Slaapzak?

Wat kan ik het beste in mijn rugzak doen en wat niet? Deel hier de meningen samen met anderen over de reisuitrusting.
Patrick87

Re: Slaapzak?

Bericht door Patrick87 »

De crisis is al over. Ik heb idd een tasje mét gespen, maar daar moet ie dan wel eerst inpassen door strak op te rollen.
Kwam er gisteren opeens achter dat er onderin de tas een apart ritsvak zit waar de slaapzak precies inpast :+ (zal ervoor gemaakt zijn?).

Nog een vraag. Ik bedacht me laatst dat ik alleen de slaapzak heb, maar niets voor daar onder. Is het zo een beetje te doen om ergens zonder bed te slapen? (op de vloer of in een tent). Of is een slaapmatje toch wel een vereiste? Of een soort opblaasbaar gebeuren?
Rick
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Rick »

Kerel is het een nieuwe of een oude slaapzak? Anders weet je dat er (als het goed is) standaard een hoes omheen zit. Dat scheelt weer dat je hem ergens los in moet zien te friemelen. En onderin de rugzak? Daar zit meestal een hoes die je over je rugzak heen kan trekken zodat hij tegen de regen kan. Maar goed dat is bij iedere tas anders...

Op de grond slapen zonder iets is niet fijn, maar je hoeft het niet nodig te hebben. Het ligt er geheel aan wat je van plan bent met je reis. Als je het nu nog weet zou ik hem niet aanschaffen, maar op je reis zelf mocht het uiteindelijk toch nodig zijn.
Niels1

Bericht door Niels1 »

Nog wat tips voor de reis:
Een lakenzak is ideaal als je ook in hostels slaapt, om toch een beetje hygiëne te garanderen. Een slaapmatje is natuurlijk niet per se nodig als je verwacht veel in hostels te slapen, maar voor in de tent is het wel echt aan te raden. Instabiele ondergronden stellen je gezondheid best op de proef. Kijk eens naar slaapzakdirect.nl, mocht je van plan zijn toch iets in NL te kopen. Laatste tip: mocht je een echt goede zomerslaapzak zoeken met een geïntegreerde katoenen lakenzak dan is de Stern een aanrader.

Goede reis alvast.
Deze zomer zelf ook weer op pad, een rondreis door Oost-Europa.

Mvg
Plaats reactie