inentingen-malariapillen-visums voor Thailand Laos C

Heb je vaccinaties of misschien malaria pillen nodig? Welke ziektes zijn er in een land? Maar ook alle andere vragen over je gezondheid zijn hier te vinden.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Bureautje is niet altijd duurder dan de ambassade, teminste niet als je transportkosten erbij optelt. Niet overal kun je met een bus komen en taxi's kosten nu eenmaal geld.

Ik heb mijn visum voor Laos in Chieng Mai gerelegd (ik ben daarheen gevlogen vanaf Bali), even in BKK bij de ambassade langs is dan geen optie :?

Even een top 3 met irritante plekken om een visum te regelen:

1 - Russissche ambassade in Beijing
Lange rijen, en dan gaan ze ineens voor je neus dicht (nadat je uren in de rij hebt gestaan). Moet je terugkomen en ineens MEER betalen voor een spoedvisum omdat anders je visum niet op tijd afgegeven wordt

2 - Indonesische ambassade in den Haag
Voor het frequent geven van foute info en het stellen van irrelevante vragen

3 - Bengaalse ambassade in den Haag
Aardige lui, dat wel, maar je kan je visum niet contant betalen en je kan ook al niet pinnen. Dus moet je giraal betalen en ben je vervolgens je paspoort een maand kwijt. Handig is anders.

Iemand aanvullingen?

Jenny
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

GGD

sta er op dat je bij die eerste afspraak ook al je eerste prikken krijgt!! anders betaal je de volgende keer weer consultkosten...dat is een beetje zonde van het geld
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
bolletjeom
Reisexpert

:twisted: JENNY

is niet iedere indonesische ambassade een ramp???? :twisted:

die in singapore in iedergeval. daar weigerde die etter ons een 60 dagen visum omdat ik een veldje vergeten was in te vullen op het formuliertje. 1 week later kregen we van diezelfde etter zonder problemen een visum....maar hadden we wel een vlucht gemist ;-(
Marij
Wereldreiziger

Bericht door Marij »

He Rudi!
Wat reageer je altijd lekker snel! Bedankt voor je antwoord.
Ik zat gewoon n beetje te stressen omdat ik niet zo'n goed overzicht heb op wat ik allemaal nog moet doen / kopen. En omdat ik voor t eerst in mn up zo ver weg ga.
Maar goed, ik heb nog zo'n 3 maanden voordat ik wegga dus dat moet genoeg zijn! :)

Wat ik net van een vriendin en jou heb begrepen is dat ik geen visum hoef te regelen.
Ik zorg dat ik voor de 4 weken verstrijken naar Laos vertrek en visum Laos en Cambodja kan ik of aan de grens kopen of op de ambassade in Bangkok.

Jij bent net terug van Jordanie geloof ik he? Maar in mei zou je toch alweer naar Azie gaan? Wanneer ga je weer?
Marij
Wereldreiziger

Bericht door Marij »

Oh zie dat Jenny ook een reactie heeft geplaatst
Bedankt voor jullie snelle antwoorden.

Voor jullie mss een handige tip.
Bij de boekhandel Broese Selexyz heb je op zaterdag voor 12.00 25% (!) korting op alle Lonely PLanets!

Dus dat betekent bijv op een LP Azie 7 euro korting!

Ik ben binnenkort jarig, dus hoop hem voor mijn verjaardag te krijgen :-)
Maar mss een goede tip voor anderen
bolletjeom
Reisexpert

Hi Marij

ik las die tip gister ook ergens maar ik ken de boekhandel helemaal niet.
Gister heb ik van mijn verjaardaggeld en bonnen een nieuwe serie LP's gekocht en ik moet zeggen dat de reeks die nu in mijn kast staat er wel heeeeel asociaal uitziet.
ik hem 60 centimeter LP in de kast staan

Ik vertrek dinsdag naar Bangkok voor 3 weken. En ik ben inderdaad net terug uit jordanie...dat was prachtig! zou ik zo nog eens naar terug willen!
Marij
Wereldreiziger

Bericht door Marij »

60 cm! haha! Op naar de meter zou ik zeggen! :D
Ik heb een schamele 2 lonely planets... :oops: Maar daar gaat verandering in komen!

Broese Selexyz (voorheen Broese Kemink geloof ik) zit in Utrecht aan de Oude Gracht. Naast de bibliotheek en vlakbij het stadhuis.
Grote boekhandel met behoorlijk wat keus in reisboeken en natuurlijk andere boeken.

Jeetje je bent net terug en na een paar dagen alweer naar Bangkok?! Dat doe je goed! Gaat je vriend mee of ga je alleen?
Als ik dus nog wat vragen heb, moet ik snel zijn! :)

Blijf je die drie weken alleen in Bangkok? Ben je al helemaal voorbereid?

veel plezier! Marij
bolletjeom
Reisexpert

Ik ga met mijn moeder :roll:
haar leren backpacken.....
Hoe lang ik in Bangkok blijf hangt af van wat de tandarts wil en kan...haha..ik moet laten sleutelen aan een afgebroken kies.

Maar in principe is het de bedoeling dat we er een dag of 3 zijn, dan naar het noorden, chiang Mai. weer terug naar Ayuthaya, dan naar Kao Yai NP en dan een eilandje in het oosten. Waarschijnlijk Ko Chang en dan weer terug naar Bangkok

Voorbereiden hoeft niet meer. ik ben er al eens geweest en vind mijn weg wel. vaccinaties had ik al en mijn tas is nog ingepakt van Jordanie :)
Ik doe nu vooral aan morele steun en advies aan mijn moeder :lol:
kohraya
Reisexpert

Bericht door kohraya »

bolletjeom schreef:ik hem 60 centimeter LP in de kast staan
... al springend naar m'n grootouders dekenkist gelopen, en mijn LP verzameling gemeten die daar mooi op uit gestald staat ... CHIPS !!! ... met hangende schouders terug naar de pc ('t was maar 46 cm :oops: ).

Dit even terzijde. Ik merkte nog een onbeantwoorde vraag op. Namelijk deze:
"Nu vraag ik me ook ineens af...wil ik niet teveel? in 6 weken Thailand, Laos en Cambodja doen?
Moet ik het dan toch maar alleen bij Thailand houden?"

Antwoord: Mijn eerste keer Thailand was voor 3 weken, 2e x 6 weken, 3e keer gecombineerd met Cambodja in 3 weken, 4e x was een last minute naar Phuket voor 9 dagen, 5e x was in combi met Laos en Cambodja voor 4 weken.
Conclusie: Thailand zelf is zo groot dat je het niet op 6 weken gezien krijgt. Maar Laos is oooh zooo relaxed. En Angkor Wat in Cambodja is een topper van wereldformaat. Ik zou dus zeggen: doe mij NIET na, en doe meteen Laos en Cambodja. Thailand is in vergelijking met mijn 1e reis 10 jaar geleden erg veranderd en ik ben er echt op uit gekeken. Zéker in vergelijking met de buurlanden. Daar lopen ze bijna 100 jaar achter op thailand (bij wijze van spreken). En is dat nu niet hetgene wat wij als westerling zo fascinerend vinden?

Zes weken is dan wel te kort voor Thailand, maar je kan best een mooie tijd hebben als je deze periode wil benutten om Laos en Cambodja te doen en eventuele overige tijd in Thailand door te brengen ( island-hopping, Bangkok e.d.).

En ten slotte dit (je weet het beter van zo veel mogelijk mensen): alle visa kan je makkelijk ter plekke regelen.
bolletjeom
Reisexpert

bolletjeom schreef:
ik hem 60 centimeter LP in de kast staan

... al springend naar m'n grootouders dekenkist gelopen, en mijn LP verzameling gemeten die daar mooi op uit gestald staat ... CHIPS !!! ... met hangende schouders terug naar de pc ('t was maar 46 cm ).
ik kijk met schaamte en trots naar mijn plank in de boeken kast :oops: :roll:
Hele volksstammen zouden een hongerwinter kunnen overleven van de waarde van dat rijtje blauw....maar toch is het wel gaaf om ze te hebben.

Het spijt me als ik iets aangewakkerd heb en ik moet eerlijk bekennen dat er ook wel een paar hele dikke tussen staan.
Misschien moeten we meten op aantal titels.....hoeveel heb jij er Kohraya?
Marij
Wereldreiziger

Bericht door Marij »

Oh Kohraya wat fijn dat jij ook nog hebt geantwoord!

Wilde toevallig net nog een keer gaan checken (check, check, dubbelcheck :-) ) hier of ik echt alle visa (thailand, Laos, Cambodja) daar kan regelen.

Is dus echt echt echt zo. (ik ben zo'n controlfreak :-)..komt ook wel omdat ik alleen ga denk ik)

Hoe zit het als je vanuit Laos of Cambodja weer terug Thailand in wilt? Koop je visum Thailand dan aan de grens?

Tenslotte: De belangrijke dingen die ik nu heb zijn paspoort, inentingen(morgen), reisverzekering en ticket, creditcard.

Iemand nog aanvullingen van belangrijke dingen die ik echt op tijd moet regelen?? Ik bedoel daarmee grote dingen die je niet op t laatste moment moet laten aankomen. (dus niet diacure...alhoewel ook erg belangrijk zo te lezen uit de reisverhalen :-) )

Bedankt!

Rudi, veel plezier! Komt je reisverslag van Thailand hier op de site te staan?
bolletjeom
Reisexpert

dank je wel Marij
over een paar uurtjes ben ik opweg naar thailand. mijn verhalen komen hier en op mijn eigen site
dus op www.bolletjeom.nl en op bolletjeom.aroundtheglobe.nl

als je thailand in wilt kun je aan de grens een nieuw visum krijgen.

en volgens mij heb je de belangrijkste dingen onder controlle 8)
het gaat helemaal goed komen met je!

diacure moet je wel meenemen maar geen groot verpakkingen hoor!! sowieso altijd de natuur 2 dagen zijn gang laten gaan. Ik heb ze nog nooit gebruikt, die pilletjes. Neem er deze keer ook maar 4 mee ipv een pakje. Tegen de tijd dat die op zijn heb ik vast tijd genoeg gehad om nieuwe te kopen of desnoods er 1-tje los te bietsen bij een andere reiziger ( travel-light to the extreme!! :lol: )

groetjes rudi
Smak

Bericht door Smak »

Hoi medereizigers

Ik heb een vraagje over een thais visum. Ik heb gelezen dat zo'n visum na ontvangst slechts 3 maanden geldig is. Aangezien ik eerst een aantal maanden in Australië zit moet ik het het dus daar regelen.

Ik vroeg me af of zo iets makkelijk te regelen is daar en hoe dat in zijn werk gaat. Ik vlieg met allemaal los geboekte enkeltjes dus zonder visum kom ik sowieso het land niet in.

Alvast bedankt voor alle hulp
tijn1980

Bericht door tijn1980 »

Een visum voor Thailand van 30 dagen krijg je gewoon aan de grens, vrijwel altijd zonder problemen.
Smak

Bericht door Smak »

Zoiets had ik ergens gelezen ja. Je moet dan alleen je retourticket al wel geboekt hebben volgens mij..

Maar wat als je langer dan 30 dagen wilt blijven?
Plaats reactie