Meest gestelde Thailand visum vragen

Stel hier al je vragen over het Zuid-oostelijke gedeelte van Azië.
Dexter
Reisexpert

Re: Vraag over ticket naar Bangkok

Bericht door Dexter »

Knopjo schreef:de prijzen zijn voor 2 personen
Welke periode? Wil voor die prijs ook wel even bijtanken dit najaar. Thanks!
Knopjo

Bericht door Knopjo »

heeeeeee,

van 1 september met air berlin vanuit dusseldorf

en 1 december terug met asia air vanuit Kuala Lumpur, naar londen en daarna met ryain air naar huis.

groeten robert.
Horizontraveller

Bericht door Horizontraveller »

Denk dat de aanbiedingen voor Air Berlin nog moeten uitkomen ofzo..

heb wel op ** verwijderd door moderator ** tickets gespot voor 595 incl. met China en en 609 incl. met Eva air

Heb zelf een keer met Eva gevlogen en dat is mij ook zeer goed bevallen, air berlin trouwens ook hoor

Succes en have fun in Thailand ^O^
TRB
Wereldreiziger

Bericht door TRB »

Met een flinke dosis speurwerk kun je inderdaad best goedkope tickets vinden.
Air Berlin is mij afgeraden om lange vluchten mee te maken.. daarom doe ik nu het
volgende:

Dusseldorf-Londen met Lufthansa
Londen-Bangkok (met tussenstop in Abu Dhabi) met Etihad Air

Retour kostte dit mij zo'n 650 euro. Met vertrekdatum 28-10-2009 en terug op 10-01-2010.
Ik heb dit in maart al geboekt. Maatschappijen uit het Midden-Oosten zijn vaak prima.
Heeft iemand ervaring met Etihad Air?
estelle
Wereldreiziger
Contacteer:

Bericht door estelle »

Hoi, ik had even snel dit topic doorgelezen maar ik wilde afgelopen juli mijn zus opzoeken die nu op bali woont. ik wilde met een vriendin maar zij kon pas laat zeggen of ze wel of niet meeging. zo een maand van tevoren ben ik flink gaan zoeken en kon natuurlijk niks betaalbaar vinden, maar uiteindelijk ben ik voor 600 euro heen en terug naar Denpasar gevolgen.
Eerst met de trein naar Frankfurt, toen met Ethiad Airlines via Abu Dhabi naar Bangkok en toen met Air Asia naar Denpasar. Terugvlucht hetzelfde schema. Misschien omslachtig maar wel goede prijs.
Voor bangkok kan je dus ook nog naar Ethiad kijken vanaf Frankfurt. Misschien hebben ze nog steeds mooie prijzen ertussen staan. Die ticket van mij frankfurt-bangkok was dus rond de 400 euro.
Ik weet niet hoe betrouwbaar Ethiad is qua toestellen etc. Zag er allemaal vrij nieuw uit. Het zijn wel lange vluchten en veel turbulentie boven de Arabische zee (als ik t goed heb) maar wel goede stoelen en super entertainment. Tijden van eten opdienen kunnen nogal raar zijn (half 3 snachts) maar lekker eten en veel drinken en zelfs ijs en gratis baileys.
Knopjo

Bericht door Knopjo »

hallo,

ik vlieg 1 september naar bangkok en dan 2 decmeber via kuala lumpur weer naar huis?

heb je dan nog voor je visum in thailand nog een binnelandse vlucht nodig of is het zo duidelijk genoeg dat ik toch weer het land uit ga???

groeten robert
Tenrec
Reisexpert

Bericht door Tenrec »

We staan op het punt een ticket te boeken naar Bangkok met China airlines via 333travel.
Het is de bedoeling om te vertrekken op 3 februari 2010 vanaf schiphol en terug te zijn in Amsterdam op 3 maart. Een maandje dus. :)
Ter plekke gaan we weer een 4x4 huren via 12rent en een leuke tocht maken.
Ons oog is gevallen op China airlines omdat 333 travel een leuke aanbieding heeft. Je kan óf op de heen- óf op de terugreis doorvliegen naar HongKong. Tevens krijg je de eerste overnachting in Bangkok gratis met vervoer naar een 4sterren hotel en dat voor ongeveer 650 euro pp.

Maar nu de vraag:

Heeft iemand ervaring met het uitvallen van vluchten van China-airlines. In juni blijken er al vele vluchten geannuleerd te zijn. http://www.china-airlines.nl/Home/tabid ... fault.aspx
Hoe groot zal de kans zijn dat de vluchten in februari uitvallen? })
Bij 333travel zeggen ze dat het wel meevalt, maar ja, die willen verkopen.....

gr. Peter

edit: Inmiddels heb ik bovenstaande geboekt.
We hebben ook nog 1 nacht in het Baiyoka skyhotel in Bangkok, ergens op de hoogste verdiepingen (+/- 70ste etage)

*O* *O* *O*
Mijn foto's en tribal-art:http://peter.international
Wietz
Reiziger

Is er een limiet hoevaak je Thailand binnen mag?

Bericht door Wietz »

Heb ECHT eerst alle info gelezen voordat ik deze vraag stel... :Y Maar heb toch nog een klein vraagje:
Je mag dus in 6 maanden tijd maximaal 90 dagen in Thailand verblijven zonder visum. Is hierbij ook een limiet aan het aantal keren dat je Thailand binnenkomt (binnen een bepaalde tijd)?
eefje
Wereldreiziger
Contacteer:

Re: Toch nog een klein onduidelijkheidje over visa Thailand...

Bericht door eefje »

Je hebt voor Thailand altijd een visum nodig maar ik denk dat jij bedoelt een visum die je niet van te voren moet regelen? Daarvoor zijn de regels een half jaar geleden voor veranderd. Zo krijg je bij aankomst met het vliegtuig een visum voor 30 dagen. Ga je daarna over het land nogmaals naar thailand dan kun je nog maximaal 15 dagen krijgen. Ga je met het vliegtuig dan krijg je nogmaals 30 dagen. Hoewel er mensen zijn die zeggen dat je aan de grens van het land nog wel 30 dagen kan krijgen zou ik het er niet op gokken. Ik kreeg destijds echt alleen maar 15 dagen.

Daarnaast proberen ze te voorkomen dat mensen een visumrun doen (even over de grens om een nieuw visum te krijgen). Tijdens mijn reis hoorde ik verschillende verhalen over mensen die ineens echt veel meer moesten gaan betalen of zelfs na 3 keer geen visum meer kregen. Wat daar allemaal wel en niet aan klopt durf ik niet te zeggen. Ik heb geen ervaring met echt lastige mensen bij de grens en heb zelf 3 visa gekregen (1 voor 30 dagen en 2 voor 15).

Ik durf eigenlijk niet te zeggen of je nu nog steeds 90 dagen in Thailand mag verblijven... wanneer je steeds over land gaat zou dat betekenen dat je 6 visums mag krijgen? Ik ben er bang voor... Als je dat wel wilt zou ik even info aanvragen bij de ambassade (ze helpen je ook heel goed aan de telefoon!) Vlieg je 3 keer Thailand binnen dan denk ik dat je dus alsnog gewoon die 90 dagen krijgt maar nogmaals dit weet ik niet zeker!
Nanneke
Reisexpert
Contacteer:

Re: Toch nog een klein onduidelijkheidje over visa Thailand...

Bericht door Nanneke »

Ken iemand die in Thailand woont. Zij hebben een visum voor een jaar, maar moeten elke 90 dagen (en dat is geen drie maanden...) een stempel halen. 1 dag te laat, betekent ook een borderrun doen.
bolletjeom
Reisexpert

Re: Is er een limiet hoevaak je Thailand binnen mag?

Bericht door bolletjeom »

voor zover ik weet is het max 90 dagen per 365 dagen....als je dus de gewone toeristenvisa neemt die je bij de grens of op de luchthaven krijgt.
wil je iets anders dan moet je een echt visum kopen bij een ambassade
Mijn reiswebsite: bolletjeom.nl
Reisbegeleider in zuidelijk Afrika
annethailand

Bericht door annethailand »

Dus ik hoef vantevoren in Nederland niets aan te vragen als ik met een enkele reis Thailand binnenvlieg en gewoon rond wil reizen (met een max van 30 dagen dan als ik het goed begrijp)? Want dan krijg ik gewoon een visum bij aankomst?
Dexter
Reisexpert

Bericht door Dexter »

bolletjeom schreef:voor zover ik weet is het max 90 dagen per 365 dagen.
Dat was vroegah, maar naar mijn weten is dit vorig jaar veranderd. Nu is het onbeperkt, maar om de een of andere reden is het vaak lastig deze info te checken.
Jenny
Reisexpert

Bericht door Jenny »

annethailand schreef:Dus ik hoef vantevoren in Nederland niets aan te vragen als ik met een enkele reis Thailand binnenvlieg en gewoon rond wil reizen (met een max van 30 dagen dan als ik het goed begrijp)? Want dan krijg ik gewoon een visum bij aankomst?
Nee, je moet een bewijs hebben dat je het land ook weer verlaat wanneer je met een enkele reis een visum aan wilt vragen.
ikreis.net voor alles over reizen en fotografie
annethailand

Voorbeeld visumaanvraag Thailand

Bericht door annethailand »

Na de reisinformatie hier en het forum doorzocht en flink gegoogled te hebben en niets gevonden te hebben de vraag aan jullie: heeft iemand zijn visumaanvraagformulier toevallig ingevuld ingescand? Er staan vragen op die niet te beantwoorden zijn, en juist daarom vraag ik dat visum aan! Zoals: verblijfadres in thailand en waarschuwingsadres in thailand. En ook nog in welke landen je nl paspoort geldig is (overal toch?). Ik had bij het amerikaanse consulaat toen zoveel gedoe om die niet ingevulde regels dat ik ze nu wel echt in wil vullen voordat ik de boel aangetekent opstuur en volgende week weer zonder visum terugkrijg.

ALVAST DANK!
Plaats reactie