Vakantiebeurs... nuttig of niet?

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
epwar

Vakantiebeurs... nuttig of niet?

Bericht door epwar »

Ik zal mijn vraag een beetje verduidelijken.

Ik ben van plan om volgend jaar met mijn vrouw en zoon van ruim 3 jaar naar Australië te gaan. Ik zie nu allerlei tickets voor ongeveer 900 euro. De een iets meer, de ander iets minder. Ook zie ik op sommige sites van camperverhuurbedrijven dat als je nu boekt voor een bepaalde periode, je veel korting krijgt op de huurprijs.

Ik vraag mij dus af, of het verstandig is te wachten tot de vakantiebeurs in januari, om daar tegen een leuke aanbieding aan te lopen voor wat betreft zowel ticket als camperhuur. Of zijn er mensen onder jullie die daar ervaring mee hebben en zeggen dat ik daar absoluut niet op zou moeten wachten.

Ter info, ik wil een week of 5 weg zijn, stopover is zowel in Amerika als Azië prima. Periode is ergens in maart/april/mei. Sydney, Canberra, Melbourne, Tasmanië, Adelaide. Dit willen we zien, en tussen deze plaatsen dus heen en weer rijden met een camper (afgezien van Tasmanië uiteraard!)

Ik hoor graag jullie ideeën.

Erik
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Re: Vakantiebeurs... nuttig of niet?

Bericht door Globeskater »

Hey Erik,

zelf ga ik meestal naar de vakantiebeurs voor informatie en ideeen op te doen. Ik heb nooit zo gelet op speciale beursaanbiedingen aangezien ik niet ter plekke wil boeken maar vaak op internet nog even rondkijk of ik daar een betere deal tegen kom.. Ben zelf echter nooit in Australië geweest, maar ik heb zo'n vermoeden dat je op internet net zulke goede deals tegen komt dan speciale beursaanbiedingen..
WizardOfOss
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door WizardOfOss »

Er zijn zeker aanbiedingen te vinden, maar dan moet je niet al teveel keuzemogelijkheden willen hebben, laat staan maatwerk. Zo heb ik er zelf dit jaar een trip naar Las Vegas geboekt, vlucht plus 4 hotelovernachtingen voor €500 (€455 zelfs nu we de vliegtax terugkrijgen), maar over paar extra overnachtingen deden ze al knap lastig. De kans dat er een fantastisch aanbod te vinden is is best aanwezig. En Australië heeft ook altijd wel een behoorlijke hoek met veel aanbieders. Maar bedenk dan wel dat de flexibiliteit voor een groot deel van jouw kant zal moeten komen. En misschien is er ook wel helemaal niks van je gading.

Ik zou het er niet van laten afhangen, mocht je vooraf een goede aanbieding zien, gewoon boeken. En heb je vooraf nog niks, dan kan je altijd nog kijken. Maar als je in maart of april al weg wilt zal het dan wel kortdag worden.
xx.kiwi

Bericht door xx.kiwi »

Hoi!

Ik geef je één tip!
Als je niet voor de vakantiebeurs gaat, boek dan ook een tijdje vóór de beurs!
De meeste australie operators gaven voorrang aan de mensen die tijdens de vakantiebeurs bij hen gevraagd hadden...
Dus tijdens en na de beurs hebben ze het erg druk!

Persoonlijk was ik er heeel vroeg bij,.. Ik ben in het begin van het jaar dacht ik gaan kijken voor alles, en we vertrekken nu pas over 4.5 maand ong. In febr....
Maar omdat wij zo vroeg waren hebben wij nu super prijzen voor onze camper, en al helemaal voor de auto.
Alle huurperiodes werden ook nog eens opgeteld, en daardoor kregen we korting op korting...
En de vliegtuigmaatschap. hebben ook vaak acties...
Als je bijv. bij Qantas boekt, krijg je 2 binnenlandse vluchten voor maar €70 of dergelijke...

Je kunt wachten, maar je kunt ook al bij verscheidene bureaus offertes laten maken.
Want dat kost je niets toch! ;) Nu alleen goed bedenken wat je wilt, en dan proberen aan te passen aan het perfecte klimaat! Succes!
Plaats reactie