traveller cheques New Zealand!!!!!!!!!

Stel hier al je vragen over Nieuw-Zeeland. Van het Noordereiland tot het Zuidereiland en van vulkanen tot grotten.
Plaats reactie
gast

Bericht door gast »

hallo, ik heb een dringende vraag, en wil hier graag een (uitgebreid) antwoord op, maar 'k vind niemand die het antwoord weet.
Bij mijn bank kan ik traveller cheques aanvragen:

-is het voordeliger als ik deze aanvraag bij de bank, of kan ik beter aanvragen bij Thomas Cook?
-Bij mijn bank (SNS) hebben ze de volgende travellers cheques:

Travellercheques:

Euro's
Engelse ponden
Amerikaanse dollars
Australische dollars
Canadese dollars

Waarom vind ik hier geen NZD bij?

En is het handig om met een wereldpas te gaan pinnen in NZ?
Hoe zit het met wisselkoersen, waar kan ik die vinden?

Veel hulp gevraagd dus hierover, omdat ik hier niets van weet.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Hoi Gast,

Ik zal proberen je vragen zo duidelijk mogelijk te beantwoorden:

-is het voordeliger als ik deze aanvraag bij de bank, of kan ik beter aanvragen bij Thomas Cook?

Ik dacht dat dit niet zo gek veel uitmaakte, persoonlijk zou ik ze bij de bank gaan halen hier heb ik namelijk goede ervaringen mee en mochten ze goedkopere travellercheques hebben bij een andere maatschappij dan zullen zij deze wellicht sneller aanbieden dan Thomas Cook
Maar zeker van dit antwoord ben ik niet.

-Bij mijn bank (SNS) hebben ze de volgende travellers cheques:
Travellercheques:
Euro's
Engelse ponden
Amerikaanse dollars
Australische dollars
Canadese dollars
Waarom vind ik hier geen NZD bij?

De NZD is niet zo'n krachtige munteenheid als de andere die je hierboven opnoemt, dat is dus ook de reden waarom deze er niet bij staat. De koers van de NZD wisseld vrij vaak en sterk, dat is niet iets wat je wil wanneer je trafellers cheques koopt. Toen ik naar Australie ging heb ik Australische dollars genomen voor de Traveller Cheques, ik denk dat je daar ook goed mee uit de voeten kunt in nieuw zeeland.

En is het handig om met een wereldpas te gaan pinnen in NZ?
Ik weet niet wat je onder een wereld pas verstaat, maar als dat een pin pass is waarmee je over de gehele wereld kunt pinnen dan zeg ik ja! Wanneer je nog student bent is het misschien een idee om bij de rabobank te kijken en daar een rekening te openen. Ten eerste krijg je vele dingen gratis waaronder ook een creditcard ( erg handig voor wanneer je op reis gaat en soms een vereiste) en je kunt over de gehele wereld gratis pinnen , dit schijnt bij sommige banken ook nog aardig wat te kosten.

Hoe zit het met wisselkoersen, waar kan ik die vinden?
http://www.netonline.be/financieel/wisselkoersen.asp kun je ze omrekenen een echte actuele lijst kon ik zo ook niet vinden

Hoop dat dit genoeg informatie is op je vraag.
Erik
gast

Bericht door gast »

Bedankt voor je antwoorden.
Voor mij is het nu overzichtelijker geworden.
Mocht je nog eens een aanvulling hierop hebben, dan lees ik het hier weer.
Ik zal regelmatig de topics doorlezen.
Erik
Site Admin

Bericht door Erik »

Dat zelfde geld voor jou, ik ben benieuwd naar je uiteindelijke keuze en motivatie daarvan!

Dus mocht je nog wat uitgedokterd hebben dan hoor ik het wel
Plaats reactie