Rugzak!
Re: Rugzak!
Lowe Alpine Cerro Torre 75 + 20.
Die 20 probeer ik niet te gebruiken, maar is handig als het eens heel warm is en mijn dikke fleecejack er dan nog bijpast.
Mensen die met 2 onderbroeken en 2 paar sokken reizen: smerig.............
Die 20 probeer ik niet te gebruiken, maar is handig als het eens heel warm is en mijn dikke fleecejack er dan nog bijpast.
Mensen die met 2 onderbroeken en 2 paar sokken reizen: smerig.............
-
- Vakantieganger
Ik heb een Osprey Ariel 65 en ben erg benieuwd of andere mensen hier ervaring hebben met deze rugzak. Ik heb er tot nu toe niet echt meer getrokken (als in iedere 1 a 2 dagen met al mijn spullen verplaatsen) maar ben er wel 6 weken mee in indonesie geweest en dat beviel prima!
Omdat ik er een hekel aan heb om een extra los rugzakje mee te nemen (en ik het qua ruimte ook niet echt nodig heb) heb ik vorige week een osprey add on grabbag gekocht: http://www.ospreypacks.com/Packs/OspreyAddOns/GrabBag/ deze is makkelijk aan mijn rugzak te bevestigen zodat ik toch wat kleine dingen handig voor het grijpen heb met mijn backpack gewoon op mn rug.. Kijk er naar uit om deze ook echt te gaan gebruiken.
Ik ben benieuwd naar ervaringen van andere mensen hier met het reizen met 1 of 2 backpacks. Zoals ik net al zei ben ik zelf niet zo'n fan van een extra (klein) rugzakje op je buik.. wat is jullie ervaring?
Omdat ik er een hekel aan heb om een extra los rugzakje mee te nemen (en ik het qua ruimte ook niet echt nodig heb) heb ik vorige week een osprey add on grabbag gekocht: http://www.ospreypacks.com/Packs/OspreyAddOns/GrabBag/ deze is makkelijk aan mijn rugzak te bevestigen zodat ik toch wat kleine dingen handig voor het grijpen heb met mijn backpack gewoon op mn rug.. Kijk er naar uit om deze ook echt te gaan gebruiken.
Ik ben benieuwd naar ervaringen van andere mensen hier met het reizen met 1 of 2 backpacks. Zoals ik net al zei ben ik zelf niet zo'n fan van een extra (klein) rugzakje op je buik.. wat is jullie ervaring?
Heeft iemand een backpack die niet tegen je rug aankomt? Ben benieuwd of dit lekker loopt, het gewicht hangt natuurlijk verder van je lichaam af. Ik wil misschien een nieuwe backpack kopen, eentje die supercomfortabel is omdat ik een slechte rug heb en snel pijn in mn heupen. Mijn huidige rugtas (arcteryx naos) voldoet niet. Wat is eigenlijk het beste merk. Lowe, Deuter...?
- bolletjeom
- Reisexpert
mijn dagrugzak heeft dat en daarom ligt die nu op zolder en hangt er een nieuw op mijn rug.
Wat betreft de dagrugzak, het was wel lekker cool op mijn rug maar door dat frame en de bolling kon ik niets meer kwijt in mijn rugzak wat niet flexibel was. Geen grote fles water, geen mapje met A4papier, geen boek etc etc.
Ik vraag me af of een frame los van de rug je rugprobleem gaat oplossen aangezien je zwaartepunt alleen maar verder van je rug af zit dus meer trekt aan je schouders (denk ik)
Wat betreft de dagrugzak, het was wel lekker cool op mijn rug maar door dat frame en de bolling kon ik niets meer kwijt in mijn rugzak wat niet flexibel was. Geen grote fles water, geen mapje met A4papier, geen boek etc etc.
Ik vraag me af of een frame los van de rug je rugprobleem gaat oplossen aangezien je zwaartepunt alleen maar verder van je rug af zit dus meer trekt aan je schouders (denk ik)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ok thanks. Dat frame was meer tegen het zweten, niet zozeer voor mijn rug want dan denk ik dat je gelijk hebt ja. Ik heb jouw review van de Deuter aircontact pro gelezen, ga die maar eens uitchecken. Alleen jammer dat die tas 3.3 kg weegt. Ik begrijp ook niet waarom merken als deuter etc geen duurdere modellen hebben met bv waterdichte units of lichter.bolletjeom schreef:mijn dagrugzak heeft dat en daarom ligt die nu op zolder en hangt er een nieuw op mijn rug.
- Daniii
- Wereldreiziger
- Contacteer:
Ik heb een Deuter Aircontact (vrouwenmodel). Ben ik echt heeeeel erg tevreden over! Wat een heerlijke tas. Ik heb er 16 dagen mee door de bergen gelopen, en bijna nergens last van gehad. Maar of een tas goed zit hangt natuurlijk ook wel van je lichaamsbouw af. Voor mijn lichaam is dit de perfecte tas.
Van zweten heb ik met deze tas ook erg weinig last! Supertip!
Van zweten heb ik met deze tas ook erg weinig last! Supertip!

We hadden zo een gekocht voordat we op wereldreis gingen, die is inmiddels helemaal versleten dus een nieuwe gekocht die dit ook weer heeft. Het is dus goed bevallen. Daarvoor liep mijn vriend altijd met een hele natte zweet rug dus dit is echt wel fijner.Dexter schreef:Heeft iemand een backpack die niet tegen je rug aankomt?
Je moet wel een beetje passen en meten of al je spullen erin passen. Maar als je eenmaal een routine hebt gaat het echt prima. We hebben best wel een grote dagrugzak (30l). Enige nadeel het is dat dit soort rugzak niet lekker zit als je de rugzak op je buik draagt.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Ik heb precies hetzelfde 'probleem'. Hoe ga je daarmee om? Heb je de dagrugzak gewoon in je hand als je met beide tassen ergens heenreist? Of bind je die vast aan je backpack?Tikva schreef:Dexter schreef:We hebben best wel een grote dagrugzak (30l). Enige nadeel het is dat dit soort rugzak niet lekker zit als je de rugzak op je buik draagt.
@Patrick87, goede vraag.. Zat ik zelf ook al zon beetje aan te denken. Ik heb ter voorbereiding op mijn reis Deuter van 22l gekocht met een netconstructie en vroeg me ook af waar je de tas laat als je rond reist. Je kunt hem namelijk niet echt dubbelvouwen/proppen en in je tas stoppen. Er is vast wel iemand die daar tips over kan geven..
@bolletjom, ik heb dus ook die tas met netconstructie en gebruik hem nu om mijn spullen van mijn kamer in Nijmegen naar mijn ouders te slepen. En er kan echt verrassend veel in die tas, ondanks de bolling die erin zit. Kan er zo 3 sets kleren, toilettas, paar schoenen, boek en wat kleine dingen in stoppen. En het is een 22l model.
@bolletjom, ik heb dus ook die tas met netconstructie en gebruik hem nu om mijn spullen van mijn kamer in Nijmegen naar mijn ouders te slepen. En er kan echt verrassend veel in die tas, ondanks de bolling die erin zit. Kan er zo 3 sets kleren, toilettas, paar schoenen, boek en wat kleine dingen in stoppen. En het is een 22l model.
Ik neem aan dat je die gewoon op je buik draagt. Maar Tikva zegt dat dit niet zo lekker zit... Mij lijkt dit juist prettiger dan een dagrugzak zonder net, omdat het ventileert. Mijn huidige dagrugzak droeg ik ook meestal op mijn buik, maar omdat deze echt op mijn buik lag was dit onwijs arelaxed. Zweten enzoCarmen schreef:@Patrick87, goede vraag.. Zat ik zelf ook al zon beetje aan te denken. Ik heb ter voorbereiding op mijn reis Deuter van 22l gekocht met een netconstructie en vroeg me ook af waar je de tas laat als je rond reist. Je kunt hem namelijk niet echt dubbelvouwen/proppen en in je tas stoppen. Er is vast wel iemand die daar tips over kan geven..

Precies de reden dat mijn Karrimor (30l denk ik) ook op zolder ligt! Daarnaast vond ik het effect ervan tegenvallen. Het gaas van mijn rugzak zweette ook best wel. Allicht minder dan rugzak direct op je rug, maar niet zo lekker koel als ik verwacht had.bolletjeom schreef:mijn dagrugzak heeft dat en daarom ligt die nu op zolder en hangt er een nieuw op mijn rug.
Daarom Cerro Torre Rusa 23l aangeschaft, die heeft ook soort van 'luchtigheidssysteem' waarbij noppen met gaas bedekt zijn. Zo moet in theorie niet overal de tas tegen je rug aankomen (in praktijk valt het tegen, want mijn ruggengraad ligt nogal oppervlakkig). Ondanks dat het niet het effect heeft dat het in theorie zou moeten hebben, voelt het wel fijn aan mijn rug. Nadeel van de noppen bedekt door gaas: lastig schoon te maken! (Ja, ik heb een keer over m'n rugzak gekotst, je kunt je er vast een voorstelling bij maken...).
En ook ik heb een Deuter ACT Lite (45 + 10l) damesrugzak. Daar geldt eigenlijk zelfde als bovenstaande:theoretisch zou het je rug niet overal moeten raken. En doet het ook niet overal. Ondanks dat het voor mij niet echt het beoogde luchtigheidseffect heeft, is het wel erg prettig voor m'n ruggengraad. Die wordt namelijk een stuk minder belast door de uitsparingen.
Check eens Deuter ACT Lite rugzakken. Mijn 45+10l weegt 1,4kg en heeft ook dat aircontact-idee (zie mijn post hierboven).Dexter schreef: Ok thanks. Dat frame was meer tegen het zweten, niet zozeer voor mijn rug want dan denk ik dat je gelijk hebt ja. Ik heb jouw review van de Deuter aircontact pro gelezen, ga die maar eens uitchecken. Alleen jammer dat die tas 3.3 kg weegt. Ik begrijp ook niet waarom merken als deuter etc geen duurdere modellen hebben met bv waterdichte units of lichter.
Ik heb een 50 liter van Berghaus, ook met van die airconditioning op de rug. Het verschil met/zonder airconditioning merk ik niet, als ik er lang mee loop is mijn rug nog steeds kletsnat. Daarom loop ik er maar niet te veel mee >:)
Ik vind de bolling met het inpakken eigenlijk geen probleem, alles prop ik er gewoon in, ruimte zat - zelfs de dagrugzak en ook de laptop gaat er regelmatig in, past prima. Als dagrugzakje heb ik een 7 liter zonder frame, die met een ritsje uitbreidbaar is naar 10 ofzo. Er kan ook zo'n waterzak in, maar die heb ik niet. Prima formaat, groter vind ik echt overbodig - zeker omdat ik het rugzakje bijna niet gebruik (alleen om waardevolle spullen bij me te houden tijdens het reizen in bus/trein etc, zoals camera laptop etc). Nu zou je denken dat ik hem niet gebruik omdat ie te klein is, nee dus. Ik heb gewoon mijn camera in mijn broekzak, reisgids scheur ik altijd in stukken zodat ik de paar relevante pagina's bij me heb en een fles water kan ik dragen, of ik koop ergens wat water als ik dorst heb. Hier in centraal amerika heb je van die handige zakjes met een halve liter water erin die echt bijna niks kosten, perfect, k wou dat ze die overal ter wereld verkochten!
Ik vind de bolling met het inpakken eigenlijk geen probleem, alles prop ik er gewoon in, ruimte zat - zelfs de dagrugzak en ook de laptop gaat er regelmatig in, past prima. Als dagrugzakje heb ik een 7 liter zonder frame, die met een ritsje uitbreidbaar is naar 10 ofzo. Er kan ook zo'n waterzak in, maar die heb ik niet. Prima formaat, groter vind ik echt overbodig - zeker omdat ik het rugzakje bijna niet gebruik (alleen om waardevolle spullen bij me te houden tijdens het reizen in bus/trein etc, zoals camera laptop etc). Nu zou je denken dat ik hem niet gebruik omdat ie te klein is, nee dus. Ik heb gewoon mijn camera in mijn broekzak, reisgids scheur ik altijd in stukken zodat ik de paar relevante pagina's bij me heb en een fles water kan ik dragen, of ik koop ergens wat water als ik dorst heb. Hier in centraal amerika heb je van die handige zakjes met een halve liter water erin die echt bijna niks kosten, perfect, k wou dat ze die overal ter wereld verkochten!
Als ik zowel een dagrugzak als een grote rugzak bij me heb dan draag ik de dagrugzak toch gewoon op mijn buik hoor, ondanks dat die niet zo lekker zit. Maar dat is dan weer een voordeel van samen reizen meestal draagt mijn vriend de dagrugzak en die heeft geen borsten die in de weg zitten dus die heeft er minder problemen mee.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
Ik ben niet volledig genoeg geweest, de dagrugzak kan niet op de buik omdat deze te lang is en daardoor tot voor mijn hoofd uitsteekt.
Het is dus geen optie op die manier. Vandaar dat ik me afvroeg of anderen dit ook hadden. Ik denk dat ik 'm maar gewoon in de hand ga nemen.

Het is dus geen optie op die manier. Vandaar dat ik me afvroeg of anderen dit ook hadden. Ik denk dat ik 'm maar gewoon in de hand ga nemen.