Geld doorsturen naar Australië

Stel hier al je vragen over Australië. Van budget tot visums en van campers huren tot aan de beste stranden.
Plaats reactie
thomas
Reiziger

Geld doorsturen naar Australië

Bericht door thomas »

hey,

Ik vroeg mij af hoe je veel geld Australië kan binnen krijgen. Ik hoop met zo'n 8000€ te vertrekken maar dat kan je moeilijk cash meenemen. Je mag trouwens maximum 10 000$ het land binnen brengen, dan heb ik dus al te veel.
Als ik nu ginder een bankrekening open en mijn bank nr. doorstuur kunnen mensen op het thuisfront dan de rest van het geld makkelijk doorsturen zonder te veel transactiekosten? of zijn er nog andere manieren (creditcard?)?

dank u!!

thomas
funnyflower
Reiziger

Re: Geld doorsturen naar Australië

Bericht door funnyflower »

hi!
Het beste is een internet-transactie van je Nederlandse naar je aussie rekening. Kosten zijn per x dat je een transactie doet; dus als je alles in 1 x overmaakt valt dat allemaal wel mee!
Ik betaal zo'n 45$ in totaal ( deel Rabobank, deel ANZ) voor een transactie.

Als je een bankrekening opent duurt het even voordat je een pas en alles krijgt, in de tussentijd kun je gewoon met je Nederlandse pas pinnen als je een wereldpas of soortgelijk hebt.

Cheers, karin
Home is where the heart is, away is where the soul sings!
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

hey tomas,

waarom wil je het geld overboeken naar australia, ik heb er 21 maanden gezeten en gewoon me nl pas gebruikt om daar te pinnen. verder had ik daar wel een bankrekening om het geld wat ik daar verdiende op te laten storten of er zelf op te zetten. toen ik uit aussie weg ging heb ik het uitstaande bedrag daar over laten maken naar nl.
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik begrijp ook niet waarom je geld wilt sturen naar een rekening daar.
Vrijwel iedere nederlandse bank heeft wel een pakket waarbij je gratis wereldwijd kunt pinnen.
Overboeken kost altijd geld!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Plaats reactie