Backpack
Backpack
Hallo allemaal
Ik ga in november een jaar op reis naar Australie, Nieuw-zeeland en Thailand.
Nu ben ik op zoek naar een goede backpack en heb de volgende op het oog.
Reistas Jetset 8015 p 5
De backpack lijkt me erg handig en tevens goedkoop.
Vraag me alleen af of de inhoud niet teveel is?
Ik ben overigens 1,95 meter lang.
Graag jullie mening over deze backpack
Alvast bedankt
Ik ga in november een jaar op reis naar Australie, Nieuw-zeeland en Thailand.
Nu ben ik op zoek naar een goede backpack en heb de volgende op het oog.
Reistas Jetset 8015 p 5
De backpack lijkt me erg handig en tevens goedkoop.
Vraag me alleen af of de inhoud niet teveel is?
Ik ben overigens 1,95 meter lang.
Graag jullie mening over deze backpack
Alvast bedankt
Re: Backpack
Tja het ligt aan je eigen wensen en eisen. Hier zijn al topics vol over geschreven. Maar als jij denkt dat je veel mee wilt nemen, en de rugzak past je goed (test hem in de winkel ook met vol gewicht, in dit geval zo'n 16 kilo zou een aardig gewicht zijn voor zo'n inhoud), waarom zou je het dan niet kopen?
Voor mij persoonlijk zou het veeeeeel te veel zijn. Want als je zoveel ruimte hebt, neem je ook zoveel dingen mee totdat ie vol zit. En je moet er wel mee sjouwen. 50 liter is voor mij de max + dagrugzakje van 10l (en die past opgevouwen in de grote rugzak).
Voor mij persoonlijk zou het veeeeeel te veel zijn. Want als je zoveel ruimte hebt, neem je ook zoveel dingen mee totdat ie vol zit. En je moet er wel mee sjouwen. 50 liter is voor mij de max + dagrugzakje van 10l (en die past opgevouwen in de grote rugzak).
Bedankt voor je reactie.
Het probleem is dat deze backpack alleen in die webwinkel te verkrijgen is, dus ik kan hem niet uitproberen.
80 liter leek mij in eerste instantie ook te veel, maar als je naar de afmetingen kijkt valt de grootte reuze mee in vergelijking met backpacks van bijvoorbeeld 60 liter.
Het probleem is dat deze backpack alleen in die webwinkel te verkrijgen is, dus ik kan hem niet uitproberen.
80 liter leek mij in eerste instantie ook te veel, maar als je naar de afmetingen kijkt valt de grootte reuze mee in vergelijking met backpacks van bijvoorbeeld 60 liter.
- Daniii
- Wereldreiziger
- Contacteer:
Een backpack met meer inhoud zal altijd groter zijn dan een backpack met minder liters. Dat staat vast. Dat 'de afmetingen wel meevallen' is dus onzin
.
Maar afgezien van dat ben ik ook van mening dat je ALTIJD een backpack moet passen met gewicht erin, omdat het het allerbelangrijkste aspect van je backpack is dat hij je goed past. Voor de gein zou je eens naar een Bever Sport of Perry outdoor kunnen gaan en daar verschillende backpacks passen (met gewicht!) om een idee te krijgen van wat je straks op je rug mee moet sjouwen, en hoe belangrijk het daarbij is om een fijne (lekker zittende) tas te hebben.
Conclusie: ik raad online kopen je heel sterk af. Ook het formaat lijkt mij voor een 'gewone' backpack reis veeeel te groot. Maar dit is natuurlijk een persoonlijke keuze.
Succes met kiezen, en doe niet al te moeilijk over de prijs... Misschien betaal je voor een andere tas 50,- e meer, maar dat scheelt je misschien een heleboel ongemakken!

Maar afgezien van dat ben ik ook van mening dat je ALTIJD een backpack moet passen met gewicht erin, omdat het het allerbelangrijkste aspect van je backpack is dat hij je goed past. Voor de gein zou je eens naar een Bever Sport of Perry outdoor kunnen gaan en daar verschillende backpacks passen (met gewicht!) om een idee te krijgen van wat je straks op je rug mee moet sjouwen, en hoe belangrijk het daarbij is om een fijne (lekker zittende) tas te hebben.
Conclusie: ik raad online kopen je heel sterk af. Ook het formaat lijkt mij voor een 'gewone' backpack reis veeeel te groot. Maar dit is natuurlijk een persoonlijke keuze.
Succes met kiezen, en doe niet al te moeilijk over de prijs... Misschien betaal je voor een andere tas 50,- e meer, maar dat scheelt je misschien een heleboel ongemakken!
- bolletjeom
- Reisexpert
nooit een backpack kopen die je niet gepast hebt!
als ie verder nergens gewoon te koop is waar je hem kan proberen dan zou ik uitkijken naar een andere backpack. Of je moet hem zonder kosten terug kunnen sturen.
Ga eens naar een outdoorwinkel en probeer er verschillende en het zal je snel duidelijk zijn dat er echt zoiets is als pasvorm van een rugzak. Het is net zoals met schoenen...die koop je ook niet op de gok
verder ziet de rugzak er prima uit en is de rest al gezegd door mijn voorgangers
als ie verder nergens gewoon te koop is waar je hem kan proberen dan zou ik uitkijken naar een andere backpack. Of je moet hem zonder kosten terug kunnen sturen.
Ga eens naar een outdoorwinkel en probeer er verschillende en het zal je snel duidelijk zijn dat er echt zoiets is als pasvorm van een rugzak. Het is net zoals met schoenen...die koop je ook niet op de gok
verder ziet de rugzak er prima uit en is de rest al gezegd door mijn voorgangers
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ok bedankt voor jullie reacties
Ik ga morgen bij PerrySport een paar Backpacks passen.
Op de site heb ik de volgende gezien die me wel wat leek:
http://www.perrysport.nl/product/outdoo ... /zoek_yes/
Ik zit alleen te twijfelen over de inhoud, wil namelijk wel een tentje mee.
Is 60 liter voldoende voor een jaar met kampeeruitrusting?
Ik ga morgen bij PerrySport een paar Backpacks passen.
Op de site heb ik de volgende gezien die me wel wat leek:
http://www.perrysport.nl/product/outdoo ... /zoek_yes/
Ik zit alleen te twijfelen over de inhoud, wil namelijk wel een tentje mee.
Is 60 liter voldoende voor een jaar met kampeeruitrusting?
- bolletjeom
- Reisexpert
ik vind van wel
hoe groter hoe meer je mee sleept en dat moet je ook tillen
hoe groter hoe meer je mee sleept en dat moet je ook tillen

Goedemorgen allemaal,
Ik ben nog op zoek naar een goede rugzak voor mijn reis naar Singapore, Maleisië en Indonesië.
Nu vroeg ik me af hoeveel liter je ongeveer nodig hebt voor 10 weken backpacken.
Ik neem, naast het noodzakelijke, weinig spullen mee.
Ik hoop dat jullie wat tips hebben!
Groeten Dragonfly
Ik ben nog op zoek naar een goede rugzak voor mijn reis naar Singapore, Maleisië en Indonesië.
Nu vroeg ik me af hoeveel liter je ongeveer nodig hebt voor 10 weken backpacken.
Ik neem, naast het noodzakelijke, weinig spullen mee.
Ik hoop dat jullie wat tips hebben!
Groeten Dragonfly

Omdat je nu geen warme kleren, bergschoenen etc nodig hebt zou je met 45-50 liter wel goed zitten.
Maar een rugzak koop je niet voor 1 reis. Dus ik zou toch adviseren een grotere tas te kopen die je met goede banden wel kleiner kan maken.
Zelf vind ik 60 toch wel het minimum wanneer je in een reis met warm en koud te maken krijgt en bergschoenen in je tas wil stopen.
Maar een rugzak koop je niet voor 1 reis. Dus ik zou toch adviseren een grotere tas te kopen die je met goede banden wel kleiner kan maken.
Zelf vind ik 60 toch wel het minimum wanneer je in een reis met warm en koud te maken krijgt en bergschoenen in je tas wil stopen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
- bolletjeom
- Reisexpert
in mijn ogen maakt het niet uit of je 1 week weggaat, 10 weken of 2 jaar. De vaste dingen moeten altijd mee en kleding heb je meer voor een week.
Zoals tikva al zegt hoef je op deze reis geen dikke en warme kleding mee dus hoeft je tas niet groot te zijn. Voor een vrouw is 60 liter inderdaad meestal de goede grote.
Zoals tikva al zegt hoef je op deze reis geen dikke en warme kleding mee dus hoeft je tas niet groot te zijn. Voor een vrouw is 60 liter inderdaad meestal de goede grote.