hoeveel cash meenemen?

Altijd al willen weten of het mogelijk is om de reis te maken die je al jaren wilt gaan doen met het budget die je voor ogen hebt? Of wil je weten welke verzekering het beste bij jouw reis past?
Plaats reactie
puk

hoeveel cash meenemen?

Bericht door puk »

Binnekort vertrek ik naar OZ en onderweg maar ik een tussenstop van 3 dagen in Bangkok. Ik neem mijn cc en pinpas mee, maar wil ook wat cash meenemen. Voor mijn dagen in Bangkok en de eerste uren/dagen in Sydney. Ik heb er nl een hekel aan om meteen opzoek te moeten naar een pinautomaat (die dan ineens nergens te vinden blijkt te zijn ).

Dus wat raden jullie aan om mee te nemen aan cash? En is het ook nodig op nog iets van travellercheques mee te nemen?

Thanx!
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: hoeveel cash meenemen?

Bericht door Tikva »

Je hebt aan in bangkok niets aan dollars of euro's die moet je toch echt eerst wisselen voordat je er wat mee kan. We hebben een taxi's wel eens met dollaars proberen te betalen maar dan reed hij toch liever ff met ons langs de pin.

Er zijn op het vliegveld genoeg pinautomaten en ik zou dus daar gewoon lekker baths pinnen.

Voor noodgevallen kan jee 100 dollar ofzo meenemen.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
puk

Bericht door puk »

En hoeveel Bath moet ik ongeveer rekenen per dag?
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Tikva »

Standaard is een beetje 20 euro per dag voor thailand. Als je maar 3 dagen bent let je mischien wat minder op je geld en doe je minder zuinig.

Ik zou gewoon beginnen met 3000 bath pinnen (60 euro en een paar cent) je kunt altijd nog bijhalen mocht het nodig zijn.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Seeker

Bericht door Seeker »

Op vliegvelden kun je normaal ook direct je geld omwisselen, meeste banken rekenen bij basisrekening namelijk opname kosten, in Thailand betaalde ik iets van 150bath opname kosten per keer en ik bankier bij ING, maar ondertussen heb ik mijn rekening upgradede naar een betaalrekening en dan hoef ik die opname kosten niet te betalen.

Dus als je dat wel moet neem gewoon wat meer op, wat je teveel hebt kun je eventueel omwisselen, alleen ik zou dat niet in Nederland doen, want dan kun je betere nog dat laatste beetje geld uitgeven, zoveel aan kosten rekenen ze namelijk, en je kunt alleen bij gwk wisselen, ook bij je bank maar die hanteren de tarieven van gwk, dus die 650bath heb ik nog steeds in me beurs.

Wat nu trouwens meer op zou leveren want euro staat laag. Toen ik opname was 1 euro ruim 48/49 bath, nu is het 41bath, dus als ik het inwisselen zou ik theoretische meer moeten terug krijgen, maar er zijn weinig wisselkantoren waar dat kan.
Plaats reactie