malarone langere tijd slikken
Re: malarone langere tijd slikken
Ook ik heb gister 58 tabletten malarone meegekregen van de Apotheek (recept via de ggd)... Dit is dus ook voor meer dan 28 dagen! Wel heeft de ggd mij verteld dat het niet gebruikelijk is om meer dan één maand voor te schrijven, maar dat ze dit met uitzondering wel doen.
Weet iemand of je deze pillen met doosjes en al moet vervoeren? Of kan ik gewoon de strippen met pillen los in mijn tas stoppen, en eventueel één doosje met gebruiksaanwijzing meenemen? Die doosjes nemen namelijk zoveel ruimte in... Ik ga overigens 4,5 maand z-o azië.
Weet iemand of je deze pillen met doosjes en al moet vervoeren? Of kan ik gewoon de strippen met pillen los in mijn tas stoppen, en eventueel één doosje met gebruiksaanwijzing meenemen? Die doosjes nemen namelijk zoveel ruimte in... Ik ga overigens 4,5 maand z-o azië.
- bolletjeom
- Reisexpert
Ik prop altijd 3 strips in 1 pakje en neem 1 bijsluiter bij.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
ik zit met hetzelfde dilemma, wat slikken, hoeveel en hoelang, maar volgens mij beseffen mensen hier niet goed wat de aard is van de industrie. de farma-industrie is een machtige, dubieuze industrie waar verschrikkelijk veel geld in omgaat.. natuurlijk weet men dat malariapillen niet goed zijn, maar it's their money!
-
- Reisexpert
Heeft iemand toevallig ervaring met Doxycycline?
Heb vandaag weer een paar vaccinaties gehaald (laatste Twinrix en gele koorts).
De GGD-mevrouw vertelde mij dat ik een contra-indicatie heb voor Lariam ivm een Burn-out (6 jaar geleden) en ze zei dat ik dat echt beter niet kan gaan gebruiken (ook omdat ik in general nogal gevoelig kan zijn
).
Ik ga voor onbepaalde tijd ongepland op reis en weet nu niet goed wat ik moet doen.
Ik weet absoluut nog niet wanneer en hoe lang ik mij in Malaria gebieden zal bevinden en pas daar liever ook mijn reis niet op aan (als het niet hoeft). Ik ben überhaupt niet van plan om een planning te gaan maken.
Het kan echter zijn dat ik jaren onderweg ben en het lijkt me ook niks om jarenlang aan een stuk anti-malaria medicijnen te moeten slikken... (het blijft giftig spul)
Hoe hebben anderen dit opgelost?
De GGD-mevrouw adviseerde mij dus om óf Malarone óf Doxycycline (een antibioticum) te gaan gebruiken.
In laatste instantie gaf ze nog aan dat ze in overleg met de artsen evt kon proberen mij of ze mij in plaats van een anti-malaria kuur een noodpakket mee kon geven.
Maar goed, eer je dat kunt gebruiken ben je dus al besmet.
De mevrouw zei ook dat in Azie (Bangkok) ook Malarone te krijgen is, een stuk goedkoper dan hier en net zo goed (ze vertelde mij in het geheim dat ze een goed adresje had haha) (maar goed dat niemand weet bij welke GGD ik ben geweest ^^)
Ook twijfel ik héél erg over de Rabiës vaccinatie (omdat ik nog niet weet waar ik terecht ga komen) en de TBC-vaccinatie (kan slechts 1 keer in je leven). Beide geen dekkende vaccinaties en heftige goedjes.
Overigens worden mijn vaccinaties niet vergoed, maar goed, als het om je gezondheid gaat is dat natuurlijk bijzaak...
What to do...?
(ps. een karma punt voor een vraag? hmm)
Heb vandaag weer een paar vaccinaties gehaald (laatste Twinrix en gele koorts).
De GGD-mevrouw vertelde mij dat ik een contra-indicatie heb voor Lariam ivm een Burn-out (6 jaar geleden) en ze zei dat ik dat echt beter niet kan gaan gebruiken (ook omdat ik in general nogal gevoelig kan zijn

Ik ga voor onbepaalde tijd ongepland op reis en weet nu niet goed wat ik moet doen.
Ik weet absoluut nog niet wanneer en hoe lang ik mij in Malaria gebieden zal bevinden en pas daar liever ook mijn reis niet op aan (als het niet hoeft). Ik ben überhaupt niet van plan om een planning te gaan maken.
Het kan echter zijn dat ik jaren onderweg ben en het lijkt me ook niks om jarenlang aan een stuk anti-malaria medicijnen te moeten slikken... (het blijft giftig spul)
Hoe hebben anderen dit opgelost?
De GGD-mevrouw adviseerde mij dus om óf Malarone óf Doxycycline (een antibioticum) te gaan gebruiken.
In laatste instantie gaf ze nog aan dat ze in overleg met de artsen evt kon proberen mij of ze mij in plaats van een anti-malaria kuur een noodpakket mee kon geven.
Maar goed, eer je dat kunt gebruiken ben je dus al besmet.
De mevrouw zei ook dat in Azie (Bangkok) ook Malarone te krijgen is, een stuk goedkoper dan hier en net zo goed (ze vertelde mij in het geheim dat ze een goed adresje had haha) (maar goed dat niemand weet bij welke GGD ik ben geweest ^^)
Ook twijfel ik héél erg over de Rabiës vaccinatie (omdat ik nog niet weet waar ik terecht ga komen) en de TBC-vaccinatie (kan slechts 1 keer in je leven). Beide geen dekkende vaccinaties en heftige goedjes.
Overigens worden mijn vaccinaties niet vergoed, maar goed, als het om je gezondheid gaat is dat natuurlijk bijzaak...
What to do...?
(ps. een karma punt voor een vraag? hmm)
You take your prospects and your pickaxe and you trudge down to the stream,
and you bloody your hands digging for your dream...
http://siem.aroundtheglobe.nl
- bolletjeom
- Reisexpert
malerone lang slikken is geen probleem. Meestal reis je malaria gebied in en uit in azie dus dan heb je pauzes. Ter plekke is het zeker ook goed te krijgen en goedkoper. Soms heet het anders. Heb nog pillen malerin liggen uit afrika bijvoorbeeld.
Malaria is in mijn ogen altijd erger dat de medicatie. Zelf een aantal maanden malrone geslikt en echt nergens last van gehad.
Ik zou gewoon ter plaatste de adviezen serieus nemen. En dan bedoel ik niet de adviezen van andere reizigers of van je gids bij een tourtje want veel locals lopen het als kind al op dus denken dan dat er bijna geen malaria is omdat ze niet zo vaak horen van nieuwe gevallen.
Vraag advies bij een westers georienteerde grote apotheek of ziekenhuis.
Rabies vind ik onzin.zoek het topic maar eens op. 2 nederlanders dood sinds, ik meen, 1960.
Tbc heb ik wel gedaan ivm reizen door rusland, mongolie, china en vrijwilligerswerk. Als je nog niet weet waar je heen gaat, tja....
Malaria is in mijn ogen altijd erger dat de medicatie. Zelf een aantal maanden malrone geslikt en echt nergens last van gehad.
Ik zou gewoon ter plaatste de adviezen serieus nemen. En dan bedoel ik niet de adviezen van andere reizigers of van je gids bij een tourtje want veel locals lopen het als kind al op dus denken dan dat er bijna geen malaria is omdat ze niet zo vaak horen van nieuwe gevallen.
Vraag advies bij een westers georienteerde grote apotheek of ziekenhuis.
Rabies vind ik onzin.zoek het topic maar eens op. 2 nederlanders dood sinds, ik meen, 1960.
Tbc heb ik wel gedaan ivm reizen door rusland, mongolie, china en vrijwilligerswerk. Als je nog niet weet waar je heen gaat, tja....
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Hallo,
Ik heb tijdens reizen 7 weken malarone achter elkaar geslikt en dat is prima gegaan dus volgens mij kan het niet echt veel kwaad. Ik had voor 10 weken gekregen.
gr van Moira
Ik heb tijdens reizen 7 weken malarone achter elkaar geslikt en dat is prima gegaan dus volgens mij kan het niet echt veel kwaad. Ik had voor 10 weken gekregen.
gr van Moira
-
- Reisexpert
Bedankt voor de reactie!
Ik twijfel daar vooral over omdat ik op Bali heb gezien hoe agressief de aapies kunnen zijn en ik mogelijk wel echt in da middle of nowheregistan terecht kan komen...
En indien vaccinatie, heb je dan ook inderdaad vier maanden met een open wond(je) rondgelopen? En was het een heftige vaccinatie? Die beschermt toch alleen tegen dingen als hersenvliesontsteking etc? Niet tegen TBC zelf?
Ik denk dat ik uiteindelijk de meeste Aziatische landen wel zal aandoen en misschien ga ik daarna ook nog wel door naar Zuid-Amerika...
bolletjeom schreef:Rabies vind ik onzin.zoek het topic maar eens op. 2 nederlanders dood sinds, ik meen, 1960.
Ik twijfel daar vooral over omdat ik op Bali heb gezien hoe agressief de aapies kunnen zijn en ik mogelijk wel echt in da middle of nowheregistan terecht kan komen...
Heb je echt de vaccinatie gedaan of alleen de huidtest?bolletjeom schreef: Tbc heb ik wel gedaan ivm reizen door rusland, mongolie, china en vrijwilligerswerk. Als je nog niet weet waar je heen gaat, tja....
En indien vaccinatie, heb je dan ook inderdaad vier maanden met een open wond(je) rondgelopen? En was het een heftige vaccinatie? Die beschermt toch alleen tegen dingen als hersenvliesontsteking etc? Niet tegen TBC zelf?
Ik denk dat ik uiteindelijk de meeste Aziatische landen wel zal aandoen en misschien ga ik daarna ook nog wel door naar Zuid-Amerika...
ik heb een TBC vaccinatie genomen.
er heeft een paar weken een heel klein wondje gezeten, maar eigenlijk viel het heel erg mee. het litteken is nu (5 jaar later) nauwelijks zichtbaar, je moet echt goed zoeken om het te zien. en dat is al jaren zo! totaal niet te vergelijken met het vaccin wat mensen (bouwjaar 1976 en ouder) kregen tegen pokken.
er heeft een paar weken een heel klein wondje gezeten, maar eigenlijk viel het heel erg mee. het litteken is nu (5 jaar later) nauwelijks zichtbaar, je moet echt goed zoeken om het te zien. en dat is al jaren zo! totaal niet te vergelijken met het vaccin wat mensen (bouwjaar 1976 en ouder) kregen tegen pokken.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
- bolletjeom
- Reisexpert
tbc vacinatie. Mag hopen dat ie me beschermt tegen tbc 
ik kreeg een blaasje dat een wondje werd en een paar weken later was het weg. Alsof je tegen een peuk bent opgelopen. Niets naars aan. Litteken is nauwelijks te zien.

ik kreeg een blaasje dat een wondje werd en een paar weken later was het weg. Alsof je tegen een peuk bent opgelopen. Niets naars aan. Litteken is nauwelijks te zien.
-
- Reisexpert
Dat doet ie echter niet volledig...bolletjeom schreef:tbc vacinatie. Mag hopen dat ie me beschermt tegen tbc
http://www.ggdhollandsnoorden.nl/Secund ... vaccinatie
Geen enkel vaccin beschermt 100%!Travelator schreef:Dat doet ie echter niet volledig...bolletjeom schreef:tbc vacinatie. Mag hopen dat ie me beschermt tegen tbc
http://www.ggdhollandsnoorden.nl/Secund ... vaccinatie
-
- Reisexpert
Oké, don't shoot the messenger...Jenny schreef:Geen enkel vaccin beschermt 100%!
Ik geef alleen maar door wat de GGD mevrouw mij verteld heeft en wat ik lees op internet.
Kennelijk is de bescherming van het TBC vaccin gewoon wat minder goed (+- 70 à 80 % bij volwassenen) dan die van andere vaccins.
De mevrouw van de Tuberculose-afdeling van de GGD heeft me wel zes keer op het hart gedrukt dat ik zeker niet moest denken dat ik immuun zou zijn voor het virus na het krijgen van het vaccin.
C'est tout...
Maar goed, wel verstandig om te doen dus.
Een Mantoux-test werkt niet meer als je je hebt laten inenten tegen TBC. Dit komt omdat het vaccin, HCG, zorgt dat je antilichamen maakt. Die antilichamen zorgen er aan de ene kant voor dat je beschermd bent tegen de ziekte, maar aan de andere kant zorgen te ervoor dat een Mantouxtest ALTIJD positief zal zijn! Je kan deze eenvoudige methode, een krasje in de huid (oftewel het subcutaan inbrengen van de vloeistof
), niet meer gebruiken om de ziekte op te sporen. Mocht je dus besmet raken, dan kan TBC alleen in een iets later stadium worden opgespoord door middel van een röntgenfoto.
Niet iedereen heeft HCG nodig. Ik heb zelf veel vrijwilligerswerk gedaan en met het openbaar vervoer gereisd, daarom heb ik hem wel genomen (ik ging een jaar weg). Voor een korte vakantie zou ik het zeker niet doen, de kans dat je TBC oploopt is niet zo groot, en het uitschakelen van een opsporingsmethode is gewoon niet handig.

Niet iedereen heeft HCG nodig. Ik heb zelf veel vrijwilligerswerk gedaan en met het openbaar vervoer gereisd, daarom heb ik hem wel genomen (ik ging een jaar weg). Voor een korte vakantie zou ik het zeker niet doen, de kans dat je TBC oploopt is niet zo groot, en het uitschakelen van een opsporingsmethode is gewoon niet handig.
-
- Reisexpert
Oké, bedankt voor de info, Jenny.