Backpacken Thailand

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Letti

Bericht door Letti »

super bedankt!! weten we in ieder geval enigzins wat ons te doen staat als we aankomen! :lol:
bolletjeom
Reisexpert

Bericht door bolletjeom »

ik wilde iedereen even wijzen op het laatste nieuws dat ook het oude vliegveld weer geopend is!!!!
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
Anne
Wereldreiziger

Kleding in thailand

Bericht door Anne »

Hoi allemaal,

Ik ga in september naar Thailand, en vraag me af hoe het daar zit met kleding. Ik heb gehoord dat ze vrouwen daar liever niet in een korte broek of shirt zonder mouwen rond zien lopen. Is dit inderdaad zo of kun je toch gewoon een korte broek, rokje of hemdje aan?

Alvast bedankt!

Groetjes Anne
bolletjeom
Reisexpert

De thai die regelmatig een toerist ziet is helaas al het een en ander gewend aan overmatig bloot :?
Maar of ze het ook kunnen waarderen?!?!?Dat betwijfel ik.

Je kunt prima een topje of t-shirt aan, een korte broek of rokje.....het hangt er alleen vanaf waar je bent.
Op Ko San road in Bangkok is het prima en ook op de stranden. Maar in deze kleding kom je absoluut niet een tempel binnen en ook in de afgelegen dopjes zal men hier toch nog van opkijken.

Ik zelf loop het liefst in een lange flodder broek. Lekker luchtig, je benen verbranden niet (en dat gaat heel snel) en je bent altijd correct gekleed als je een tempel ofzo in wilt. Ik heb ook wel een rokje mee maar die draag ik 's avonds of op de eilanden.
Zelf heb ik ook het liefst mijn schouders en zelfs soms mijn armen bedekt. maar dat is meer voor het verbranden en tegen de muggen.
Luchtige blousjes of tuniekjes vind ik fijn. Prettiger dan "dik" t-shirt stof.
Heb je toch een t-shirt of topje aan ( aub een niet te bloot topje) stop dan een blousje of een sarong in je tas zodat je die om kunt slaan als je een tempel wilt bezoeken
smooth
Vakantieganger
Contacteer:

Heel goedkoop van luchthaven naar centrum

Bericht door smooth »

Als je in de hal van de luchthaven binnen komt staan er immens veel mensen met bordjes, die je maar al te graag zouden willen helpen... Gewoon negeren en de roltrappen nemen naar de laagste verdieping...

Hier beneden stoppen heel wat bussen.
Daar loop je als je buitenkomt, naar links tot bij de laatst mogelijke stopplaats (einde van voetpad)

Hier stopt om de 20à30 minuten een gratis shuttlebus naar het busstation
Dit ritje duurt ongeveer 10minuten

Vanaf het busstation rijden massaal veel bussen af en aan... Je kunt daar zelf kiezen naargelang je bestemming...

Wij namen bus 556 naar Khao San Road en betaalden 34BHT pP :o
de rit duurde ongeveer 1u20min (om 7u30 in de ochtend)

Proberen maar zou ik zo zeggen
Letti

Bericht door Letti »

Ik ben net een maand in Thailand geweest en echt, je kan aantrekken wat je wil. De Thai kijken echt nergens raar van op, aangezien t er ook stikt van de hoerenbars etc, en die hebben nog minder aan dan jij en ik waarschijnlijk zouden durven aantrekken 8)
maar idd, wat betreft de tempels: dan wel even bedekken!
lizet

Bericht door lizet »

even een paar tips, ik ben zelf een half jaar in thailand geweest, een groot deel in bangkok omdat ik daarstudeerde en daarnaast heb ik door heel thailand rondgereisd!

in tempels idd knien en schouders bedekken en bij voorkeur geen slippers maar schoenen. Verder kun je in toeristische gebieden dragen wat je wilt. Ik nam vaak een sjaal mee voor het geval ik me bloot zou voelen en daarnaast is dat in bangkok erg handig met de overmatige airco's in taxi's, skytrain, shoppingcentras en restaurants!|

heel veel plezier in thailand, het is echt een fantastisch land!
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Hemdjes kunnen wellicht in BKK op Khao Sarn Road en op het strand, maar op andere plekken zou ik geen spagetti bandjes dragen. Doe je in NL toch (meestal) ook niet aan naar je werk?

Extra kleding meenemen voor in ruimtes met AC is een goed idee, al nam ik meestal een dunne bloes mee. Nadeel van een shawl is dat-ie toch vaak gaat verschuiven en dan loop je er alsnog naakter bij dan de bedoeling is.

RESPECT!

Jenny
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
bolletjeom
Reisexpert

tandarts nodig in Bangkok

hallo allemaal

er is een kies afgebroken toen ik in Jordanie was en volgende week vertrek ik naar Thailand.
Ik heb begrepen dat tandartsen daar iets goedkoper zijn dan hier.

Weet iemand een goede tandarts in Bangkok?
Heb je zelf ook ervaringen met die tandarts?
En weet iemand of het misschien waar is dat een wortelkanaal behandeling, stift plaatsen en een kroon niet mogelijk is in 2 a 3 bezoekjes verspreid over 3 weken???

gr rudi
bolletjeom
Reisexpert

ik ben in bangkok EN bij een tandarts geweest
Ik moet even melden dat ik een super goede, moderne, luxe praktijk aanbevolen heb gekregen en dat dir
MEGA MEGA MEGA CHEAP!!!! is

www.bangkokdentalcentre.com

ik kreeg in nederland een quote voor een wortelkanaalbehandeling, een stift en een kroon van tussen de 1200 en 1500 euro
hier in Thailand ga ik nog geen 400 euro betalen

dus een kroon in thailand INCLUSIEF DE VLUCHT is goedkoper dan in nederland!!!

Erik, help me herinneren dat ik hier een stukje over schrijf!!!!

groetjes uit een zeer regenachtig bangkok
Sjaak
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door Sjaak »

bolletjeom schreef: dus een kroon in thailand INCLUSIEF DE VLUCHT is goedkoper dan in nederland!!!
:)
Groet,

Sjaak
alwaysanne

Route te doen?: 3 weken Thailand

Bericht door alwaysanne »

Hallo allemaal!

Ik ga aankomende zomer twee maanden naar Azië en daarbij begin ik mijn reis in Thailand. Aangezien ik twee vluchten moet boeken met AirAsia (van Chiang Mai naar Surat Thani en van Bangkok naar Myanmar) ben ik nu bezig met een mogelijke planning te maken.
De route waar ik jullie mening voor nodig heb gaat als volgt:

1. Amsterdam
2. Bangkok (8:30 aankomst)
3. Naar Kanchanaburi
4. Kanchanaburi
5. ayutthaya
6. ayutthaya
7. Chiang mai
8. Chiang mai
9. Chiang mai
10. Chiang mai
11. Pai
12. Pai
13. Van pai naar Chiang mai
14. Vlucht naar surat thani
15. Naar Ko Tao
16. Koh Tao (duiken)
17. Koh Tao (duiken)
18. Koh Tao (duiken)
19. Koh Tao
20. Ko Pha-Ngan
21. Ko Pha-Ngan
22. Naar Bangkok

De vraag is dus of dit te doen is of dat ik meer tijd moet vrijmaken voor Thailand en misschien een ander land moet schrappen. Het is mijn eerste keer backpacken dus ik vind het lastig om een balans te vinden tussen veel zien en beleven en een beetje relaxed reizen.
Alvast heel erg bedankt!
Jenny
Reisexpert

Re: Route te doen?: 3 weken Thailand

Bericht door Jenny »

Als ik goed tel, wil je op 10 verschillende plekken overnachten in 21 dagen. Dat is gemiddeld twee nachten op een plek.

Twee nachten op een plek klinkt misschien heel redelijk, maar aangezien reistijden van 6 uur en meer geen uitzondering zijn zou ik het te vermoeiend vinden.

Daarnaast zou ik langer in BKK blijven.
alwaysanne

Bericht door alwaysanne »

Ik zie het meer als 6 plekken die ik ga bezoeken,
Kanchanaburi, ayutthaya, chiang mai, pai, Koh Tao en Ko Pha-gnan. De rest heb ik opgesteld om het doorreizen te vertegenwoordigen :) Vind je het dan nog steeds too much in 3 weken?
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

Ik zie het als 10 plekken, JUIST omdat doorreizen vermoeiend is. Tas inpakken, uitchecken, naar het busstation (ofzo), wachten, reizen, een hotel zoeken, toch maar een ander hotel, inchecken, douchen, eten, ehhhh, maar waar kan ik eten ik weet de weg niet?, waar is de pin? De dag erna herhaalt dat zich...

Ik zou zeker iets weglaten. Maar ik reis traag. Het is jouw trip, dus als jij je er goed bij voelt moet je het zeker doen ;)
Plaats reactie