Van Bangkok naar Kuala Lumpur met baby

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
mgamirer

Van Bangkok naar Kuala Lumpur met baby

Bericht door mgamirer »

Hallo,

Ik ben van plan om in maart/ april komend jaar met mijn man en zoontje van (dan net) 1 jaar vanuit Bangkok naar Kuala Lumpur te reizen. We hebben hiervoor ongeveer drie weken de tijd. We willen graag wat tijd besteden in het zuiden van Thailand ( Phi Phi, Krabi ( ook om te duiken) en vanaf daar verder naar Langkawi, Penang en Kuala Lumpur. Ons idee is om vanuit Bangkok met de nachttrein naar Suratthani te gaan maar we weten niet zo goed hoe we het gemakkelijkste verder kunnen reizen. Wel heb ik gelezen dat je vanuit Satun met de ferry naar Langkawi kunt en dan weer verder naar Penang? Wie heeft er tips voor ons? Leuke ideeen over plekken die we kunnen bezoeken zijn natuurlijk ook altijd welkom. Wat we voorheen tijdens onze reizen niet gedaan hebben wil ik nu i.v.m. de kleine wel graag doen: hotels en event. treinreizen vooraf reserveren. Heeft iemand hiervoor nog nuttige tips?

Alvast bedankt!
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Van Bangkok naar Kuala Lumpur met baby

Bericht door Tikva »

Je kunt met een ferry van langkawi naar Penang geen enkel probleem. Op langkawi is een auto huren echt wel aan te raden. Openbaar vervoer is er bijna niet. Zeker naar toe gaan is de kabelbaan voor het geweldige uitzicht.

Van de ferry aankom plaats vertrekplaats naar de thais grand is bijhoorlijk lastig met het openbaar vervoer. Je moet meerdere bussen nemen, uiteindelijk hebben we ook nog een stuk gelift met een thai. Ik weet niet hoe het omgekeerd zit. Maar als je met een klein kind bent is het mischien de moeite waard te investeren in een taxi.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Mijn eerste vraag is waarom ga je van Bangkok naar Surrathani terwijl je schrijft naar Phi Phi te gaan en Krabi.
Dan kun je beter met het vliegtuig vliegen naar Phuket en vanaf daar naar de boot om naar Phi Phi te gaan.
Of de bus te nemen van Bangkok naar Krabi.
Surathani ligt niet echt op de route naar Phi Phi en Krabi.

Mijn man en ik hebben het plan gehad om te reizen van Langkawi naar Koh Tao te maken over land. Dit zou zoveel gedoe en lang reizen zijn dat we toen via penang naar Bangkok zijn gevlogen en daarna naar Koh Samui om daar de boot naar Koh Tao te nemen.
Je zou van Phuket ook naar Kuala lumpur kunnen vliegen en dan naar Penang en Langkawi kunnen vliegen.
Dit kan met airasia.com

gr van Moira
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Moira schreef:Mijn man en ik hebben het plan gehad om te reizen van Langkawi naar Koh Tao te maken over land. Dit zou zoveel gedoe en lang reizen zijn dat we toen via penang naar Bangkok zijn gevlogen en daarna naar Koh Samui om daar de boot naar Koh Tao te nemen.
Je zou van Phuket ook naar Kuala lumpur kunnen vliegen en dan naar Penang en Langkawi kunnen vliegen.
Dit kan met airasia.com
wow dat lijkt me ook wel weer een bijhoorlijk reis.

Penang-Krabi kan wel in 1 lange dag hoor. Dus andersom moet ook kunnen.
Naar surrathani gaat is niet echt handig. Je kunt ook een luxe nachtbus (18 stoelen) nemen naar krabi. Echt heerlijk geslapen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Tenrec
Reisexpert

Bericht door Tenrec »

Tip: Ik zou de baby niet laten duiken
Mijn foto's en tribal-art:http://peter.international
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Hoe we gereisd zijn viel onwijs mee. We hebben in Bangkok ook 1 nacht in een hotel geslapen waardoor je toch uitrust. We hebben het dus in anderhalve dag gedaan en niet in 1 dag.

gr van Moira
mgamirer

Bericht door mgamirer »

Hallo allemaal!

Bedankt voor jullie snelle reacties!

We hebben onze reisplannen inmiddels concreet gemaakt en nemen idd het vliegtuig vanaf Bangkok naar het zuiden. Is met een baby wel zo gemakkelijk! Verder hebben we op diverse sites info gevonden over veerdiensten en bustransfers. Dus dat gaat helemaal goed komen!

Groetjes Marieke
Plaats reactie