Rugzak!
Re: Rugzak!
Hey
Ik wilde eerst een rugzak op internet boeken maar is toch maar goed dat ik dat niet gedaan heb.
Het is zo dat een backpack je wel moet passen. Ik heb zo'n 10 backpacks gepast in de winkel waarvan ik er al 6 niet lekker van vond zitten. Dus toen bleven er nog 4 over , dus nog ff afwegen als je kijkt naar prijs , inhoud en extra's.
Dus toen bleef er voor mij nog een backpack over. namelijk de :
The North Face terra 60
http://www.outdoorsmagic.com/news/images/tnfss0710.jpg
Dit is een backpack van 60 liter en 130 euro dus niet te veel geld. Ik ga deze gebruiken om 6 maanden in Australie rond te trekken.
Ik heb deze gehaald in Weert in een Oudoor zaak. Echt super goede service. Ik kan de zaak iedereen aanbevelen. Ze nemen daar echt de tijd voor je . Was daar 3 kwartier binnen en erg goed adviezen voor onderweg en ze zijn niet opdringerig om je een tas aan te smeren.
De zaak heette bob's adventure store
http://www.bobsadventurestore.nl/
groeten Rob
Ik wilde eerst een rugzak op internet boeken maar is toch maar goed dat ik dat niet gedaan heb.
Het is zo dat een backpack je wel moet passen. Ik heb zo'n 10 backpacks gepast in de winkel waarvan ik er al 6 niet lekker van vond zitten. Dus toen bleven er nog 4 over , dus nog ff afwegen als je kijkt naar prijs , inhoud en extra's.
Dus toen bleef er voor mij nog een backpack over. namelijk de :
The North Face terra 60
http://www.outdoorsmagic.com/news/images/tnfss0710.jpg
Dit is een backpack van 60 liter en 130 euro dus niet te veel geld. Ik ga deze gebruiken om 6 maanden in Australie rond te trekken.
Ik heb deze gehaald in Weert in een Oudoor zaak. Echt super goede service. Ik kan de zaak iedereen aanbevelen. Ze nemen daar echt de tijd voor je . Was daar 3 kwartier binnen en erg goed adviezen voor onderweg en ze zijn niet opdringerig om je een tas aan te smeren.
De zaak heette bob's adventure store
http://www.bobsadventurestore.nl/
groeten Rob
Thanks, dat ziet er wel interessant uit. Niet heel stevig, maar wel licht. Goed te combineren met een ruime dagrugzak die waterdicht is, voor de electronische apparaatjes. En hoe kleiner de backpack, des te minder troep je meeneemtmyrte schreef:Check eens Deuter ACT Lite rugzakken. Mijn 45+10l weegt 1,4kg en heeft ook dat aircontact-idee (zie mijn post hierboven).

Toch mis ik nog de Rolls Royce onder de backpacks, wellicht een goed idee voor een businessplan

Die Deuter ACT Lite is misschien inderdaad niet echt iets voor de doorgewinterde backpacker die op jungletochten gaat, er tentstokken in kwijt wil of gewoon geen zin heeft om er rekening mee te houden dat je geen scherpe dingen aan de oppervlakte kwijt kunt.
Voor mij volstaat 'ie prima. Tijdens vervoer stop ik 'm meestal in een hoes. En de meest kwetsbare plek waar ik met dat ding kom is volgens mij een druk station ofzo.
Zelf vind ik het ideaal, want ik streef er meestal naar om max. 10-12kg mee te nemen. Dan scheelt het toch wel als een rugzak een kilo lichter is.
Voor mij volstaat 'ie prima. Tijdens vervoer stop ik 'm meestal in een hoes. En de meest kwetsbare plek waar ik met dat ding kom is volgens mij een druk station ofzo.
Zelf vind ik het ideaal, want ik streef er meestal naar om max. 10-12kg mee te nemen. Dan scheelt het toch wel als een rugzak een kilo lichter is.
Oke, jullie dragen dus allemaal een rugzak op je rug en een dagrugzak op je buik, ik had daar eigenlijk nog niet zo over nagedacht.. Miss een domme vraag, maar als je met zijn tweeen reist, heb je dan ook allebei een dagrugzak nodig?
Op zich overdag natuurlijk niet, maar 's als je een paar dagen op trekking gaat eigenlijk weer wel...
Op zich overdag natuurlijk niet, maar 's als je een paar dagen op trekking gaat eigenlijk weer wel...

- Daniii
- Wereldreiziger
- Contacteer:
Ik draag geen dagrugzak op mijn buik. Ik stop hem gewoon leeg in mijn backpack. Zorg dat ik daar ruimte voor heb. Ik vind dat zo irritant!
Leuk is anders, maar wel handig. En met een DSLR moet je bijna wel...Daniii schreef:Ik draag geen dagrugzak op mijn buik. Ik stop hem gewoon leeg in mijn backpack. Zorg dat ik daar ruimte voor heb. Ik vind dat zo irritant!
- Daniii
- Wereldreiziger
- Contacteer:

We hebben met zijn 2e maar 1 dagrugzak hoor. Daar passen alle spullen voor ons samen in.
Voor een trekking nemen we 1 grote rugzak mee en de dagrugzak.
Op wereldreis kocht ik ter plekke van die leuke schoudertassen waar ik dan nog een fles water of LP in gooide. Als we dan geen camera nodig hadden dan namen we helemaal geen rugzak mee.
Voor een trekking nemen we 1 grote rugzak mee en de dagrugzak.
Op wereldreis kocht ik ter plekke van die leuke schoudertassen waar ik dan nog een fles water of LP in gooide. Als we dan geen camera nodig hadden dan namen we helemaal geen rugzak mee.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Hmm, ik moet nog een nieuwe camera kopen, maar wilde eigenlijk zo'n bridge model kopen omdat ik geen zin heb om lenzen e.d. rond te slepen en geen tijd/zin heb om er een mega uitgebreide hobby van te maken.. Dus ik hoef geen extra rugzak voor de camera. Mijn eigen rugzak heeft zon netconstructie dus weet niet of die in de tas past, aangezien die behoorlijk ruimte inneemt.. Maar eens over nadenken dan, 1 of 2 tassen... Bedankt voor jullie tips!
Ik las in de kampioen een artikel over de breastpack. Een dagrugzak die speciaal voor backpackers is ontwikkeld en die je comfortabel over de voorkant kunt dragen. Misschien de moeite waard om even te kijken. Volgens mij moet je daarvoor naar outdoor Katmandu. Ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Ik ben wezen kijken en het leek mij een redelijke optie. Nadeel vond ik dat je hem aan 1 schouder band van je backpack draagt en dan komt dat gewicht ook op je ene schouder te liggen. Hij is voor links en rechts dragers te koop. Als ik het goed heb begrepen moet je kiezen en kun je niet switsen (dit woord klopt niet) van kant.
Ik ben wezen kijken en het leek mij een redelijke optie. Nadeel vond ik dat je hem aan 1 schouder band van je backpack draagt en dan komt dat gewicht ook op je ene schouder te liggen. Hij is voor links en rechts dragers te koop. Als ik het goed heb begrepen moet je kiezen en kun je niet switsen (dit woord klopt niet) van kant.
ooit, jaren geleden, dacht ik dat het mogelijk zou zijn om met zijn tweetjes een dagrukzak te delen. tot ik ineens tijdens een trekking zonder water kwam te zitten, omdat mijn (toenmalige) vriendje al snel de berg op gelopen was, geen rekening houdend met mij. HEEL IRRITANT!!!!!
water en camera (met lenzen...) wil ik ALTIJD zelf bij me hebben. dat is een beetje slepen, jammer dan.
tijdens busreizen en vliegreizen zijn er sowieso spullen die ik niet in het ruim of op het dak wil hebben, gewoon omdat ze niet goed tegen vallen en stoten kunnen, en omdat ze toch wel iets van waarde hebben. denk hierbij wederom aan die DSLR met lenzen, een onderwatercamera met behuizing (heb ik niet altijd bij me, maar wel vaak
), soms een Asus babylaptop en nog wat geld en je paspoort enzo. kost alles bij elkaar toch ruim 2.500 euro 
water en camera (met lenzen...) wil ik ALTIJD zelf bij me hebben. dat is een beetje slepen, jammer dan.
tijdens busreizen en vliegreizen zijn er sowieso spullen die ik niet in het ruim of op het dak wil hebben, gewoon omdat ze niet goed tegen vallen en stoten kunnen, en omdat ze toch wel iets van waarde hebben. denk hierbij wederom aan die DSLR met lenzen, een onderwatercamera met behuizing (heb ik niet altijd bij me, maar wel vaak

ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
-
- Vakantieganger
Ik heb iets wat iig vergelijkbaar klinkt gezien bij zwerfkei in Woerden. Dat was een vrij ruime "tas" die je aan een schouder band vast kon maken met een rits aan de zijkant zodat je er makkelijk iets uit kan pakken. Ook hadden ze daar deze: http://www.ospreypacks.com/Packs/OspreyAddOns/GrabBag/ Een stukje kleiner dan een daypack maar ik vind het ideaal. Wel makkelijk bij een paar spulletjes kunnen (geld, klein fototoestel, opgevouwen kaart) maar geen enorme tas op mn buik die in de weg zit etc.hariejak schreef:Ik las in de kampioen een artikel over de breastpack. Een dagrugzak die speciaal voor backpackers is ontwikkeld en die je comfortabel over de voorkant kunt dragen. Misschien de moeite waard om even te kijken. Volgens mij moet je daarvoor naar outdoor Katmandu. Ben benieuwd wat jullie er van vinden.
Dat is inderdaad heel lullig!Jenny schreef:ooit, jaren geleden, dacht ik dat het mogelijk zou zijn om met zijn tweetjes een dagrukzak te delen. tot ik ineens tijdens een trekking zonder water kwam te zitten, omdat mijn (toenmalige) vriendje al snel de berg op gelopen was, geen rekening houdend met mij. HEEL IRRITANT!!!!!
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Terecht, je moet ook gewoon doorlopen. Maar vrouwen moeten weer om de 15min plassen, en dan lopen ze nog eens 1km van het pad af omdat ze bang zijn dat iemand ze zal zien!Tikva schreef:Dat is inderdaad heel lullig!Jenny schreef:ooit, jaren geleden, dacht ik dat het mogelijk zou zijn om met zijn tweetjes een dagrukzak te delen. tot ik ineens tijdens een trekking zonder water kwam te zitten, omdat mijn (toenmalige) vriendje al snel de berg op gelopen was, geen rekening houdend met mij. HEEL IRRITANT!!!!!
ik ben die schaamte voorbij.... al jaren!Dexter schreef:Terecht, je moet ook gewoon doorlopen. Maar vrouwen moeten weer om de 15min plassen, en dan lopen ze nog eens 1km van het pad af omdat ze bang zijn dat iemand ze zal zien!Tikva schreef:Dat is inderdaad heel lullig!Jenny schreef:ooit, jaren geleden, dacht ik dat het mogelijk zou zijn om met zijn tweetjes een dagrukzak te delen. tot ik ineens tijdens een trekking zonder water kwam te zitten, omdat mijn (toenmalige) vriendje al snel de berg op gelopen was, geen rekening houdend met mij. HEEL IRRITANT!!!!!

(en dus sta ik meerder keren per week (half)naakt op een parkeerplaats om me klaar te maken voor een duik.... en een uurtje later weer.)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie