Visum aanvragen Australië
Re: [Visum] Te jong
Vast met omwegen wel op de lossen, maar is het niet veel gemakkelijker in dit geval om de reis 2 maandjes uit te stellen?
Die tijd kun je dan weer mooi besteden met werken in Nederland voor extra budget.
Die tijd kun je dan weer mooi besteden met werken in Nederland voor extra budget.
-
- Reiziger
Re: [Visum] Te jong
Uhm.. ik deed het op de verkeerde manier.. Had al een ticket geboekt voordat mn studenten visum was goedgekeurd en voordat ik zelfs maar ingeschreven was bij een Uni.. Zo graag wou ik weg
De kans dat je je visum krijgt in die 2 weekjes is wel aardig groot (zeker als je geen crimineel verleden hebt, in de afgelopen 5 aar niet langer dan 3 maanden in een ander land dan NL hebt gezeten, en geen ziektes hebt).
Of je het erop gokt is jouw beslissing.
Ik zou t niet doen, want 2 weken is wel erg krap, en lekker nog ff doorsparen
En nog gezellig een koude kerst vieren voordat je op t vliegtuig stapt!

De kans dat je je visum krijgt in die 2 weekjes is wel aardig groot (zeker als je geen crimineel verleden hebt, in de afgelopen 5 aar niet langer dan 3 maanden in een ander land dan NL hebt gezeten, en geen ziektes hebt).
Of je het erop gokt is jouw beslissing.
Ik zou t niet doen, want 2 weken is wel erg krap, en lekker nog ff doorsparen

En nog gezellig een koude kerst vieren voordat je op t vliegtuig stapt!

Home is where the heart is, away is where the soul sings!
Re: Visum Australië
ik heb via www.eta.immi.gov.au een ETA aangevraagd.
Ik begrijp nu dus dat ik een Evisitor moest aanvragen.
Ik kreeg een paar minuten later een automatische email.. daar hadden ze het over mijn application for Evisitor.
(Ik denk dus dat je automatisch overschakeld naar Evisitor als je Nederland invult (weet iemand dat???)) ???
Wanneer weet ik dat mijn aanvraag goed is gekeurd... krijg ik dan nog een email binnen?
alvast bedankt.
gr. Fal.
Ik begrijp nu dus dat ik een Evisitor moest aanvragen.
Ik kreeg een paar minuten later een automatische email.. daar hadden ze het over mijn application for Evisitor.
(Ik denk dus dat je automatisch overschakeld naar Evisitor als je Nederland invult (weet iemand dat???)) ???
Wanneer weet ik dat mijn aanvraag goed is gekeurd... krijg ik dan nog een email binnen?
alvast bedankt.
gr. Fal.
Weet iemand hier hoeveel geld je moet kunnen laten zien/ aantonen in Australie bij aankomst?
Ik ben benieuwd...
Ik ben benieuwd...
-
- Reisexpert
- Contacteer:
3200 euro per persoon moet je aantonen wat je hebt of een vliegticket waaruit blijkt dat je uitreist.
gr van Moira
gr van Moira
Een ticket dat ik het land weer verlaat heb ik, dat is geen probleem.
Maar ook als je maar een paar weken blijft (met een toeristenvisum) moet je dus 3.200 euro aan kunnen tonen?
Ik ben op 26 aug. voor de eerste keer geland (een stop-over) en op 27 augustus weer vertrokken (2 stempels 'rijker'). Op 11 oktober kom ik het land weer in en op 2 dec. verlaat ik het weer. Dat geeft geen problemen neem ik aan (het staat niet erg duidelijk omschreven dacht ik, al zal ik het nog wel eens doornemen). Ervaring van anderen is altijd goed...
Maar ook als je maar een paar weken blijft (met een toeristenvisum) moet je dus 3.200 euro aan kunnen tonen?
Ik ben op 26 aug. voor de eerste keer geland (een stop-over) en op 27 augustus weer vertrokken (2 stempels 'rijker'). Op 11 oktober kom ik het land weer in en op 2 dec. verlaat ik het weer. Dat geeft geen problemen neem ik aan (het staat niet erg duidelijk omschreven dacht ik, al zal ik het nog wel eens doornemen). Ervaring van anderen is altijd goed...
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
Onderstaande lijkt mijn vraag/ onduidelijkheid te beantwoorden:
What does this ETA let me do?
You can stay for up to three months on each visit within the validity of the visa. ETAs are valid for 12 months from the date of grant, or for the life of the passport if the passport expires less than 12 months from the date the ETA was granted.
Dus ik kan meerdere keren inreizen en zelfs meerdere keren 3 maanden blijven???? Dat is niet de bedoeling van me maar het lijkt wel omdat ze zeggen: ''You can stay for up to three months on each visit within the validity of the visa.''
What does this ETA let me do?
You can stay for up to three months on each visit within the validity of the visa. ETAs are valid for 12 months from the date of grant, or for the life of the passport if the passport expires less than 12 months from the date the ETA was granted.
Dus ik kan meerdere keren inreizen en zelfs meerdere keren 3 maanden blijven???? Dat is niet de bedoeling van me maar het lijkt wel omdat ze zeggen: ''You can stay for up to three months on each visit within the validity of the visa.''
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Hallo,
Die 3200 euro is alleen voor een WHV niet voor een toeristenvisum. Voor een toeristenvisum heb je een uitreisticket nodig.
gr van Moira
Die 3200 euro is alleen voor een WHV niet voor een toeristenvisum. Voor een toeristenvisum heb je een uitreisticket nodig.
gr van Moira
Bedankt, maar dat wist ik inmiddels.
Ik vroeg me af v.w.b. de meerdere inreizen wat ik het laatste typte.

Ik vroeg me af v.w.b. de meerdere inreizen wat ik het laatste typte.

Visum Australie
Dag mensen!
2 december ga ik naar nieuw Zeeland, waarna ik op 26 januari naar Australie ga. Voor Australie heb ik nog geen visum aangevraagd. Ik heb hier wat vragen over, omdat er op verschillende sites wat tegenstrijdigheden staan.
- Je kunt gewoon een toeristenvisum aanvragen voor 6 en zelfs 12 maanden?
- Dit kost allebei 105 AU dollar?
- Aanvraagduur is slechts een paar minuten ipv een maand?
- Gaat het visum pas in op het moment dat je Australie binnenkomt?
Alvast bedankt!
Mvg,
Ben
2 december ga ik naar nieuw Zeeland, waarna ik op 26 januari naar Australie ga. Voor Australie heb ik nog geen visum aangevraagd. Ik heb hier wat vragen over, omdat er op verschillende sites wat tegenstrijdigheden staan.
- Je kunt gewoon een toeristenvisum aanvragen voor 6 en zelfs 12 maanden?
- Dit kost allebei 105 AU dollar?
- Aanvraagduur is slechts een paar minuten ipv een maand?
- Gaat het visum pas in op het moment dat je Australie binnenkomt?
Alvast bedankt!
Mvg,
Ben
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Visum Australie
Hallo,
Het ligt eraan wat voor visum je wilt hebben.
Als je gewoon 3 maanden wilt hebben kun je die via internet aanvragen bij de immigratie en die is kosteloos.
Wil je langer dan zijn er wel kosten aan verbonden.
Als je onder de 30 bent kun je zelfs een working holiday aanvragen die zo'n 140 AUD zal kosten.
gr van Moira
Het ligt eraan wat voor visum je wilt hebben.
Als je gewoon 3 maanden wilt hebben kun je die via internet aanvragen bij de immigratie en die is kosteloos.
Wil je langer dan zijn er wel kosten aan verbonden.
Als je onder de 30 bent kun je zelfs een working holiday aanvragen die zo'n 140 AUD zal kosten.
gr van Moira
Ja dat snap ik wel.
Maar ik ben dus niet langer dan 6 maanden in Australie. Dus als het visum pas ingaat op het moment dat je het land binnenkomt is een visum van 6 maanden prima.
Maar de aanvraagduur is echt slechts een paar minuten??
Maar ik ben dus niet langer dan 6 maanden in Australie. Dus als het visum pas ingaat op het moment dat je het land binnenkomt is een visum van 6 maanden prima.
Maar de aanvraagduur is echt slechts een paar minuten??
Het visum gaat inderdaad pas in zodra je he land in gaat. Ik neem aan dat je de informatie over Australië visa gelezen hebt?
Hoe lang het duurt voordat je een visum aanvraagt kan idd ook verschillend zijn, omdat er aan het ene visum meer eisen worden gesteld dan aan het andere. Waarschijnlijk zal het toeristen visum niet erg lang duren.
Wat de kosten precies zijn weet ik niet maar die kun je ook op die link hierboven vinden en anders op http://www.immi.gov.au/ .
Hoe lang het duurt voordat je een visum aanvraagt kan idd ook verschillend zijn, omdat er aan het ene visum meer eisen worden gesteld dan aan het andere. Waarschijnlijk zal het toeristen visum niet erg lang duren.
Wat de kosten precies zijn weet ik niet maar die kun je ook op die link hierboven vinden en anders op http://www.immi.gov.au/ .
-
- Reiziger
oi mate! Je visum gaat in op het moment dat jij door de Douane in Australia gaat.
Op het moment dat je visum aanvraag wordt goedgekeurd heb je een jaar de tijd om je weg naar Australie te maken.
voor 6 maanden heb je een Tourist visum subclass 676 nodig, en dat kost je 105 AUD. Good luck!
Op het moment dat je visum aanvraag wordt goedgekeurd heb je een jaar de tijd om je weg naar Australie te maken.
voor 6 maanden heb je een Tourist visum subclass 676 nodig, en dat kost je 105 AUD. Good luck!
Home is where the heart is, away is where the soul sings!
Sponsorship visum Australië
Hallo,
Heb even een vraag over het zgn. sponsorship visum
Als je die via een werkgever in Australie kan krijgen moet je daar dan evengoed voor betalen.
En hoe zit het dan met die € 3200 die je moet bezitten.
Of geldt die regel dan niet ???
Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft.
Alvast bedankt!!
Heb even een vraag over het zgn. sponsorship visum
Als je die via een werkgever in Australie kan krijgen moet je daar dan evengoed voor betalen.
En hoe zit het dan met die € 3200 die je moet bezitten.
Of geldt die regel dan niet ???
Ik hoop dat iemand hier een antwoord op heeft.
Alvast bedankt!!