Maleisië, wie heeft goede tips?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Maleisië, wie heeft goede tips?

Bericht door LaosFan »

Het is een tijdje terug dat ik actef was op dit forum (ik kijk soms nog maar tijdens mijn reis is de activiteit wat minder, dat wordt wel weer meer bij terugkomst).

Ik ben op het moment in Kanchanaburi, Thailand. Morgen ga ik naar Bangkok en vanuit daar zal ik op 1 augustus vliegen naar Penang, Maleisie.

Wie heeft goede tips voor Maleisië? Ik hoef niet perse naar grote steden en drukke toeristencentra. Rustige en mooie plaatsen genieten de voorkeur. Ik wil graag eerst het e.e.a. zien op het vasteland van Maleisie en late misschien ook nog naar het andere deel van het land. Daarna is Indonesie een mooie optie denk ik.

Iemand tips, advies etc. voor me? Maleisië is nl. een geheel nieuwe bestemming voor me.

Bedankt! :)
bolletjeom
Reisexpert

Re: Maleisië, wie heeft goede tips?

Bericht door bolletjeom »

ha Sander

heb je het naar je zin??? Het is je vergeven dat je nu wat weinig komt rondhangen hier

Maleisie:
Kuala Lumpur vond ik een erg prettige stad. Toch behoorlijk groen en vooral op de twin torens of op KLtower staan en genieten van het uitzicht is aan te raden.
voor super relaxed strand moet je naar de perhentian islands. De kleine is het leukste. Fantastisch snorkelen!
Ik ben niet in de cameron highlands geweest en heb daar nog steeds spijt van. hier zijn de theeplantages, is het wat koeler en lekker rustig...heb ik me laten vertellen.
Malakka is leuk om een dagje doorheen te wandelen. Gek om een nederlands stadhuis en een molen te zien.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Nanneke
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Nanneke »

Vlakbij Penang ligt Batu Ferringhi wat een leuk strand is, mocht je niet naar een eiland willen gaan. Je zou dat zelfs met de bus als een dagtripje vanaf Georgetown kunnen doen.
KL is inderdaad leuk, mocht je nog kleding nodig hebben, dan is de Chinese Markt in Jalan Petaling een aanrader.
Ben in de Cameron Highlands geweest en heb daar de theeplantages gezien... nou ja... het was zo mistig dat we tien meter vooruit konden kijken! Maar het is er inderdaad wat koeler en dat is erg fijn.
Melaka is inderdaad aardig om een dag rond te lopen, molens te zien en het stadthuys. Als je de stadswandeling doet die inb de LP staat, heb je de belangrijkste dingen gezien.

Geen tijd voor Borneo, want dat is echt fantastisch mooi... :)
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Bedankt voor al de goede tips!!!!
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
a&maroundtheworld

Bericht door a&maroundtheworld »

Beste reizigers,

Wij vertrekken 1 oktober naar India en Nepal, hiervoor hebben wij 7 weken. Vervolgens vliegen we naar Thailand. We hebben voor het rondje Thailand, Laos, Cambodja en Vietnam ongeveer 11 weken. Hierna vliegen wij van Hanoi naar Kuala Lumpur om vervolgens na 2 dagen of zo te vliegen naar Borneo.
Onze vraag is: Wat kunnen we doen in 2 weken Borneo? En welke kant (Sabah, Sarawak) is het leukst na de trip die we dan al gemaakt hebben?
We gaan hierna nog 3 weken naar Java en Bali..

Groetjes
bolletjeom
Reisexpert

Sabah is iets gevarieerder. in 2 weken kun je naar Kota Kinabalu, mount kinabalu NP en of Poring. Sandakan en het orang utan centrum, de kinabatangan rivier voor een safari en dan naar Sipadan. En terug vliegen voor een tientje of twee van tawau naar KK (met de bus kost je weer 3 dagen via dezelfde weg)
sipandan duiken en snorkelen vooruit boeken ivm beperkte plaatsen net als een safaritje op de kinabatangan
a&maroundtheworld

Bericht door a&maroundtheworld »

bolletjeom schreef:Sabah is iets gevarieerder. in 2 weken kun je naar Kota Kinabalu, mount kinabalu NP en of Poring. Sandakan en het orang utan centrum, de kinabatangan rivier voor een safari en dan naar Sipadan. En terug vliegen voor een tientje of twee van tawau naar KK (met de bus kost je weer 3 dagen via dezelfde weg)
sipandan duiken en snorkelen vooruit boeken ivm beperkte plaatsen net als een safaritje op de kinabatangan
Hoi Rudi/bolletjeom,

Bedankt nog voor je advies! Heb al heel veel gehad aan je tips hier en je website! Mijn vriend en ik willen graag naar Sabah. Ik zag alleen dat de vliegtickets op airasia tussen ongeveer 10 feb en 25 feb enorm stijgen (zitten nog wel een paar goede bij dus ga snel boeken). Komt dit door het Ch. nieuwjaar of zie ik iets over het hoofd? En weet jij (of andere reizigers op 't forum) of de prijzen voor accomodatie etc. dan ook erg stijgen??
Sipadan en safari Kinabatangan moeten we dus vooruit boeken.. Hoe kunnen we dit het beste regelen (dat we uitkomen met de tijd)? Bij aankomst op Kota Kinabalu is neem ik aan te laat voor sipadan?

Groetjes Ann
eefje
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door eefje »

De prijzen van de vliegtickets zullen idd te maken hebben met het nieuwjaar. In deze tijd was ik het afgelopen jaar in Maleisie en ik merkte dat ook hotels moeilijker te boeken waren en daarnaast inderdaad ook net wat duurder waren dan normaal. Het is trouwens ook handig dit in je achterhoofd te houden wanneer je bijvoorbeeld een busreis gaat maken. Veel families gaan in deze periode op familiebezoek en mijn ervaring is dat de bus (en trein) hier een populair vervoersmiddel voor was. Tijdig je bussen boeken is dus vaak ook handig!
Ijsvogel

Bericht door Ijsvogel »

Ik ben van plan lowbudget te gaan rondtrekken in Maleisie of Indonesie, of waarschijnlijk een combinatie. Ik ga uit van 2 a 3 maanden reistijd en een dagbudget van 25 euro per dag.

Maar wat kost nou een doorsnee guesthouse? En wat is de goedkoopste optie qua slaapplek en vervoer?

Dankjewel :)
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

Op het eiland Penang in de stad Georgetown heb ik geslapen in een GH waar ze volgens mij 6 of 7 Ringit vroegen voor een bed in de dorm. Dat is een paar euro. Erg goedkoop dus.

Ik kan Lankawi, KL en Perhentian Eilanden voor je nakijken in mijn 'administratie'.
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
bolletjeom
Reisexpert

nieuwjaar heeft inderdaad gevolgen. niet alleen gaan de locals op pad om familie te bezoeken....er gaan ook hele volksstammen vrijwilligers gezamelijk op "vakantie"
Er zitten nogal wat amerikanen die engelse les geven via een organisatie en ook als groep hun vrije dagen door brengt. Ik ben letterlijk op mijn tweede dag ergens uit mijn kamer gezet terwijl ik voor 3 nachten gereserveerd had omdat ze liever een grote groep had.

Sipandan zou je al van te voren kunnen reserveren via de websites. gewoon even googelen. En de Safari's kan je in Kota Kinabalu regelen. Wel tijdig aan beginnen en goed doorzoeken. De kantoortjes zitten helemaal achteraf op de derde verdieping van een vaag kantoor gebouw. Volhardend door blijven vragen dus!
Plaats reactie