Perth en Fuiji

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
sharon24

Perth en Fuiji

Bericht door sharon24 »

Hai,

Ik wil 9 oktober voor 9 maanden naar Australie, Nieuw Zeeland en Thailand. Ik heb de volgende route in gedachte:

landen op Darwin, vlak voor het regenseizoen
Naar beneden via Alice Spring
Vervolgens de Ocean road op naar de steden, oa Melbourne en Sydney
Met Oud en Nieuw wil ik een maand in Sydney verblijven en daar ook werk zoeken, lijkt me ook een geweldige plek voor O&N en geweldige stad
Daarna vanuit Sydney voor 1,5 maand naar Nieuw Zeeland
Terug in Sydney naar boven reizen tot Cairns en dan terug naar NL via Bangkok

Nu lees ik op forums veel over de westkust en twijfel of het toch niet zeer de moeite waard is. Alleen ik dacht zelf dat er niet zoveel te beleven is en het niet zo bruist en geen mooiere natuur zou zijn dan de rest van Aussie. Heeft iemand hier een mening over en advies hoe het eventueel in mijn route is in te plannen. En kost het niet heel veel tijd om helemaal naar die kant te gaan en veel extra geld vooral?

Ook moet ik mijn ticket nog boeken, ga ik volgende week doen. Maar hoor ook veel over een tussenstop in Fuiji. Is dat de moeite waard, dus dan moet je een rond de wereld ticket nemen ipv een gewoon Aussieticket met stop in Nieuw zeeland.

Groetjes Sharon
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

of Fiji de moeite waard is weet ik niet want ik moet er zelf nog heen :)
ik ben er in de eerste twee weken van December dit jaar.

Het ligt op de route van mijn RTW ticktet ( de world discovery)
ik weet niet wat voor prijs je hebt gevonden voor een gewoon ticket naar oz maar het ticket dat ik heb begint bij €1100,- (exl luchthaven belasting) en je mag 6 stops inbouwen. ( kijk even bij http://www.worldticketcentre.nl)
waaronder een paar in Oz en N-Z

aangezien je hoogstwaarschijnlijk nooit meer in de buurt komt van Fiji zou ik het gewoon doen! Dat is ook de reden dat ik nu ga....ik mag er stoppen op dit ticket dus waarom niet???

Maar ikgeloof wel dat ik in het slechtse seizoen stop en dat ik wel eens 10 dagen regen en storm kan hebben. Dus lees je wel even in voor de seizoenen als je een tropische strandvakantie wil op Fiji

Als er mensen zijn met tips over Fiji....ik hoor ze graag

groetjes rudi
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
sharon24

Bericht door sharon24 »

dank voor je reactie!

Weet niet hoever je voor vertrek hebt geboekt? Maar heb gemerkt dat nu de goedkoopste plekken al niet meer beschikbaar zijn voor mijn reis. Op tijd boeken is echt heel belangrijk heb ik gemerkt.

Trouwens heb van iemand gehoord dat het hoofdeiland waar je land op Fuiji niet zo bijzonder is en dat je voor de bounty-eilanden nog best veel geld moet neertellen voor de overtocht per boot of vlucht. En de accomodatie ook iets aan de dure kant is voor de backpacker. Dus denk dat ik het toch helaas maar bij het goedkopere ticket naar Australie en NZ houd, gezien mijn budget.

Nou ik hoop iig voor jou dat het meevalt met het weer! Schijnt toch tegenwoordig niet altijd meer te kloppen die regenseizoenen. Kan tegenwoordig heel anders uitpakken.

Groetjes
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

fiji!!!!

heb er maar 1 gedachte over ik wil terug en dit x langer dan een week want een week is echt te kort en eigenlijk de koste van een vlucht niet waard. heb het hoofd eiland niet echt gezien aangezien ik daar maar 2 nachten was. de rest heb ik op 2 eilanden doorgebracht en de cruise boot.

geniet er van rudi het leven is echt relax daar!! en sharon raad het je aan maar goed kan niet beslissen over je budget,
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Plaats reactie