Wie kan ons advies geven over 'afwijkende' route?

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Plaats reactie
nienke en vivian

Wie kan ons advies geven over 'afwijkende' route?

Bericht door nienke en vivian »

Hallo allemaal, Wij (2 meiden) gaan 4 november voor 4,5 maand naar ZO Azie en hebben een route bedacht. Echter hebben we geen idee of dit een logische indeling is dus adviezen en suggesties zijn welkom! De globale planning ziet er als volgt uit:
- 5 november aankomst Bangkok, we willen dan 1 maand in Thailand blijven, eerst Noord-Thailand bekijken en dan terug naar het zuiden aangezien er 2 december een full moon party op Ko Phanan is (dit willen we natuurlijk wel meemaken!)
- Vanaf ongeveer 4 december willen we 6 weken uittrekken voor Maleisie, Indonesie, Borneo. Wat is de moeite om naar toe te gaan en wat haalbaar is in ongeveer 6 weken? En wat is praktisch om daarna door te reizen naar Vietnam?
- Daarna willen we vanaf midden januari doorreizen naar Vietnam, hier ongeveer 3 weken blijven. (van Zuid naar Noord)
- Door te reizen naar Laos (Noord naar Zuid) ongeveer 3 weken
- Cambodja ongeveer 2 weken.

Met deze planning hebben we dan nog ongeveer 1,5 week over. Dit willen we dan als speling in de planning aanhouden of anders de laatste 1,5 week nog doorbrengen in Thailand.

We lezen overal dat de meeste vanuit Thailand meteen doorgaan naar Laos -> Cambodja -> Vietnam maar aangezien we toch wel graag naar de full moon party willen tijdens ons verblijf is dit niet echt makkelijk....
Daarnaast hebben we ongeveer gerekend op een budget van € 3000 p.p. Retourtje Bangkok hierin niet meegenomen. Gaan we dit halen? We willen wel low-budget gaan reizen met af en toe wat excursies.

Tips zijn welkom! Thanks alvast
Tikva
Reisexpert
Contacteer:

Re: Wie kan ons advies geven over 'afwijkende' route?

Bericht door Tikva »

Jullie route is niet echt logisch maar zeker niet onmogelijk. Je kunt met overstap in KL wel vliegen van indonesie naar vietnam met air asia.

Als de fullmoonparty de enige reden is , er zijn ook halfmoon party's en no moon party's. Dus eigenlijk elke week wel iets.

Budget is prima maar je hebt niet heel veel ruimte voor extra's zoals duikbrevet halen, massage of kookcurus of wat jullie dan ook leuk vinden om te doen. Zeker niet als je ook nog 5 vluchten binnnen azie er van moet betalen.

Maleisie, Borneo en Indonesie in 6 weken is wel aan de krappe kant. Neem aan dat je meer wil zien dan alleen een weekje bali. Als je Laos en Vietnam helemaal wil doen heb je voor beide eigenlijk wel een week extra nodig (meer is nog beter maar je visum is toch maar 4 weken). Mijn suggestie zou zijn om Indonesie of borneo te schrappen en snel door Maleisie heen te sjeesen naar KL voor je vluchten(max 1 week). Je kunt dan een van beide wel goed zien en kunt nog een weekje of 1,5 overhouden voor vietnam en laos.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ben het vrijwel helemaal eens met Tikva
ik zou Indonesië echter schrappen. En dan niet voor altijd maar om het later nog eens helemaal te doen als je de tijd hebt die het land nodig heeft (minimaal 4 weken).
Op deze manier kan je een 1,5 week vaste land Maleisie doen. vliegen op Kuching en vertrekken uit Kota kinabalu. Neem een week of 3 voor Borneo. Dan vlieg je meestal vis Kuala Lumpur met Air asia via Bangkok of misschien wel direct naar Vietnam. Kan je de gewonnen tijd plakken bij Vietnam en Laos.

budget is te doen als je op blijft letten.
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
nienke en vivian

Bericht door nienke en vivian »

Thanks voor jullie snelle reactie! Als er inderdaad meerdere keren per maand een feest wordt gehouden in Ko Phanan dan gaan we daar later wel naar toe. Waarschijnlijk gaan we dan gewoon vie de ‘gebruikelijke’ route Thailand (3-4 weken) -> Laos (3-4 weken)-> Cambodja (2-3 weken)-> Vietnam (3-4 weken) en dan kijken we daar of we naar Maleisië of Indonesië gaan. (wordt waarschijnlijk Maleisië dan) Verder willen we niet te veel vliegen wegens de kosten en omdat we zo minder zien. We zullen dan met Kerst en Oud&Nieuw in Cambodja zitten, hebben jullie suggesties wat leuk kan zijn om naar toe te gaan rond deze tijd?
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

vliegen in Azie kan spotgoedkoop. je gaat me niet vertellen dat je geen 25 of 30 euro over hebt voor een vluchtje naar een nieuw land. Ik heb voor dat soort bedragen gevlogen tussen BKK en KL

Cambodja en oud&nieuw zal niet veel zijn. Phnom Penh vind ik niet zo'n leuke stad dus ik zou eerder andere toeristen gaan opzoeken in Siem Reap of Sihanoukville (strand feestje organiseren)
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie