Is deze route te doen???
-
- Reiziger
Is deze route te doen???
Wij willen 8 maanden gaan reizen, echter nu hebben we een route samengesteld, echter weten we niet of dit ook redelijk goed te doen is.
14 december: Londen – Rio de Janiaro
Aankomst in Rio, even bijkomen dagje strand en dan daarna via de Iguazu watervallen naar Buanos Aires over land.
27 december: Buanos Aires – Ushaia
We gaan naar Ushaia (vuureiland) en willen vanuit daar Patagonie gaan verkennen. Chili / Argentinie
1 februari: Santiago – Christenchurch (via Tahiti)
Vanaf Santiago de Chili vliegen we naar Nieuw-Zeeland via Tahiti, we zullen eerst 1 week verblijven op Tahiti en daarna staat er een camper voor ons klaar waarmee we 5 weken willen toeren door Zuider / Noorder Eiland.
15 maart: Auckland – Cairns
We vliegen van Auckland naar Cairns waar we willen duiken bij Great Barier Reef, beetje surfen en daarna nog relaxing time in Sydney
5 april: Cairns – Sydney
Beetje Sydney verkennen
15 april: Sydney – Bali
Relaxing time op Bali
4 mei: Bali – Bangkok
Rondreizen in Cambodja ongeveer 1,5 week, 3 weken Vietnam, 2 weken Laos, 1,5 maand china / tibet / Nepal
14 augustus: Bangkok - UK
Via een vlucht vanuit china naar bangkok terug naar Londen.
Mijn vraag is of dit opzetje goed te doen is of dat ik ergens echt meer tijd nodig ga hebben.
Australie is meer voor het duiken, daar willen we nog zeker een keer heen omdat dat apart te doen. In Azie hebben we 3,5 maand vrijheid dus die route kan ook wijzigen.
Hoor graag hoe jullie er over denken.
14 december: Londen – Rio de Janiaro
Aankomst in Rio, even bijkomen dagje strand en dan daarna via de Iguazu watervallen naar Buanos Aires over land.
27 december: Buanos Aires – Ushaia
We gaan naar Ushaia (vuureiland) en willen vanuit daar Patagonie gaan verkennen. Chili / Argentinie
1 februari: Santiago – Christenchurch (via Tahiti)
Vanaf Santiago de Chili vliegen we naar Nieuw-Zeeland via Tahiti, we zullen eerst 1 week verblijven op Tahiti en daarna staat er een camper voor ons klaar waarmee we 5 weken willen toeren door Zuider / Noorder Eiland.
15 maart: Auckland – Cairns
We vliegen van Auckland naar Cairns waar we willen duiken bij Great Barier Reef, beetje surfen en daarna nog relaxing time in Sydney
5 april: Cairns – Sydney
Beetje Sydney verkennen
15 april: Sydney – Bali
Relaxing time op Bali
4 mei: Bali – Bangkok
Rondreizen in Cambodja ongeveer 1,5 week, 3 weken Vietnam, 2 weken Laos, 1,5 maand china / tibet / Nepal
14 augustus: Bangkok - UK
Via een vlucht vanuit china naar bangkok terug naar Londen.
Mijn vraag is of dit opzetje goed te doen is of dat ik ergens echt meer tijd nodig ga hebben.
Australie is meer voor het duiken, daar willen we nog zeker een keer heen omdat dat apart te doen. In Azie hebben we 3,5 maand vrijheid dus die route kan ook wijzigen.
Hoor graag hoe jullie er over denken.
Re: Is deze route te doen???
Ik heb een beetje mijn vraagtekens bij het stukje "1,5 maand china / tibet / Nepal" waarna je weer terug moet naar Bangkok. Alleen voor Nepal heb je echt wel een maand nodig, ja kunt een weekje alleen naar kathmandu en omgeving maar waarom zou je er dan helemaal heen gaan als je geen eens een trekking gaat maken.
Maar goed dat stukje is toch helemaal aan het einde dus kan je dan nog omgooien. Persoonlijk denk ik dat je die 1,5 maand prima kunt besteden in thailand en als extra tijd voor laos,vietnam en cambodja.
Als je heel graag naar tibet wil is een andere planning mischien toch handiger.
Relaxing time bali lijkt me vrij lang, of ga je ook nog naar andere eilanden?
Maar goed dat stukje is toch helemaal aan het einde dus kan je dan nog omgooien. Persoonlijk denk ik dat je die 1,5 maand prima kunt besteden in thailand en als extra tijd voor laos,vietnam en cambodja.
Als je heel graag naar tibet wil is een andere planning mischien toch handiger.
Relaxing time bali lijkt me vrij lang, of ga je ook nog naar andere eilanden?
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
-
- Reiziger
We kunnen ook vanaf china terugvliegen, dus we hoeven niet perse terug naar bangkok of evt ticket via air asia.
We zitten inderdaad met Azie hoe we dat aan moeten pakken. Nepal zouden we graag heen willen en ook china.
Maleisie / Thailand / Zuid Laos hebben we reeds gedaan, dus daar hoeven we niet perse heen.
Naar Bali willen we langer, ook om wat bekende daar op te zoeken.
Heb je een idee hoe we 3,5 maand beste op kunnen bouwen, normaal gesproken wordt Nepal toch gecombineerd met Noord Vietnam, waarom zouden we daar een maand nodig hebben.
We zitten inderdaad met Azie hoe we dat aan moeten pakken. Nepal zouden we graag heen willen en ook china.
Maleisie / Thailand / Zuid Laos hebben we reeds gedaan, dus daar hoeven we niet perse heen.
Naar Bali willen we langer, ook om wat bekende daar op te zoeken.
Heb je een idee hoe we 3,5 maand beste op kunnen bouwen, normaal gesproken wordt Nepal toch gecombineerd met Noord Vietnam, waarom zouden we daar een maand nodig hebben.
Rio- Santiago is goed te doen. Vind Ushuaia-Santiago zelfs een beetje lang. Vuurland kun je niet echt heel erg lang hiken volgens mij, en voor Torres del Paine + Perito Moreno heb je ook niet heel lang nodig.
1,5 maand china/tibet/nepal is echt te kort. Je hebt, als je van te voren niks voor je tibet permit geregeld hebt, wel een weekje nodig om dit voor elkaar te krijgen. Het makkelijkste doe je dit in Chengdu en je kun je in de tussentijd wel andere plekken aandoen. Maar het wordt een haastklus. Het zelfde geldt voor Tibet. Ik neem aan dat je van Lhasa naar Nepal wilt? Ook daar heb je tijd nodig om e.e.a. qua jeeptour te regelen. En de benodigde ATP voor the friendship highway. Die regelt het 'reisburo' wel voor je. Maar kost toch tijd. Als je alleen Lhasa en de friendship highway doet, dan zou je het denk ik net kunnen redden in 10 a 12 dagen.
Ik zou deze tijd besteden in thailand, laos, cambodja en vietnam of een keuze maken voor 1 land uit china/tibet/nepal. Dan kun je op je gemak rondreizen en genieten van het land. In plaats van haasten om iets te regelen of te komen.
Ik zou deze tijd besteden in thailand, laos, cambodja en vietnam of een keuze maken voor 1 land uit china/tibet/nepal. Dan kun je op je gemak rondreizen en genieten van het land. In plaats van haasten om iets te regelen of te komen.