Hostel Christchurch
Hostel Christchurch
Hallo!
Op 7 maart vlieg ik van Melbourne naar Christchurch, maar ik kom pas om 23.00 uur aan en daarom wil ik alvast een hostel reserveren vanuit Nederland, maar wel graag met airport pick-up oid.
Hebben jullie nog tips qua hostels?
Bedankt en groetjes!
Anita
Op 7 maart vlieg ik van Melbourne naar Christchurch, maar ik kom pas om 23.00 uur aan en daarom wil ik alvast een hostel reserveren vanuit Nederland, maar wel graag met airport pick-up oid.
Hebben jullie nog tips qua hostels?
Bedankt en groetjes!
Anita
Hoi, hoi,
Ik heb een aantal in City Oasis (cityoasis@xtra.co.nz) doogebracht. Ligt aan de rand van het centrum, waardoor je dus alles lekker te voet kunt bereiken. IK vond de mensen van het hostel ook erg aardig. Volgens mij hadden ze ook een jakuzzi. Lekker voor je vermoeide lijf dus!
Ik kan mij niet herrinneren of ze een pickup service hebben, maar het vliegveld ligt niet ver van het centrum af. Kan me dus niet voorstellen dat het een duur taxi ritje wordt.
Veel plezier!
Groetjes Ilonka
Ik heb een aantal in City Oasis (cityoasis@xtra.co.nz) doogebracht. Ligt aan de rand van het centrum, waardoor je dus alles lekker te voet kunt bereiken. IK vond de mensen van het hostel ook erg aardig. Volgens mij hadden ze ook een jakuzzi. Lekker voor je vermoeide lijf dus!
Ik kan mij niet herrinneren of ze een pickup service hebben, maar het vliegveld ligt niet ver van het centrum af. Kan me dus niet voorstellen dat het een duur taxi ritje wordt.
Veel plezier!
Groetjes Ilonka
"Dromen zijn geen bedrog, die zijn er om te verwezenlijken!" ilonka.aroundtheglobe.nl
Re: Hostel Christchurch
Mm.. das jammer dat hier nog niet meer op gereageerd is, want ook mijn vriend en ik komen pas laat aan in Christchurch op 't vliegveld en zaten met dezelfde vraag..
Ik denk dat het wel verstandiger is om in Nederland alvast iets te boeken en dus: heeft iemand dan tips waar (dus niet al te ver van het vliegveld lijkt mij)?
Nog een klein dingetje: we willen na Nieuw Zeeland nog naar Australie, maar weten nog niet precies wanneer. Dan is het toch heel goed mogelijk om een evt visum voor Australie (voor langer dan 3 maanden) in NZ te regelen?
Heb trouwens ontzettend veel aan deze site. Lees bijna iedere dag weer iets nuttigs. Ondertussen hebben we vluchten geboekt, inentingen zijn -bijna- allemaal gezet (vandaag de TBC inenting gehad die zo'n heerlijk litteken schijnt achter te laten..
) en visum voor NwZeeland aangevraagd. Ga nu maar eens kijken bij de tips voor een goede, maar toch goedkope, reisverzekering..
Dank!
Groet,
Renee.
Ik denk dat het wel verstandiger is om in Nederland alvast iets te boeken en dus: heeft iemand dan tips waar (dus niet al te ver van het vliegveld lijkt mij)?
Nog een klein dingetje: we willen na Nieuw Zeeland nog naar Australie, maar weten nog niet precies wanneer. Dan is het toch heel goed mogelijk om een evt visum voor Australie (voor langer dan 3 maanden) in NZ te regelen?
Heb trouwens ontzettend veel aan deze site. Lees bijna iedere dag weer iets nuttigs. Ondertussen hebben we vluchten geboekt, inentingen zijn -bijna- allemaal gezet (vandaag de TBC inenting gehad die zo'n heerlijk litteken schijnt achter te laten..

Dank!
Groet,
Renee.
Wij hebben bij Drifters www.drifters.co.nz (zie ook onder hostels op deze site) geslapen. Onze vlucht was uren vertraagd waardoor we pas midden in de nacht aankwamen maar dit was geen enkel probleem. Ze hebben (tegen betaling) een taxiservice die aanzienlijk goedkoper is dan een 'normale' taxi. Hele vriendelijke mensen, schone kamers, goede bedden etc. Zo was het geen probleem om ons even een gratis lift te geven naar Wicked om onze camper op te halen. (wicked raad ik overigens NIET aan!).
@renee, Heb je dit TBC prik voor NZ en Australie gehaald? Of gaan jullie nog ergens anders heen? Want voor NZ/Austr is het niet nodig. Aan die TBC prik heb ik nog maanden een etterende wond aan overgehouden en nu een lelijk litteken. Neem dus vooral steriele gaasjes en ontsmettingsmiddel (alcohol) mee om het schoon te houden. Mijn vriend had nergens last van, maar je weet maar nooit... Wat betreft de reisverzekering Ohra heeft een goede reisverzekering voor langere tijd.
@renee, Heb je dit TBC prik voor NZ en Australie gehaald? Of gaan jullie nog ergens anders heen? Want voor NZ/Austr is het niet nodig. Aan die TBC prik heb ik nog maanden een etterende wond aan overgehouden en nu een lelijk litteken. Neem dus vooral steriele gaasjes en ontsmettingsmiddel (alcohol) mee om het schoon te houden. Mijn vriend had nergens last van, maar je weet maar nooit... Wat betreft de reisverzekering Ohra heeft een goede reisverzekering voor langere tijd.
Ohra is idd een aanrader. TBC inenting....heel vreemd
. Als je erg lang naar minder ontwikkelde landen gaat kun je er voor kiezen. Maar veel mensen (zoals ik) doen zelfs dat niet. Voor en na de reis Mantoux test is in bepaalde opzichten beter: http://nl.wikipedia.org/wiki/Mantouxtest
Ps. als je echt goeie tips wilt hebben, dan moet je eens kijken naar wat gebruiker Seeker gepost heeft. Echt een held
.

Ps. als je echt goeie tips wilt hebben, dan moet je eens kijken naar wat gebruiker Seeker gepost heeft. Echt een held

Haha.. ja, ik had er misschien even bij moeten zeggen dat we ook nog (3mnd) naar Azie gaan (voor NZ en OZ). Maar daarom die prik dus. Enneeh, ik maak al de hele dag grapjes over dat litteken, maar das echt niet geinig wat jij zegt, Janneke.. Ik wil niet dikke lelijke litteken en nu zittie prik dr al in!
Bedankt voor je hostel en verzekerings tip, trouwens, ga ik even bekijken!
@ El nino: Tja, als dattik die prik nu al heb. Stom dat ze dat niet hebben gezegd bij de GGD dat we ook gewoon mantoux test voor en na konden doen. Ben nu getekend voor't leven..
Zal Seeker en z'n heldenantwoorden zeker in de gaten houden hier..
Renee

Bedankt voor je hostel en verzekerings tip, trouwens, ga ik even bekijken!
@ El nino: Tja, als dattik die prik nu al heb. Stom dat ze dat niet hebben gezegd bij de GGD dat we ook gewoon mantoux test voor en na konden doen. Ben nu getekend voor't leven..

Zal Seeker en z'n heldenantwoorden zeker in de gaten houden hier..

Renee
Dorset House in CC vond ik een aanrader. Goed verzorgd; aardige mensen. Ligt bij het park, dus het is wel ongeveer een kwartier lopen naar het centrum. Weet niet of ze airport pickup doen, maar je kunt informeren. Je kunt via internet een kamer bij hen boeken.
TBCprik heb ik ook niet laten zetten en ik heb ook drie maanden door Azie gereisd voordat ik naar OZ en NZ ging. De GGD raadde mij mantouxtesten aan.
TBCprik heb ik ook niet laten zetten en ik heb ook drie maanden door Azie gereisd voordat ik naar OZ en NZ ging. De GGD raadde mij mantouxtesten aan.
- bolletjeom
- Reisexpert
(we hebben een hostel database op deze site
)
Drifters vonden wij erg ok.
enneh, na N-Z naar australie maar je weet nog niet wanneer? around the world ticket met open data? al een visum voor N-Z? Mag hopen dat je er niet op een enkeltje heen wilt en een toeristenvisum op de luchthaven hoopt te krijgen

Drifters vonden wij erg ok.
enneh, na N-Z naar australie maar je weet nog niet wanneer? around the world ticket met open data? al een visum voor N-Z? Mag hopen dat je er niet op een enkeltje heen wilt en een toeristenvisum op de luchthaven hoopt te krijgen
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
-
- Reiziger
als je in CC op t vliegveld aankomt staan er altijd busjes klaar die je ff naar t centrum brengen (kleine vergoeding, weet niet meer wat precies.. NZ$ 25 voor 2 pax? ) Kwam zelf om middernacht aan op CC.
De meeste vluchten arriveren laat in CC en vertrekken vrij vroeg! De hostels en taxis's zijn erop ingesteld.
het vliegveld isniet zo heel ver weg van t centrum; CC is niet zo heel groot, wel onwijs gezellig!
Base Backpackers is altijd okay
De meeste vluchten arriveren laat in CC en vertrekken vrij vroeg! De hostels en taxis's zijn erop ingesteld.
het vliegveld isniet zo heel ver weg van t centrum; CC is niet zo heel groot, wel onwijs gezellig!
Base Backpackers is altijd okay

Home is where the heart is, away is where the soul sings!
Ja, visum voor N-Z is binnen (JEEEEJ!!bolletjeom schreef:enneh, na N-Z naar australie maar je weet nog niet wanneer? around the world ticket met open data? al een visum voor N-Z? Mag hopen dat je er niet op een enkeltje heen wilt en een toeristenvisum op de luchthaven hoopt te krijgen

Bedankt allen voor de hosteltips. Zag mezelf al ergens in een gootje naast het vliegveld liggen

-
- Reiziger
Volgens mij mag je ook gewoon in NZ je visum voor Australië regelen. Is alleen wel moeilijk om een visum voor langer dan 3 maanden te krijgen als je geen working holiday visa wil. Heeft je vriend niet toevallig 3 maanden bij dezelfde persoon gewerkt? Dan mag je namelijk volgens mij een 2e WHV aanvragen voor Australie. Ik zou ff de criteria nakijken op de immegration site van Aus.
Wij gaan zelf ook eerst naar NZ en hebben nog geen ticket voor onze verdere reis in Australië (maar vanuit Australië weer wel...). Je moet alleen wel kunnen aantonen dat je naast het geld wat je verplicht moet hebben voor je WHV nog extra geld hebt om een ticket uit het land te kunnen kopen....
Succes!
PS: Ben het helemaal met je eens dat dit een erg goeie site/forum is!
Wij gaan zelf ook eerst naar NZ en hebben nog geen ticket voor onze verdere reis in Australië (maar vanuit Australië weer wel...). Je moet alleen wel kunnen aantonen dat je naast het geld wat je verplicht moet hebben voor je WHV nog extra geld hebt om een ticket uit het land te kunnen kopen....
Succes!
PS: Ben het helemaal met je eens dat dit een erg goeie site/forum is!
Bedankt voor de tip, maar voor hem is het 10 jr geleden en via de Australische belastingdienst was het allemaal niet meer te achterhalen waar hij had gewerkt, dus helaas, als er iemand geld zou moeten verdienen daar, word ik het
Haha.
Ik denk dat we maar gaan proberen een visum voor een half jaar aan te vragen voor Australie, ga ik zo eens info over opzoeken.
@ Karin: Gaan jullie ook werken in NZ of OZ? Zo ja, welke verzekering gaan jullie afsluiten?
Ik dacht zelf de OHRA, want die wordt hier het meeste aangeraden voor een lange periode, maar daar mag je niet bij werken..

Ik denk dat we maar gaan proberen een visum voor een half jaar aan te vragen voor Australie, ga ik zo eens info over opzoeken.
@ Karin: Gaan jullie ook werken in NZ of OZ? Zo ja, welke verzekering gaan jullie afsluiten?
Ik dacht zelf de OHRA, want die wordt hier het meeste aangeraden voor een lange periode, maar daar mag je niet bij werken..
-
- Reiziger
@Renee: Ja, wij gaan zowel in NZ als Aus werken en gaan inderdaad ook gewoon voor de OHRA verzekering. Na heel veel uitzoek werk blijkt het praktisch onmogelijk om onder onze zorgverzekering uit te komen zonder gezeik als we terug komen, dus dat is onze basis. Aanvullen met Ohra en als er wel iets gebeurt dan tja...het is niet tijdens werk gebeurt...
Verwacht niet dat ze het komen checken aan de andere kant van de wereld....

Haha.. tja, dat hadden wij ook al een btje bedacht. Je kan ook gevallen zijn tijdens een wandeling etc. (Als je maar geen halve machine uit je been hebt steken
)
Bedankt voor je reactie. Veel plezier daar! (Voor ons nog 2 maanden en die gaan zooooo langzaam voorbij..)
Renee.

Bedankt voor je reactie. Veel plezier daar! (Voor ons nog 2 maanden en die gaan zooooo langzaam voorbij..)
Renee.