Geld opnemen in Ulaanbaatar (volgens de LP)

Stel hier je vragen over Rusland, Mongolië en China of misschien wil je meer weten over de beroemde treinroute? Maar ook ook andere landen zoals Tibet, Hongkong, Macau en Taiwan komen hier aan bod.
Plaats reactie
Maart82

Geld opnemen in Ulaanbaatar (volgens de LP)

Bericht door Maart82 »

Hej allemaal,

Meteen het tweede berichtje; LP Trans-Siberian Railway, pag. 260, over Ulaanbaatar; "Money, ATMs (accepting visa cards only) are popping up across the city....". Mijn engelse kennis leert me nu dat mastercard niet geaccepteerd word :'( . Heeft iemand dezelfde ervaring hiermee of is dit oude informatie in de LP?

Ik hoor het graag!

Grtz.

Maarten
tijn1980

Re: Geld opnemen in Ulaanbaatar (volgens de LP)

Bericht door tijn1980 »

Even kijken op deze site MasterCard ATM locator leert dat er geen Mastercard/Maestro geldautomaten zijn in Mongolie. Dollars meenemen dus! (Of roebels)
LaosFan
Reisexpert
Contacteer:

Bericht door LaosFan »

In 2006 had ik daar ook problemen en kon ik NIET pinnen met een Rabobank pas.

Dus contant en een creditcard meenemen is een goed advies (sowiezo altijd wel fijn om wat achter de hand te hebben denk ik).
Kijk ook eens op de pagina van onze homestay-guesthouse: https://web.facebook.com/Don-Som-Rivers ... 3/?fref=ts
El Niño
Reisexpert

Bericht door El Niño »

Dat kan idd. Visa wordt wereldwijd nog steeds iets beter geaccepteerd dan Mastercard. In Noord Peru heb je hetzelfde probleem (nou ja, als die ene keten er niet was die gewoon Cirrus accepteert); wel Visa geen Mastercard.

Handige site trouwens Tijn! Het is een Mastercard/Maestro/Cirrus locator, en dat ik precies wat bv ik nodig heb!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik kon in 2006 niet pinnen bij een pinautomaat, maar met een creditcard (mastercard) kon ik zonder problemen geld halen bij de bank. Zonder extra provisie te hoeven betalen.

(Traveler cheques en dollars werken ook.)
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
IrisH
Reiziger

Bericht door IrisH »

Is oude informatie! Wij zijn afgelopen augustus in UB geweest en konden gewoon pinnen met onze Maestro bankpas (Rabobank), Mastercard hebben we niet gebruikt maar zou ook moeten kunnen.
Het kan alleen niet bij alle bankautomaten dus soms moet je even zoeken. Waar het in ieder geval wel kan is in de State Department Store midden in de stad, 5e verdieping volgens mij!

Veel plezier!
Plaats reactie