Mannen organiseren het meest een reis / vakantie

Kom tot rust in de Around the Globe huiskamer sectie. Hier kan je kletsen, met een spelletje meedoen of gekke weetjes uitwisselen.
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

uitslag van de Poll: Wie regelt er meer? de man of de vrouw?

De poll stond vorigjaar op Around The Globe en Evanerp heeft de uitslag even opgezocht
mannen 144 keer
vrouwen 584 keer
evenveel 104 keer
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

leuk die uitslag, misschien moet ik dan toch maar eens een vriendin opzoeken, als het echt zo is dat vrouwen meer regelen want dan kan ik het wat rustiger aan doen :lol:
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Marco
Reiziger

Bericht door Marco »

Goed om te zien dat er een duidelijk lijn is in wie de vakantie / reis organiseerd. Ik zeg altijd maar als je het organiseerd mag je ook bepalen waar je wel en niet naar toegaat. Zelf gooi ik niet echt het plan om als er eenmaal een route ligt. Dan had ik er me ook maar eerder in moeten verdiepen.
bolletjeom
Reisexpert

we zitten nu thuis weer te brainstormen voor en eventueel weekje weg in november. Dat gaat zo:

ik: zullen we een weekje weg in november als het lukt?
hij: ja, leuk
ik: waarheen?
hij: geen idee
ik: google eens
hij: daar ben jij beter in ( 8) )
ik: google de google ..roepend naar "het" op de bank "is egypte wat?"
hij: nee
ik: is engeland wat?
ik: is wandelen in turkije wat?
ik: waarom niet.
hij: turkije trekt me niet zo
ik: wat weet je dan van turkije? moet je deze foto's eens zien!!
hij:...........oh, is dat turkije...oh, das best mooi

:lol: :lol: :lol:
Ron
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door Ron »

ik zoek wel de budget vakanties voor me ouders uit als ik thuis ben aangezien ik daar beter in ben dan hun :D
geniet van je trip voor dat je het weet is het over.
http://www.rocomo.nl
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

bolletjeom schreef: ik: is wandelen in turkije wat?
ik: waarom niet.
hij: turkije trekt me niet zo
ik: wat weet je dan van turkije? moet je deze foto's eens zien!!
hij:...........oh, is dat turkije...oh, das best mooi

:lol: :lol: :lol:
Ga wandelen in Capadocie, heb ik ook een paar jaar geleden gedaan! Mooi!!!!!

http://www.ikreis.net/main.php?cid=176

En dan mag jij een vakantie voor mij uitzoeken voor eind sept-oktober. Mozambique staat op de tocht dus ik ben aan het kijken voor alternatieven :?
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

He jenny
Bedankt voor de link. had al eens gekeken op die website van die deserttracks. Capadocie staat inderdaad in mijn wensen lijst. Helaas organiseren ze alleen begin oktober een wandeling dus ik moet voor nu iets anders bedenken.

enneh.als je van jou sept/okt nu eens begin november maakt....er gaat een reisje naar iran ?!?!? 8)
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Absoluut geen optie.... Zit weer in Leeds dan....

Dus als jullie je vakantie nu eens vervroegen?
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
Globeskater
Reisexpert
Contacteer:

Re: Mannen organiseren het meest een reis / vakantie

Bericht door Globeskater »

ik regel eigenlijk altijd alles zelf (vrouw).. studeer toerisme dus heb daar al wat ervaring uit om dingen in elkaar te zetten etc.. verder geen vriend en vriendinnen met vriend of zonder geld dus ga nogal eens alleen op reis.. meestal heb ik beetje globale route en ook wel wat gepland, maar vaak wijk ik meteen de eerste dag al van de planning af, maar probeer onderweg wel in de gaten te houden dat ik kom waar ik wil komen ;)

verder rijd ik meestal, als ik met beste vriendin ga vertrouw ik haar niet achter stuur want ze heeft nauwelijks rij ervaring en ik vind het schitterend om over smalle wegen en langs diepe afgronden te rijden.. zo snel ik een rijbewijs had en ik nog samen met mijn ouders op vakantie ging reed ik al meteen de helft van de route met caravan.. alleen als ik echt super moe ben of lange dag reizen mogen anderen wel eens rijden

ik help mijn ouders nu ook nog wel met dingen uitzoeken omdat ik gewoon iets makkelijker mijn weg over het internet vind..
bolletjeom
Reisexpert

Hier is een wondertje aan de gang. J zit met zijn knie omhoog en verveelt zich stierlijk.
Resultaat...hij heeft goedkope tickets gevonden, weet hoe en waar we een visum moeten regelen en heeft ook al een route idee in elkaar geknutseld.
Heb zelf van het weekend besloten snel mee te gaan lezen in de LP voordat ik niets meer in te brengen heb 8)

hopen dat ie vrij kan krijgen en als dat zo is gaan we begin november voor 3 a 4 weken naar Iran! Heb er helemaal zin in, vooral omdat ik zelf nu minder hoef uit te zoeken!
Vl1nd3r

Bericht door Vl1nd3r »

Leuk om te lezen dit, dus vandaar ook even mijn antwoord op de vragen:

Wie plant de reis? (man / vrouw)
Sja, dit doe ik (de vrouw) toch iets meer dan mijn vriend. Die zegt: Zullen we naar Thailand, stapt vervolgens in het vliegtuig, en zal wel zien wat en hoe de rest van de reis zal gaan. Hij heeft meer zoiets van: ach, ik zie wel hoe het gaat. En ik ben iets meer van: een beetje voorbereiding kan geen kwaad!

Wie zoekt de tickets?
Mijn vriend was begonnen, maar is er dan al gauw klaar mee. Ik ben dol op google en had na een middagje zoeken tickets gevonden die 200 euro goedkoper waren.

Wie houd de belangrijke papieren bij?
Dat doen we meer samen, ieder houd de eigen tickets, paspoorten, en reisverzekeringen bij zich.

Wie onderzoekt wat je kunt doen in een stad
Ik dus weer meer van te voren, hij liever bij vanuit het vliegtuig met een reisgidsje, of pas bij aankomst.

Wie bepaald de slaapplaats?
In goed overleg, de ene keer ik, de andere keer hij. Ik heb hier wel iets meer de leiding in, omdat mijn eisen ietsje hoger zijn.

Wie rijdt auto?
Dat doet hij. ik hou niet van auto rijden, zit er liever naast, en zoals een echt vrouw lees ik de kaart, en rijden we tig keer verkeerd. :lol:
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

Wie plant de reis? Ik (en ik ben een man haha). Vind het leuk alles uit te zoeken en pluizen op internet.

Wie zoekt de tickets? Wederom ik. Zelfde reden eigenlijk. Lekker tijdens werktijd zoeken ;)

Wie houd de belangrijke papieren bij? Mijn vriendin, papier werk is niet mijn hobby. Ik zou ook gerust zonder papieren, verzekeringen e.d. op reis kunnen gaan. Daar ben ik echt niet mee bezig.

Wie onderzoekt wat je kunt doen in een stad? Samen. We hebben altijd wel een paar dingen die zij en een paar dingen die ik wil zien en die combineren we dan. geheel democratisch natuurlijk!

Wie bepaald de slaapplaats? Mijn vriendin. Die is toch wat kieskeuriger dan ik. Ik hoef alleen maar een bed een een beetje schoon douchie!

Wie rijdt auto? Vinden we allebei erg leuk dus dat is meestal vechten voor de mooiste stukkies scheuren!
Carmen
Reiziger

Bericht door Carmen »

Wie plant de reis? Ik (Vrouw), mijn vriend denkt wel mee over de bestemming, maar ik ben meer van het internet afstruinen, mooie dingen opzoeken, routes bedenken, tickets zoeken enz. Ik laat dan om de zoveel tijd zien wat ik gevonden heb.
Wie zoekt de tickets? Vrouw
Wie houd de belangrijke papieren bij? Wisselend
Wie onderzoekt wat je kunt doen in een stad? Vrouw, ik zoek meestal uit wat er overal te doen is. Dat komt ook wel omdat ik het leuk vind internet af te zoeken, boeken te lezen enz. Mijn vriend is dyslectisch en heeft dus een enorme hekel aan lezen en het gaat ook niet zo snel.
Wie bepaald de slaapplaats: Samen
Wie rijdt auto? Ligt aan de bestemming, op vakanties waar we tot nu toe een huurauto gehuurd hebben, reed hij, aangezien ik nog geen 21 ben. Werkt perfect zo, want dan kan ik namelijk kaartlezen. Gaan we bijvoorbeeld naar Frankrijk ofzo, dan rijden we omstebeurt.
jaydee
Reisexpert

Bericht door jaydee »

Carmen Helmink schreef: Wie rijdt auto? Ligt aan de bestemming, op vakanties waar we tot nu toe een huurauto gehuurd hebben, reed hij, aangezien ik nog geen 21 ben. Werkt perfect zo, want dan kan ik namelijk kaartlezen. Gaan we bijvoorbeeld naar Frankrijk ofzo, dan rijden we omstebeurt.
Kaartlezen????
Je bent toch een vrouw?! >:)
Sharry
Wereldreiziger

Bericht door Sharry »

Ik regel ook alles.

Auto rijden doet mijn vriend, al wil ik op Curaçao wel zelf rijden ;) .

Mijn vriend vind het uitzoeken trouwens niet eens leuk, ik wel!
Plaats reactie