Kuala Lumphur en omgeving
-
- Vakantieganger
Kuala Lumphur en omgeving
Hallo,
Ik ga in oktober beginnen aan mijn trip, dan ben ik eerst 7 dagen in Kuala Lumphur. 7 Dagen in Kuala lumphur is best lang, zijn er nog tips, om in de omgeving nog leuke (dag)trips te doen?
Ben benieuwd!
Groet
Ik ga in oktober beginnen aan mijn trip, dan ben ik eerst 7 dagen in Kuala Lumphur. 7 Dagen in Kuala lumphur is best lang, zijn er nog tips, om in de omgeving nog leuke (dag)trips te doen?
Ben benieuwd!
Groet
-
- Reisexpert
- Contacteer:
Re: Kuala Lumphur en omgeving
Hallo,
Je zou een dagtrip kunnen maken naar Melaka daar is Nederlandse historie te zien. Deze dagtrip heb ik zelf gemaakt met mijn moeder. Je maakt dan stops bij het Stadhuys en de Kerk die door de Nederlanders is gebouwd.
Verder is er in Kuala lumpur ook best nog wel wat te doen zoals KL Towers, Petronas Towers, Paleis, Zoo, Vogelpark,Zeeauquarium en vlindertuin.
Verder is Genting ook wel erg leuk om naar toe te gaan dit is een pretpark en de enige plek waar je legaal mag gokken in Maleisie.
Je kunt er verder ook geweldig shoppen en geweldig eten.
gr van Moira
Je zou een dagtrip kunnen maken naar Melaka daar is Nederlandse historie te zien. Deze dagtrip heb ik zelf gemaakt met mijn moeder. Je maakt dan stops bij het Stadhuys en de Kerk die door de Nederlanders is gebouwd.
Verder is er in Kuala lumpur ook best nog wel wat te doen zoals KL Towers, Petronas Towers, Paleis, Zoo, Vogelpark,Zeeauquarium en vlindertuin.
Verder is Genting ook wel erg leuk om naar toe te gaan dit is een pretpark en de enige plek waar je legaal mag gokken in Maleisie.
Je kunt er verder ook geweldig shoppen en geweldig eten.
gr van Moira
Ik houd niet van steden maar KL vindt ik erg leuk vanwege de diversiteit. Wij hebben de stad-wandeling gelopen die in de LP staat vermeld. Erg leuk, veel wetenswaardigheden om te bekijken: China town, colonial district, moskeen, Little India. Was een erg interessante wandeling en zeker een aanrader. Ook het birdpark vond ik best wel leuk, al zitten sommige vogels wel in kleine hokken en zie je ze toch liever in het wild. Verder zijn er veel grote malls met ook weer leuke dingen om te bekijken of doen: bios, achtbaan in de mall, kleine rare winkeltjes met allerlei aziatische prullaria en gadgets. Een rondje met de monorail is ook leuk. Daar kan je zo wel 2,3 dagen zoet mee zijn. In de omgeving ben in helaas niet geweest.
Persoonlijk was ik niet zo weg van KL maar je kunt je prima een dagje vermaken rondom de petrones towers. Er is een openlucht zwembad waar je kunt zwemmen (wel t-shirt over je bikini anders krijg je blikken). Het foodcourt heeft ook echt een super goede italiaan met echte lasagna. Zo goed zelfs dat we de volgende dag alleen daarvoor terug zijn gegaan.
Vlindertuin is ook erg cool en als je van fotograferen houdt geweldig om macro foto's van vlinders te maken.
Je zou ook nog een 2 dagen en een nachtje naar Singapore kunnen gaan.
Vlindertuin is ook erg cool en als je van fotograferen houdt geweldig om macro foto's van vlinders te maken.
Je zou ook nog een 2 dagen en een nachtje naar Singapore kunnen gaan.
http://www.gezinopreis.nl 2014: Vietnam Cambodja & Thailand. 2013: Curaçao, Tallinn, IJsland Canada & NY