Peru, Argentinie, Chili en miss. Bolivia?

Stel hier al je vragen over Zuid- of Midden Amerika. Van koukleumen in Patagonie tot zwemmen in het tropische Belize. En van de stranden bezoeken in Brazilië tot vulkanen spotten in de Costa Rica.
Plaats reactie
lindaz

Peru, Argentinie, Chili en miss. Bolivia?

Bericht door lindaz »

Hallo allemaal!

Ik zit in de plan-fase voor mijn wereldreis die volgend jaar april zal starten. (Als eerst naar Zuid-Afrika en Azie) Rond oktober zullen we (ik en mijn reispartner) landen in Lima. Na Peru verkend te hebben willen wij zuidelijk afdalen.

Er zijn verschillende (globale) routes die ik in gedachten heb. Graag zou ik van jullie horen wat, in jullie ogen, de beste optie is (of misschien een nog betere optie?!)

1) Vanuit Zuid Peru (Puna bijvoorbeeld) door Bolivia heentrekken om vervolgens naar Salta te gaan in Argentinie (bijvoorbeeld langs La Paz, Sucre en Uyuni) en dan na Salta naar San Pedro de Atacama (Chili)
2) Vanuit Zuid Peru de grens over bij Arica en dan richting San Pedro de Atacama trekken en daarna richting Salta (Argentinie) te gaan.

Als we in Salta of San Pedro de Atacama zijn, hoe zouden jullie dan zuidelijker reizen? In Chili of in Argentinie? Sowieso hebben we vanuit Santiago de Chili een vlucht naar Punta Arenas maar ik vraag me af hoe we het beste naar Santiago kunnen reizen!

Tnx voor de tips alvast!

Linda :)
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Peru, Argentinie, Chili en miss. Bolivia?

Bericht door Tikva »

Ik zou de Salar Uyuni absoluut niet willen missen. Dus als je de tijd hebt zou ik voor de 1e route gaan.

Mischien handig voor ons om te weten hoeveel tijd je plant voor dit deel van je wereldreis.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
lindaz

Bericht door lindaz »

Tikva schreef:Ik zou de Salar Uyuni absoluut niet willen missen. Dus als je de tijd hebt zou ik voor de 1e route gaan.

Mischien handig voor ons om te weten hoeveel tijd je plant voor dit deel van je wereldreis.
Natuurlijk! We zullen starten in Peru, daarna door Chili en Argentinie trekken. Vanuit Santiago vliegen naar Punta Arenas en vandaar richting Ushuaia reizen. Vanuit Ushuaia pakken we een vlucht naar Buenos Aires en trekken we over land richting Iguazu naar Brazilie om uiteindelijk te eindigen in Rio de Janeiro.

Voor dit hele stuk hadden we ongeveer 3 maanden in gedachten. (In Peru zullen we waarschijnlijk al bijna een maand blijven, we gaan vanuit Lima naar Huaraz (waar we waarschijnlijk een weekje Engelse les gaan geven) en Trujilo om daarna weer richting Lima te gaan en daarna zuidelijker naar Cusco en Machu Piccu.) Maar dit moet misschien al iets meer worden als ik zie wat we allemaal willen doen...
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Je zou dan 2 wk voor zuid peru (tip: dagtrip vana trujillo, Sipan) en dan via Cusco,Puno naar La Paz. Dat is ook handiger dan vanaf cusco weer terug naar de kust. Vanaf La Paz kan je dan naar uyuni en via de Salar toch naar arica. Ik denk dat je voor dit stuk een week in totaal een week of 6 nodig hebt.

Chili en argentinie ben ik niet geweest dus kan ik verder niet goed inschatten of je dan nog genoeg tijd hebt
Spreken jullie al spaans?? anders is het wel echt de moeite waard om een week te investeren in een spoed cursus.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Simpel. Optie 1 via Bolivia.
Als we in Salta of San Pedro de Atacama zijn, hoe zouden jullie dan zuidelijker reizen? In Chili of in Argentinie? Sowieso hebben we vanuit Santiago de Chili een vlucht naar Punta Arenas maar ik vraag me af hoe we het beste naar Santiago kunnen reizen!
Via Argentinie. Chili is op dat traject niet bijzonder.
Plaats reactie