site keken die jij adviseert maar die geeft geen of incomplete informatie over de prijs. Ik vind het niet erg om er een uurtje langer over te doen als het echt goedkoper is.

Iemand die al ervaring heeft met het reizen tussen deze twee vliegvelden?
lindaz

Van Londen Stansted naar Heathrow?

Bericht door lindaz »

Hallo allemaal!

Ik heb een vlucht geboekt vanaf Londen Heathrow maar nu moet ik hier nog wel komen vanuit Nederland! :) Nu heb ik gezien dat Ryanair vliegt op Londen Stansted en deze vluchten zijn best wel goedkoop! :)

Nu is dus mijn vraag: is het moeilijk/duur om van Stansted naar Heathrow te komen? We hebben in principe genoeg tijd (komen evt om 9:30 aan s ochtends en vertrekken vanaf Heathrow om 19:30) .. Ik heb wel gezien dat er een bustransfer is voor 16 pond, is dit een redelijke prijs?? Of zijn er betere manieren?

Alvast bedankt!

Linda
Jenny
Reisexpert

Re: Van Londen Stansted naar Heathrow?

Bericht door Jenny »

www.transportdirect.co.uk

Elk kwartier gaat er een trein van Stansted naar Liverpoolstreet Station. Daar neem je een metro naar London Paddington, waar de trein naar Heatrow vertrekt. Totale reistijd: bijna 2 uur.

Aangezien je 2 keer de trein neemt, en treinen in Engeland duur zijn (zeker wanneer je een flexibel ticket wilt), zal de coach wss sneller EN goedkoper zijn.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

Re: Van Londen Stansted naar Heathrow?

Even een stukje uit een reisverslag van ons
Toen we een paar maanden geleden op zoek waren naar een leuke aanbieding om van Londen in Manchester te komen bleek het vliegtuig (1 pond) goedkoper dan de bus (25 pond). Nu komen we er achter dat we een klassieke fout hebben gemaakt. We staan op Londen Heathrow en moeten naar Londen Gatwick.
Waarom er Londen voor die vliegveld namen staat is ons ook een raadsel want Gatwick blijkt ongeveer net zover van Heathrow af te liggen als Amsterdam van Eindhoven. Volgens 3 informatiebronnen moeten we een bus nemen die 18 pond kost! Ja HALLO!, dan wordt die 1 pond-vlucht toch nog een duur grapje! Na een tijdje doordrammen bij de infobalie krijgen we een alternatief te horen. De normale stadsbus (1.5 pond) naar East Croydon en dan de trein (5 pond) naar Gatwick. Het duurt ietsje langer maar we hebben toch alle tijd.
Na 1.5 uur wachten op de bus buiten in de kou (er was een bus uitgevallen), 1 uur en 45 minuten in die bus en een half uur in de trein zijn we net op tijd in Gatwick. En dat terwijl we dachten alle tijd te hebben.
Plaats reactie