Working Holiday Visum Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Patrick87

Re: Problemen met aanvragen WHV

Bericht door Patrick87 »

Dan voldoe je dus niet aan de voorwaarden. Je moet ouder dan 17 en jonger dan 30 zijn en daarnaast geldt het niet voor alle landen, heb je wel de NL nationaliteit? Verder moet je bij alle vragen over criminaliteit etc. nee ingevuld hebben.
estelle
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door estelle »

Of je zit per ongeluk een visumaanvraag in te vullen voor een ander visum waardoor je die errors krijgt, misschien he, je weet t niet ik doe ook wel eens iets geks.
Dinkiiiieee
Vakantieganger

Bericht door Dinkiiiieee »

Ik voldoe naar mijn weten wel aan de eisen, zo heb ik de Nederlandse nationaliteit en ben ik 20 jaar. Ik ben trouwnes geen vragen tegen gekomen over criminaliteit. Ik heb het idee dat ik de verkeerde weg bewandel, zou iemand mij een link toe kunnen sturen voor een WHV dat je gelijk bij de aanvraag begint?

Bedankt alvast!
Patrick87

Bericht door Patrick87 »

Ik heb het even voor je opgezocht, als dit je 1e working holiday visum voor Australië is en je vraagt 'm aan vanuit Nederland, dan moet je deze link hebben:

http://www.immi.gov.au/e_visa/visitors- ... ptions.htm
Dinkiiiieee
Vakantieganger

Bericht door Dinkiiiieee »

Volgens mij is het gelukt:D!!! Hartelijk dank iig voor de moeite die je er in hebt gestoken, je hebt weer iemand blij gemaakt:D

Groet Erwin
Patrick87

Bericht door Patrick87 »

Was geen moeite hoor 8-)
Vind de site niet bijster overzichtelijk en wist nu welke het was, spread the word!
robskt

Work and Holiday Visa wat regelen aankomst Sydney

Bericht door robskt »

Ik vroeg mij af wat ik allemaal moet regelen bij aankomst in Sydney. Ik heb een Working Holiday Visum.

Ik zou het fijn vinden als iemand tips kan geven, of een aanvulling kan geven.
  1. WHV visum
  2. Tax File Number
  3. Bank Account
WHV
Moet ik daar nog iets mee doen? Ik heb dus dat printje waar in staat dat mn visa granted is. Dat moet ik altijd bij mij houden. Ik krijg geen stempel in mn paspoort?

Taxi File Number:

Kan ik regelen bij Australian Taxation Office, heb ik ergens gelezen. Maar is dat gewoon simpel weg daar naar binnen lopen?

Bank Account
Commonwealth bank is goed heb ik gelezen. Je moet wel betalen voor iedere transactie ofzo iets raars? (heeft iemand hier meer duidelijkheid over)
Ik zie op de website alleen dat ze "debet MasterCard" hebben? Betalen ze daarmee in winkels? (Geen maestro of iets dergelijks?) Een creditcard (mastercard) heb ik al.
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Re: [WHV] wat regelen aankomst Sydney

Bericht door Ron »

hey robskt

visum: vroeger kreeg je een mooie stempel in je paspoort, kan zijn dat dat veranderd is maar dat heb ik nog niet vernomen.

taxfile nr: kun je ook online aanvragen, precies waar weet ik niet, en je kunt hem ook bij het travellers contact point aanvragen in sydney. https://www.travellers.com.au/

bankrekening: ik had toen ik in ozzie was nab (national australia bank) kost 3 dollar per maand uit me hoofd en je betaald niet als je geld opneemt bij hun banken, en die vind ja bijna overal. en anders extra geld opnemen in de winkel dat kost ook niks extra.

verder is het als je voor een jaar gaat handig om een post adres te hebben( voor loonstrookjes enz ), dit kun je ook bij travellers contact point regelen, op hun site kun je checken of je post hebt en het ook laten doorsturen kost niks voor brieven pakketjes wel.

van de rest loopt het denk ik verder van zelf wel zijn gangetje en er zijn altijd wel mensen daar die je advies kunnen geven.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Moira
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Moira »

Hallo,

Sinds 1 juli 2009 zijn de regels veranderd voor de bank want je kunt nu alleen nog kosteloos pinnen bij je eigen bank. Je betaald extra als je pint bij een andere bank. Wij hebben zelf een rekening bij de ANZ bank die zit eigenlijk wel overal.

Je krijgt wel een klein stempeltje in je paspoort wanneer je bent ingereisd. Verder moet je als je een uitreisbewijs heb een bankafschrift hebben waaruit blijkt dat je in het bezit bent van 3200 euro.

gr van Moira
robskt

Bericht door robskt »

thanks voor de tips :)
qart

Chest x-ray voor visum Australië

Bericht door qart »

Hallo allen, snel wil ik Nederland verlaten om een tijd te gaan werken in Australie. Ik heb reeds mijn work and holiday visum aangevraagd alleen vroegen ze bij mijn aanvraag naar een chest x-ray en movie. Heeft iemand hier ervaring mee of weet wat ik hiermee moet doen. Ik moet misschien wel bij vermelden dat ik de laatste jaren ook in India en zuid-amerika ben geweest voor langere tijd.
Dank jullie
Erik
Site Admin

Re: Chest x-ray voor visum

Bericht door Erik »

Lees dit topic eens.
qart

Re: Chest x-ray voor visum

Bericht door qart »

Thanks, nu weet ik beter waar het allemaal voor dient en wat ze precies willen. Staat tijdens het aanvragen maar heel weinig van op de site...
estelle
Wereldreiziger
Contacteer:

Re: Chest x-ray voor visum Australië

Bericht door estelle »

Ik heb trouwens mn Chest X-ray laten maken in Thailand in een ziekenhuis in Chiang Mai, toen ik al ópweg' was naar Australie. Ze wisten precies waar het omging en ging allemaal heel vlot en soepel.
thomas
Reiziger

WHV Australië

Bericht door thomas »

Hey

Ik was mij overlaatst aan het informeren bij Australian Backpackers over he WHVisum. Ik had een probleem omdat ik pas enkele maanden voor mijn vertrek 18 word (en je kan pas je visum aanvragen als je daadwerkelijk 18 bent ). Ik moet mijn ticket ruim op tijd bestellen (voor ik 18 ben dus). Ik was dus ongerust dat ik een ticket zou boeken en mij voorbereiden om uiteindelijk geen visum te krijgen. Ik vroeg dus aan A.B. of ik erop kan rekenen dat ik zonder probleem mijn visum kan krijgen?
ze antwoorden daarop dat het normaal gezien geen probleem is. Zolang je geen strafblad hebt en recentelijk geen gevaarlijke landen bezocht hebt zoals in Afrika en Zuid-Amerika... Een strafblad heb ik niet :P dus dat zal geen probleem worden maar dat tweede verontrust mij wat omdat ik mijn vader af en toe in Marokko ga bezoeken (heel mijn familie is Belgisch maar mijn vader werkt daar nog als expat).
Mijn vraag is dus of mijn reizen naar Marokko problemen kunnen geven met de aanvraag van mijn visum? en of er nog andere dinges zijn die problemen kunne geven bij mijn aanvraag? (zodat ik niet voor verrassingen kom te staan als ze mijn visum weigeren.)

alvast bedankt!

thomas
Plaats reactie