Wil je ons helpen voor de eerste keer naar Afrika

Plaats hier je overige vragen over Afrika die je bij de andere sub-forums niet kwijt kunt. (Bijvoorbeeld: Lesotho, Swaziland, Mozambique, Zimbabwe, Botswana, Namibië)
Plaats reactie
ferdinandensandra

Wil je ons helpen voor de eerste keer naar Afrika

Bericht door ferdinandensandra »

Beste around the globe reiziger,

Wij gaan zodra ons huis en alle vaccinaties & alle zaken met onze eigen camper 4x4 Volvo C303 op pad.

Wij gaan voor zo'n anderhalf jaar met ons gezin op reis door Overland door Afrika o.a. naar de bestemmingen Algerije, Botswana, Egypte, Ethiopië, Gambia, Ghana, Kenia, Madagaskar, Malawi, Marokko, Mozambique, Namibië, Niger, Nigeria, Oeganda, Senegal, Tanzania, Togo, Tunesië
, 2 volwassenen & 3 kinderen (5jr, 7jr en 9jr)

Wij willen graag info over de beste ziektenkosten/ reisverzekering..

Maar willen graag ook info over de visums van de landen of het makkelijk is om in ieder land een WA af te sluiten?

Veiligheid m.b.t. de landen binnen Afrika om er doorheen te reizen?

Verders hoorden wij via vrienden dat jullie ook leuke gratis reisinfo voor ons en onze kinderen hebben?

Etc.. Etc..

Zoeken de praktische reisinfo..

Zo ook welk laptop, wat voor soort inernetverbinding aanschaffen, welke gps voor ons het best, telefoon, etc..?

Zo even genoeg vragen..

Verkeer in afwachting op uw antwoord..

Met vriendelijke groet,

Ferdinand en Sandra

uit Meppel
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Wil je ons helpen voor de eerste keer naar Afrika

Bericht door Tikva »

Wow wat een ontzettende gave reis!, cool ook dat je je kinderen mee gaan. Ik vraag me af of we hier op ARTG veel overlanders hebben die je echt met je vragen kunnen helpen. Zou zeker op internet even zoeken naar weblogs van mensen die hetzelfde hebben gedaan als jullie want die zijn er zeker wel.

Lastige van de reisverzekering is dat je 1,5 jaar weggaat. Kom je tussendoor nog een keer terug in Nederland? en blijf je in Nederland ingeschreven?. Is het antwoord op een van de twee al nee dan zou je voor een speciale reizigersverzekering moeten gaan bijvoorbeeld Elvia of Joho. Je komt dan niet uit met een nederlandse zorgverzekering en een goedkope reisverzekering.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

Namibië, Botswana en Zambia deed ik met een 4x4 met m'n echtgenote.
Zuid Afrika, Mozambique en Swaziland met onze 2 kinderen in een personenwagen.
Dit betrof telkens een gehuurde wagen. Een eigen wagen zal echter ander papierwerk vereisen (bij ons werd dit gedeeltelijk door de verhuurmaatschappij gedeeltelijk).
Visa regelden we telkens aan de grens. Verder waren de landen rechtoe rechtaan te bereizen zonder noemenswaardige formaliteiten. Nooit hebben we ons onveilig gevoeld. Wél is de politie soms corrupt, maar je moet er mee om weten gaan.
Een groot gedeelte van zuidelijk Afrika kan je bereizen met een gps-kaart van Tracks4africa (google maar eens). We gebruikten hiervoor een gewoon navigatiesysteen van Garmin, maar het zal ook wel compatibel zijn met andere merken.
Wat betreft vaccinatie's hou ik me aan het hoogst noodzakelijke, the usual stuff dus. Malaria pillen hebben we geen van ons vieren genomen, maar dat is een persoonlijke beslissing.
Wij hadden onze gewone gsm mee van thuis uit, maar op veel plaatsen heb je gewoon geen verbinding. Zo'n satteliet systeem (waar ik niets van ken) zou een goed (maar duurder) alternatief kunnen zijn.
Verder hadden we een 15" laptop bij. Beetje groot, maar wel handig om een filmpje te bekijken en onze foto's.
Dat is zowat het voornaamste. Je zal op het forum wel meer info kunnen vinden over specifieke landen, maar zoals gezegd niet van overlanders.
Misschien kunnen jullie dat doen na afloop van je reis ;)
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

Voor veel van je vragen zal je toch ook zelf veel moeten opzoeken.
Wat voor Laptop je mee wilt nemen moet je bijvoorbeeld toch echt zelf uitpluizen. Mijn vraag is eigenlijk waarom je er 1 mee wilt nemen. Zit nu ook wel te tiepen in Ecuador maar ik kan maar 1 keer per week eens online ofzo en dan zit ik nog in een lekker ontwikkeld land en in redelijk luxe hotels.

Verzekeren is ook een probleem. Een gewone reisverzekering is niet voldoende en je ziektekostenverzekering in nederland zal je ook moeten aanhouden omdat je niet gaat emigreren (ongeacht wat mensen je vertellen en of je ingeschreven staat bij een gemeente). jullie zullen een globetrotter verzekering moeten zoeken, lijkt mij.

http://www.globusoverland.com/
Mail Michel eens van deze site. hij is er nu zijn werk van aan het maken maar hij is dus zelf een overlander en kent misschien nog wel meer mensen of heeft tips voor jullie.
Er zijn een aantal zeer lastige grenzen en invoerrechten problemen op jullie route.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie